Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře
Po sobotním zahajovacím ceremoniálu, který se značně protáhl, čekalo jezdce náročné nedělní ráno. Také v týmu KM Racing vrcholily poslední přípravy na 1. etapu 37. ročníku Rally Dakar, vedoucí z Buenos Aires do Villa Carlos Paz. Cíl posádky žlutočerného Liazu byl jasný. Dojet do 20. místa. Martin Macík, Miloslav Janáček a Michal Mrkva do cíle nakonec dorazili patnáctí a s výsledkem jsou naprosto spokojení.
„Věděli jsme, že během první etapy musíme zabrat a předstihnout minimálně pět soupeřů, abychom se pro další start dostali do první dvacítky. To je velice důležité, protože prvních 20 kamionů startuje po 2 minutách, ostatní posádky mají odstupy jen 30 sekund,“ vysvětluje pilot týmu KM Racing Martin Macík jr. A to se nakonec také podařilo a posádka s číslem 525 dojela do cíle na výborném 15. místě.
„Jelo se nám dobře, první kamion jsme předjeli už na 3. kilometru, pak následovalo 140 kilometrů v hustém prachu, který vířila auta před námi a přes který nebylo téměř nic vidět. Ale to je Dakar, s prachem a vedrem se tu počítá,“ komentuje průběh závodu nejmladší pilot kamionu ve startovním poli Macík.
Posádka týmu KM Racing přijela do cíle o 5 minut a 40 sekund později než vítězný Nizozemec Stacey, měřených 175 kilometrů absolvovala v průměrné rychlosti přes 100 km/hodinu a z kvalitního výsledku se pochopitelně radovala. Stejně tak fanoušci týmu, kteří během závodu znejistěli, když se kamion s číslem 525 neobjevoval v průběžných výsledcích. „To bylo zřejmě způsobeno právě tím, že jsme jednotlivé kontrolní úseky projížděli v těsném kontaktu s dalšími soupeři, proto kontrolní měření naše auto nezaznamenala,“ vysvětluje Macík.
V celém týmu KM Racing po první etapě panuje skvělá nálada a posádka se těší na zítřejší pokračování maratonského závodu.
Výsledky po první etapě na Rallye Dakar 2015:
První průběžné místo získal nizozemec Hans Stacey na voze Iveco, druhý skončil Marcel van Vliet. Třetí a čtvrté místo vybojovali čeští piloti kamionů. Na sekundu stejný čas zajeli Aleš Loprais s Manem a Martin Kolomý s Tatrou. Martin Macík junior skončil patnáctý, Vrátný pak na jednadvacátý.