Volkswagen Touareg v novém kabátu se zdokonalenou technikou
Volkswagen představuje nyní na autosalonu Auto China v Pekingu ve světové premiéře zdokonalenou verzi Touaregu. Upravený je nejen vzhled, ale také technika. Všechny verze nyní mají bi-xenony a disponují funkcí setrvačné jízdy. S šestiválcovými diesely se pojí multikolizní brzda.
Generace 2014 je vizuálně identifikovatelná podle nově navržené přední a zadní partie, nových barev a kol. Z technického hlediska jsou nyní všechny verze V6 TDI vybaveny multikolizní brzdou (zabraňuje při nehodě vzniku sekundárních kolizí), bi-xenonovými světlomety a funkcí setrvačné jízdy (volnoběh). Během setrvačné jízdy je motor odpojen od osmistupňové samočinné převodovky, aby vůz využil svou kinetickou energii pro další snížení spotřeby paliva při jízdě ze svahu nebo ve fázích bez nutnosti akcelerovat.
V každodenním provozu snižuje spotřebu paliva rovněž zdokonalená aerodynamika a nové pneumatiky s optimalizovaným valivým odporem. Motory V6 TDI pro Touareg byly upraveny podle požadavků emisní normy EU6, která začne v Evropě platit od roku 2015.Zdokonalená technika
Optimalizace se dočkal sériově dodávaný podvozek s ocelovými pružinami. Mezi vylepšení v této oblasti patří ještě pohotovější reakce vozu na řízení a zvýšení komfortu. Na přání je pro Volkswagen Touareg opět k dispozici vzduchové odpružení, s nímž lze, například pro jízdu v terénu, zvýšit světlou výšku až na 300 mm. Naproti tomu ve vyšších rychlostech (od 140 km/h) se karoserie díky vzduchovému odpružení automaticky snižuje. Zdokonalen byl adaptivní tempomat ACC se systémem Front Assist včetně funkce nouzo-vého brzdění City (nyní s funkcí pro automatické popojíždění v dopravní koloně).
Ušlechtilejší interiér propojený s okolním světem. Interiér vše-stranného vozu se vyznačuje novými prvky výbavy, mezi něž patří nová ozdobná obložení, barvy kůže, osvětlení a ovládací prvky. Od podzimu bude Touareg, ve spojení s rádiem a navigačním systémem RNS 850 a přípravou pro mobilní telefon, nabízen v Evropě s „mobilními internetovými službami“. V první fázi budou k dispozici funkce vyhledávání bodů zájmu prostřednictvím portálu Google, zobrazování map prostřednictvím mapových služeb „Google Earth™“, funkce „Google Street View™“ a „online dopravní informace“. Nejnovější verze Touaregu přijde na trh v průběhu nadcháze-jícího léta se vznětovými motory TDI, zážehovými jednotkami FSI a TSI, i jako hybridní model (TSI plus elektromotor).
Vnější design a výbava
Přední partie. Design přední partie Touaregu byl kompletně přepracován. Mimořádně nápadné jsou větší světlomety, které jsou nyní ve všech verzích sériově bi-xenonové. Lichoběžníkovité světlomety plynule přecházejí v jedné linii do rovněž nově navržené masky chladiče. Ta je na rozdíl od předchůdce zušlechtěna čtyřmi horizontálními chromovanými lamelami, místo dosavadních dvou. Obě spodní lamely jsou přitom vizuálně protaženy až do světlometů. Maska chladiče a světlomety tak tvoří výrazný široký pás. V jedné paralelní linii na něj navazuje rovněž nově tvarovaný nárazník, který je ještě výrazněji horizontálně rozčleněn. Touareg působí díky novému designu ještě širším, a tím i suverénnějším dojmem. Do tohoto obrazu zapadá spodní část nárazníku s kompletně novým uspořádáním. Spodní otvor pro přívod vzduchu tvoří, podobně jako u nového sportovního vozu Volkswagen Scirocco R o výkonu 280 k, široké stylizované „A“ místo „V“, na které po pravé a levé straně navazují boční otvory pro přívod vzduchu. Nový Touareg je tak ještě pevněji vizuálně spojen se silnicí. U vozů s paketem „Chrom & Style“ následuje v další úrovni chromovaná lišta, která nalézá pokračování v boční a zadní partii. Pod ní jsou umístěny rovněž nově tvarované mlhové světlomety, v souladu s novým designem nárazníku. V nejnižší úrovni následuje nový přední spoiler, který především zdokonaluje aerodynamiku v oblasti spodní části vozu a předních kol.
Zadní partie. Ještě precizněji tvarovaný Touareg je při pohledu zezadu rozpoznatelný podle nového, jasně tvarovaného nárazníku, který zdůrazňuje šířku SUV, podobně jako je tomu v oblasti přídě. U vozů, vybavených paketem „Chrome & Style“, je i vzadu integrována do nárazníku průběžná chromovaná lišta. Mezi koncovky výfukové soustavy je vložen rovněž nově koncipovaný difuzor. Designéři zapustili do nárazníku koncové mlhové světlomety LED a – stejně jako dosud – odrazová skla. V oblasti zadního výklopného víka jsou při pohledu zespodu vzhůru nápadné nově navržené logo VW a výraznější charakterová linie mezi zadními světlomety (na přání s diodami LED).
