Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon | Autanet.cz

Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon

29. 07. 2015
Sdílet článek

Martin Macík v kamionu Liaz skončil na Baja Aragon třetí, hned za Vila Rocou a De Rooyem. A to navzdory lupičům, kteří tým připravili o část vybavení, i faktu, že většinu sobotních etap odjela posádka bez brzd.

Po cestě do dějiště Baja Aragon potkala posádku týmu KM Racing s pilotem Martinem Macíkem nepříjemnost v podobě vykradeného multivanu. Posádku Liazu to však nerozhodilo a v soutěži, která byla dalším krokem k Rallye Dakar 2016, vybojovala cenné třetí místo. Skvělý výsledek navíc získali v solidní konkurenci a v situaci, kdy jim zrovna nepřálo štěstí.


Baja Aragon začala v pátek pětikilometrovým prologem. Na startu se sešla konkurence čítající známé dakarské jezdce, jako jsou Gerard de Rooy, Artur Ardavičus nebo Pep Vila Roca. Vedle nich závodili i další Češi, Nizozemci a Španělé a Macíkův Liaz odstartoval pěkným třetím místem.



To bylo pro posádku, kterou kromě Martina Macíka tvořil navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva, výborné výchozí umístění do náročného druhého dne. Ten byl rozdělený do dvou částí - první měřila 150 km a druhá 270. „Bohužel jsme větší část soboty odjeli bez brzd. To bylo v náročném horském terénu velký problém. Tam kde brzdy dostávají normálně zabrat, nám to nebrzdilo vůbec. Nešlo dělat nic jiného než s velkým předstihem před každou zatáčkou brzdit motorem,“ vyprávěl o nezáviděníhodné situaci Martin Macík.

Kolikrát jsem musel zařadit i zpátečku, abychom nespadli někam do propasti. Bylo to drsné a náročné, ale překvapivě jsme při takovém stylu jízdy nenabrali velkou časovou ztrátu. Všichni jsme si ale mákli, byla to skutečná dakarská etapa se spoustou kamení, rychlá, technická. Kromě problému s brzdami technika šlapala super,“ pokračoval Macík, který po sobotě klesl na čtvrté místo.

Po vystoupení v Polsku si svůj druhý start v posádce odbyl i František Tomášek. „Oproti Polsku, kde se jezdilo hodně po měkkém, to byla podstatná změna. Užili jsme si hodně prudkých nárazů a cesty v horách se nebezpečně kroutily. Byly to úplné „užovky“. Nikde jsme se neztratili, takže svůj výkon hodnotím pozitivně. Během soboty bez brzd to občas bylo na hraně. Nezažil jsem větší adrenalin. Jeli jsme víc na přežití než na dojetí,
“ popisuje navigátor.



Na závěrečných nedělních 125 km byly brzdy už opraveny a lákadlo podia bylo pro Macíka značné. „Jel jsem, co to šlo. Šedesát kilometrů jsem se držel v prachu těsně za Tomášem Vrátným, tlačil na něj, až udělal pneumatiku. Předjel jsem ho a měl před sebou Vila Rocu. Tak jsme už dojeli, protože nebylo možné se před něj dostat. Vzhledem k sobotě bez brzd je třetí místo moc pěkný výsledek. Vždyť jsme byli nejlepší Češi,“ pochvaloval si řidič.

Tento úspěch se zrodil ve velkých rychlostech, na kamení, polních cestách, v suchu, horku a prachu, to jsou zkušenosti k nezaplacení. Samozřejmě jsme měli štěstí, že nás nepotkal defekt. Snažili jsme se hlídat nebezpečné šutráky. Za tři týdny nás čeká Maďarsko, kde nás přivítají zase jiné podmínky, ale určitě se tam porveme o co nejlepší umístění,“ dodal Mates.



V srpnu na Martina čekají ještě dva velké závody. Baja Poland a také HunGarian Baja. Právě na maďarskou rallye, kde bude Martin obhajovat své loňské vítězství, se spolu s ním vypraví také jeden z fanoušků se svým doprovodem. Příležitost zažít na vlastní kůži atmosféru závodů Světového poháru získá Martinův největší podporovatel, který prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokážeme.cz zašle na Martinovo konto nejvíc ibodů. Vítěz navíc dostane možnost poznat zákulisí závodu a stát se na pár dní členem týmu KM Racing. HunGarian Baja letos proběhne v termínu od 13. do 16. 8. 2015.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

kmracing.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volvo XC60

Rok výroby 2018

579 000 Kč

Ford Focus

Rok výroby 2020

309 000 Kč

Audi S3

Rok výroby 2015

479 900 Kč

Škoda Yeti

Rok výroby 2013

199 000 Kč