Porsche Panamera dostane nový základní motor
Na dubnovém autosalonu v Pekingu se představí nová základní varianta modelu Panamera a Panamera 4. Bude vybavena novým motorem V6 s objemem 3,6 litru, přímým vstřikováním, výkonem 300 k a točivým momentem 400 Nm. V duchu tradičního způsobu označování má model Panamera poháněná kola zadní nápravy, zatímco Panamera 4 je vybavena stálým pohonem všech kol. Obě novinky přiveze na český trh výhradní dovozce Porsche Inter Auto CZ v květnu tohoto roku
„Panamera již od svého vstupu na český trh zaznamenává velký ohlas ze strany našich zákazníků. Od jejího uvedení v září minulého roku si své majitele našlo na 61 vozů. V souvislosti s uvedením nových motorizací pak očekáváme další nárůst prodejů tohoto modelu, který by měl dosáhnout hranice 70 prodaných kusů,“ uvádí Mag. Josef Roider, generální ředitel společnosti Porsche Inter Auto CZ.
Oba nové modely tohoto Gran Turisma jsou ukázkou přínosu neustále zdokonalované strategie „Porsche Intelligent Performance“, spočívající ve vysoké účinnosti přeměny zdrojů v dynamiku. V normovaném kombinovaném cyklu měření spotřeby NEFZ dosahují oba modely vybavené dvouspojkovou převodovkou PDK spotřeby výrazně pod deset litrů paliva na 100 km. Panamera se vyznačuje spotřebou pouhých 9,3 l/100 km, zatímco Panamera 4 hodnotou 9,6 l/100 km. V případě, že jsou tyto vozy vybaveny na přání dodávanými 19palcovými pneumatikami s extrémně nízkým valivým odporem, dojde k dalšímu poklesu spotřeby o 0,2 l/100 km. S tímto obutím činí produkce CO2 u modelu Panamera 213 g/km a 220 g/km u typu Panamera 4. Obě provedení samozřejmě splňují emisní normy EU5.Nízká spotřeba a pro značku Porsche typická dynamika jsou v nových modelech ve výjimečné harmonii. Na jejich vyváženosti má značný podíl například důraz na minimalizaci hmotnosti. Z tohoto důvodu jsou například díly podvozku, dveře, kapota motoru, blatníky či zadní výklopná stěna vyrobeny z hliníku, případně kombinace hliníku a hořčíku. Zážehový šestiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů se kompletuje přímo na výrobních linkách v Zuffenhausenu a je o přibližně 30 kg lehčí než osmiválce typů Panamera S a Panamera 4S. I jeho zásluhou váží nová Panamera pouhých 1730 kg.
Stejně tak jako tomu je u osmiválcových modelů, také nová provedení Panamera a Panamera 4 splňují vysoké nároky kladené na dynamiku vozů Gran Turismo, v nichž se specifickým způsobem spojuje komfort se sportovností. I z tohoto důvodu lze standardní ocelový podvozek doplnit elektronicky řízenými tlumiči, případně jej zaměnit za vzduchové odpružení, které je dodáváno na přání. Jeho originální zvětšené zásobníky vzduchu mají přínos ve velmi širokém rozpětí tuhosti odpružení, které zajišťuje nejvyšší možný komfort a současně také vrcholnou sportovnost.
Základní cena modelu Panamera pro evropský trh je stanovena na 63 600 Eur bez DPH.
Model Panamera 4, který je standardně vybaven dvouspojkovou převodovkou PDK, má cenu stanovenou na 70 500 Eur bez DPH.