Nový Mercedes-Benz SL- připravte se na jaro
Nová generace modelu SL se chlubí lehkou hliníkovou karosérií. Oproti předchůdci je nové SL celkově lehčí až o 140 kilogramů. Pod kapotou je možné mít přepracovaný osmiválec nebo zcela nový šestiválec. Skládací pevná střecha se chlubí hořčíkovým rámem, přičemž její natažení nebo složení trvá pouhých dvacet vteřin.
Nová karoserie modelu SL je mezigeneračně daleko lehčí díky využití hliníku a hliníkových slitin, ze kterých je vyrobena většina karoserie. Z vysokopevnostní oceli je pouze rám čelního okna. V zadní části karoserie byl naopak použit hořčík, který je lehčí než hliník. Celkově tak karoserie váží pouhých 254 kilogramů, což je oproti ocelové o 110 kg méně. Mercedes SL 500 se tak může pochlubit pohotovostní hmotností 1785 kg, což je o 125 kg méně než u předchůdce a verze SL 350 hmotností jen 1685, což je oproti předchůdci dokonce o 140 kg méně. Skládací pevná střecha s hořčíkovým rámem a elektrohydraulickým systémem se dokáže složit za 20 sekund a dostanete ji v základu. Za příplatek je možné objednat střechu Magic Sky Control, která se poprvé objevila v nové generaci modelu SLK a nabízí jediným stiskem tlačítka proměnit tmavou střechu v průhlednou. O komfort na palubě se stará multimediální systém Comand se sedmipalcovým displejem, přičemž si můžete připlatit za audiosystém značky Bang & Olufsen. Další zajímavostí jsou ostřikovače zabudované do samotných stěračů.
Mercedes-Benz SL je aktuálně dostupný s dvojicí pohonných jednotek. Vybírat můžete mezi vidlicovým osmiválcem o objemu 4663 cm3, který disponuje výkonem 320 kW (435 k) a točivým momentem 700 Nm nebo vidlicovým šestiválcem o objemu 3499 cm3, který nabízí výkon 225 kW (306 k). Osmiválec dosáhne stokilometrové rychlosti za 4,6s, přičemž spotřeba by měla být mezigeneračně o 22% nižší (9,2 l/100 km). Šestiválec udělá stovku za 5,9 s a v kombinovaném provozu si řekne o příděl 7,5 l/100 km.Podvozek se zcela nově navrženým zavěšením kol je standardně vybaven polo-aktivními tlumiči a na přání je k dispozici systém Active Body Control (ABC). Ten používá senzory na podvozku a ovládá aktivní zavěšení za použití hydraulických posilovačů na přední i zadní nápravě. Podvozek v obou verzích doplňuje řízení Direct-Steer, které disponuje posilovačem s variabilním účinkem v závislosti na úhlu natočení volantu (pokud je blíže středové poloze, posilovač je méně účinný a naopak). Elektricky nastavitelný je sloupek řízení, který se navíc odsune automaticky nahoru, když řidič opouští vůz. Standardem pro nové SL je brzdový systém Torque Vectoring Brake, který cíleným rozdělením hnacího momentu na kola umožňuje stabilní manévrování bez redukce točivého momentu motoru.
Verze SL350 přijde zájemce na 2.388.000 Kč, verze SL 500 pak na 2.988.000 Kč. Německá automobilka přichystala při uvedení na trh speciální paket Edition1 za který v případě SL350 připlatíte 574.258 Kč, resp. 483.538 Kč v případě SL 500 za což dostanete karosářský paket AMG, sportovní podvozek se sníženou světlou výšku o 10 mm, tvrdší tlumiče i pružiny, devatenáctipalcová kola AMG, kožené čalounění designo Exklusiv s kontrastními švy, systém Airscarf vyhřívající horkým vzduchem prostor kolem krku cestujících, audio systémem Harman/Kardon Logic7, panoramatickou průhlednou střechu Vario s krycím rolem atd.