Nový Nissan Juke-R 2.0 s motorem z GT-R má 600 koní
Stejně jako jeho oceňovaného předchůdce, i Juke-R 2.0 pohání 3,8litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly převzatý z GT-R. A aby vyvolával ještě větší vzrušení, využívá Juke-R 2.0 modernizovanou verzi o výkonu 600 k vyhrazenou exkluzivně pro model GT-R.
Extrémní. Jedině tak lze popsat model, jenž přepsal pravidla tolika aspektů crossoveru. Juke-R jednou provždy stvrzuje pověst výkonnosti modelu Juke. Jeho příběh úspěchu je v historii Nissanu něčím zcela ojedinělým. Původně byl zamýšlen jako jednorázový koncepční vůz, ale už od prvního okamžiku po svém odhalení vyvolal nebývalou reakci. Juke-R je vrcholnou verzí vozu Juke, je nespoutaným a ultra exkluzivním sportovně zaměřeným crossoverem určeným ryzím nadšencům pro supervozy. Nyní, ve svém druhém vtělení, je Juke-R 2.0 tím nejdivočejším a nejvyspělejším crossoverem, který kdy byl vyroben a je důkazem ambicí a vášně Nissanu překonávat zaběhané normy.
Původní Juke-R: Učinit nemožné možnýmPříběh Juke-R začal v lednu 2012, kdy si první prototyp v Dubaji odbyl svou premiéru jako koncept. S modifikovanými prvky z Nissanu GT-R pod mohutnou, přepracovanou karosérií modelu Juke byl tento vůz naprosto jedinečný. Videa vozu v akci vyvolala na YouTube senzaci a v současnosti mají již přes pět milionů zhlédnutí.
Darren Cox, ředitel divize Nissan Global Motorsport, vysvětluje: „Lidé si Juke-R v Dubaji zamilovali – přímo na ulici jsme dostávali nabídky na koupi prototypu konceptu. Tak oddané fanoušky jsme nemohli zklamat a se třemi vážnými nabídkami na stole jsme se rozhodli vyrobit limitovanou sérii Juke-R.“
Následně začaly práce na proměně konceptu v silniční vůz. Juke-R, postavený v dílnách britské společnosti RML zaměřené na motoristický sport pod dohledem technického střediska Nissan Technical Centre Europe (NTCE), využívá hnací ústrojí a zavěšení kol ze supervozu GT-R a ochranný rám splňující specifikace FIA.
Díky odborným zkušenostem střediska NTCE byla první výrobní verze ještě výkonnější než koncept a ze svého 3,8litrového šestiválce se dvěma turbodmychadly dokázala dostat výkon 545 koní. Při prvních testech zrychloval Juke-R první generace na 100 km/h za pouhé 3 sekundy a jeho maximální rychlost překonávala 270 km/h. K doplnění rozsáhlých konstrukčních úprav pod kapotou dostal původní Juke-R také nový vzhled díky přispění expertů z designérského střediska Nissan Design Europe (NDE) v Londýně. Manažer týmu pro digitální navrhování Darryl Scriven dokázal zkrátit čas pro vývoj tím, že využíval prohlížení v životní velikosti na novém 3D projektoru a promítací stěně. Byl tak zachován plně digitální proces návrhu a dosaženo vnějšího vzhledu na kvalitativní úrovni supervozu.
K designovým vylepšením patří propracovanější přední nárazník, nové karbonové obložení odvětrávacích otvorů vpředu a vzadu a zadní difuzér. Výsledkem byl vůz s pravými závodnickými geny.
Juke-R 2.0 – více výkonu, více inovací, více vzrušení
Juke-R 2.0, postavený na oslavu pátého výročí výroby vozu Juke, je dokonalým ztělesněním inovace a vášně Nissanu pro automobilové vzrušení. Juke-R 2.0, podstatně přepracovaná verze původního vozu Juke-R, si letos odbyl svou dynamickou premiéru na akci Festival of Speed v Goodwoodu.
Konstruktéři společnosti Nissan dokázali pozoruhodným způsobem upravit a dostat hnací ústrojí vozu GT-R, včetně systému pohonu čtyř kol, do kompaktních rozměrů rámu vozu Juke. Verze 2.0 rovněž obsahuje celou řadu designových vylepšení, včetně zcela nového předního nárazníku z uhlíkového vlákna s otvory nasávání vzduchu zvětšenými o více než 100 procent, aby dostály vyšším požadavkům motoru na chlazení.
K dalším úpravám u verze Juke-R 2.0 patří nový zadní nárazník z uhlíkového vlákna vyrobený z jednoho kusu, který obsahuje nový difuzér pro lepší aerodynamiku, a speciální obložení výfuku z vysokoteplotního karbonu. Také kapota (s většími vzduchovými kanály) a boční lišty jsou vyrobeny z uhlíkového vlákna v matně černé povrchové úpravě. Zadní dveře zase dostaly nová karbonová křidélka pro ještě plynulejší obtékání vzduchu a zvýšení přítlačné síly.