Nový Ford Focus RS přijde na 945 900 Kč, bude to dobrá investice | Autanet.cz

Nový Ford Focus RS přijde na 945 900 Kč, bude to dobrá investice

04. 06. 2016
Sdílet článek

Za necelý milion si můžete pořídit nový Ford Focus RS s pohonem všech kol a výkonem 350 koní. Novinka dostala systém pohonu všech kol Ford Performance AWD, který řidiči zprostředkuje vynikající ovladatelnost, enormní rychlost v zatáčkách, strhující dynamiku a neředěný zážitek z jízdy.

S novým Focusem RS přicházejí na trh i další technologie pro sportovní jízdu. Jako vůbec první model řady RS nabídne nejrychlejší Focus přepínatelné jízdní režimy Drive Mode. Naprostou novinkou v automobilovém průmyslu je režim Drift Mode, který usnadňuje vyvolání a ovládání řízeného smyku. Systém Launch Control umožňuje co nejrychlejší rozjezd z místa.


Díky speciálnímu přeplňovanému motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 257kW (350 koní) je nový sportovní hatchback historicky nejrychlejším modelem řady Ford RS. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,7 s a vyvine nejvyšší rychlost až 266 km/h. „Nový Focus RS je nekompromisní automobil se sportovními technologiemi a inovativní konstrukcí. Díky tomu nastavuje nová měřítka zážitku z jízdy na silnici i na závodní dráze,“ řekl Raj Nair, viceprezident Ford Motor Company odpovědný za vývoj produktů. Focus RS je součástí nové vlny sportovních modelů Ford Performance, jichž Ford uvede na trh do roku 2020 nejméně dvanáct. Jedním z nich bude i úchvatný supersportovní model Ford GT, jenž se v roce 2016 zúčastní závodu 24 hodin Le Mans.

Nový Focus RS bude první model RS dostupný v Severní Americe a Číně. Celkem se má prodávat na 42 trzích po celém světě. Sériová výroba začala v německém Saarlouis 14. ledna 2016.

V Evropě Ford eviduje již více než 3 100 objednávek této sportovní novinky. Na webových stránkách Fordu si zákazníci nakonfigurovali již 250 000 Focusů RS.

Inovativní pohon všech kol Ford Performance AWD

Nový Focus RS disponuje novým systémem pohonu všech kol Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu. Díky tomu nabízí dosud nepoznanou úroveň ovladatelnosti a řidičského zážitku. Inteligentní technika dokáže spojit mimořádnou trakci a přilnavost s nevídanou agilitou v zatáčkách.

Základem systému Ford Performance AWD je dvojice elektronicky řízených lamelových spojek na zadní nápravě. Jejich prostřednictvím dokáže systém distribuovat hnací sílu nejen v podélném, ale i v příčném směru – mezi levým a pravým zadním kolem. To má dramatický dopad na ovladatelnost a stabilitu v zatáčkách.

Ford Focus RS

Řídicí jednotka nepřetržitě upravuje rozdělení točivého momentu podle aktuálních provozních podmínek. Vychází přitom z údajů od několika senzorů, jejichž informace vyhodnocuje stokrát za sekundu. Jedná se mimo jiné o snímače úhlu natočení volantu, příčného zrychlení, rychlosti stáčení okolo svislé osy a aktuální rychlosti jízdy.

Na zadní nápravu lze nasměrovat až 70 procent točivého momentu, přičemž až 100 procent točivého momentu aktuálně dostupného na zadní nápravě lze poslat na jedno kolo. Systém dokáže přesměrovat hnací sílu z jedné strany na druhou za pouhých 0,06 s.

V zatáčce systém preventivně nasměruje část točivého momentu na vnější zadní kolo. Tím vznikne síla, jež „vtáhne“ auto do zatáčky a prakticky úplně eliminuje nedotáčivost. Ford naladil soustavu Ford Performance AWD tak, aby zajišťovala vynikající přilnavost a umožňovala vozu dosáhnout enormní rychlosti při průjezdu zatáčkou i na výjezdu z ní. Maximální dosažitelné příčné zrychlení přesahuje 1 g. V kombinaci s nastavením podvozku umožňuje systém jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem.

„Náš systém pohonu všech kol je převratná technologie. Přináší větší schopnosti v zatáčkách a lepší chování na limitu,“ řekl Dave Pericak, ředitel Global Ford Performance. „Vyvrátili jsme zažitou domněnku, že hatchbacky s pohonem všech kol nemohou být zábavné, a stvořili jsme auto, které bude svého řidiče rovnou měrou překvapovat i odměňovat.“

V zájmu optimálního chování na silnici byl systém Ford Performance AWD kalibrován spolu s elektronickým stabilizačním systémem, jenž využívá k rozdělování točivého momentu brzdovou soustavu a podporuje tím funkci pohonu všech kol.

Focus RS dostal také speciální sportovní podvozek. V porovnání s Focusem ST má pružiny tužší o 33 procent vpředu a o 38 procent vzadu, upraveny byly rovněž zkrutné stabilizátory. Tlumiče pérování umožňují přepínat mezi dvěma režimy. Režim Sport, tužší o 40 procent, je určen zejména pro jízdu na závodním okruhu. Pečlivě naladěný elektrický posilovač řízení v kombinaci s pevnějšími předními těhlicemi a kratšími rameny je zárukou přesného a pohotového řízení s mimořádnou zpětnou vazbou.

Kvůli přesnosti směrového vedení konstruktéři také zvýšili tuhost zadního pomocného rámu i zadní části karoserie. Celková torzní tuhost díky těmto opatřením narostla v porovnání se standardním Focusem o 23 procent.

Jízdní vlastnosti Focusu RS dotvářejí speciální sportovní pneumatiky 235/35 R19, na jejichž vývoji spolupracovali technici Fordu s odborníky firmy Michelin. Namísto standardní specifikace Pilot Super Sport lze na přání dodat pneumatiky Pilot Sport Cup 2 vhodné pro nasazení na závodní dráze.

Design vozu je podřízen požadavkům na aerodynamické vlastnosti. Přední i zadní spojler a zakrytování spodních partií vozu snižují vztlak ve vysokých rychlostech, což se pozitivně odráží na ovladatelnosti a stabilitě. Při součiniteli odporu 0,35 je tvar nového Focusu RS o 6 procent aerodynamičtější než v případě předchozí generace. Díky kompaktnější přední části generuje vůz o 9 procent nižší aerodynamický odpor. To má samozřejmě příznivý vliv na jízdní dynamiku ve vysokých rychlostech i na spotřebu paliva.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Yeti

Rok výroby 2013

199 000 Kč

Volvo XC60

Rok výroby 2018

579 000 Kč

Audi S3

Rok výroby 2015

479 900 Kč

Audi A4

Rok výroby 2016

508 200 Kč