Silueta. Z profilu se Touareg vyznačuje dvěma nově navrženými typy kol. S novou modelovou generací přicházejí 18“ kola z lehké slitiny v designu „Arica“, jejichž výrazně sportovní vzhled je charakterizován deseti paprsky. Naproti tomu nová 20“ kola z lehké slitiny typu „Masafi“ mají pět dvojitých paprsků. Jako alternativa na přání dodávaných okenních skel s 65% absorpcí světla je nyní k dispozici varianta skel pro zadní část vozu, která absorbuje až 90 procent světla a zvenku dovnitř je téměř neprůhledná.
Barvy. Volkswagen bude nabízet nejnovější Touareg s celkem dvanácti barvami, z nichž pět bylo nově zařazeno do nabídky světle stříbrný metalický lak „Light Silver Metallic“, pískově zlatý metalický lak „Sand Gold Metallic, modrý metalický lak „Moonlight Blue Metallic“, hnědý metalický lak „Black Oak Braun Metallic“ a modrý metalický lak „Reef Blue Metallic“.
Vnitřní design a výbava
Ovládací prvky. Interiér Touaregu zrcadlí mimořádnou alianci robustních prvků ze světa SUV a ušlechtilých prvků ze světa luxusních vozů. Mezi atributy SUV patří v Touaregu hliníkové otočné ovladače pro klimatizaci Climatronic, nastavení podvozku, vzduchové odpružení, rádio s navigačním systémem, nastavení zrcátek a otočné nastavovací prvky výdechů ventilační soustavy – všechny tyto prvky jsou nyní nahrazeny nově koncipovanými otočnými ovladači v ještě dokonalejší vizuální podobě s příjemnějším povrchem na dotyk. Nápadné je také kompletně bílé osvětlení všech ovládacích prvků místo dosavadního červeného. Rovněž nové jsou chromované ozdobné prvky kolem ovládacích modulů, například pro nastavení podvozku. Nad informačním a zábavním systémem ve středové konzole byla navíc rozšířena centrální lišta s tlačítky a ukazateli. Dosud zde měly své místo tři prvky (zleva doprava): systém parkovacích senzorů PDC (Park Distance Control), tlačítko výstražných světel a ukazatel vypnutí airbagu spolujezdce (Passenger Airbag off). Vlevo od tlačítka PDC je nyní umístěn nový spínač vyhřívání volantu. Vpravo od ukazatele stavu airbagu spolujezdce bylo integrováno nové ovládací tlačítko pro vyhřívání skla čelního okna. Novinkou pro základní sedadla vpředu je manuálně nastavitelná bederní opěrka.
Potahy a ozdobné obložení. Kromě toho byla rozšířena nabídka potahů a dřevěného ozdobného obložení. Například „kůže Vienna“ je nyní k dispozici v odstínu „Bonanza Brown“ (tmavě hnědá), který představuje čtvrtou barevnou variantu vedle barevných odstínů „Titan black“ (titanově černá), „Corn Silk Beige“ (béžová) a „Natural Brown“ (přírodní hnědá). Nad rámec těchto čtyř barevných odstínů lze nyní objednávat mimořádně ušlechtilou „kůži Nappa“ v rovněž novém barevném odstínu „St. Tropez“ (světle písková). Novinkou jsou také dva druhy dřevěného ozdobného obložení „Sapelli Mahagoni“ a „Engineered Ebony“.
Rozsáhlá sériová výbava
Modely, poháněné motory V6 FSI a V6 TDI, mají již v sériové výbavě takové prvky, jako jsou bi-xenonové světlomety (nově pro všechny verze), pohon všech kol, 17“ kola z lehké slitiny (pneumatiky s šířkou 235 mm), tempomat včetně multifunkčního volantu, informační a zábavní systém RCD 550 s dotykovým displejem, systém start-stop, systém rekuperace kinetické energie, funkci setrvačné jízdy (volnoběh), automatickou klimatizaci (Climatronic), řízení s posilovačem Servotronic a ESC s funkcí stabilizace přívěsu. V případě verzí V8 a modelu Touareg Hybrid se rozsah sériové výbavy odlišuje detaily, jako jsou 18“ kola z lehké slitiny (pneumatiky s šířkou 255 mm), paket „Chrome & Style“, komfortní sedadla čalouněná „kůží Vienna“, ozdobné obložení z ušlechtilého dřeva, funkce elektrického otvírání a zavírání víka zavazadlového prostoru, bezpečnostní alarm a bezklíčový přístupový systém Keyless Access se spouštěním motoru tlačít-kem. Rovněž sériově se dodává zadní lavice, která je podélně nastavitelná v rozsahu 160 milimetrů a cestující si u ní mohou upravit i sklon opěradla. Zadní sedadla lze během několika sekund složit, čímž se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1642 litrů. Na přání mohou být zadní sedadla před složením odjišťována elektricky stiskem tlačítka.
Sportovní R-Line
Koncem léta uvede Volkswagen nový model Touareg opět s mimořádně sportovními pakety R-Line (exteriérový a interiérový). Vnější design terénního vozu zušlechtí exteriérový paket R-Line, který zahrnuje mimo jiné 19“ kola z lehké slitiny (typ „Salvador“; na přání další 19“, 20“ a 21“ kola), nárazníky v designu R-Line (vpředu ve stylu verzí Touareg V8), leskle černé mřížky otvorů pro přívod vzduchu s doplňkovými chromovanými lištami, rozšíření prahů, leskle černý difuzor vzadu (rovněž s doplňkovými chromovanými lištami), chromované koncovky výfuku verzí Touareg V8 a markantní sportovní zadní spoiler. Na mimořádně dynamickou výbavu poukazuje logo R-Line v ochranné mřížce masky chladiče. Interiérový paket R-Line obohatí výbavu Touaregu o sportovní volant, ozdobné obložení R-Line v provedení „Silver Lane“, prahové lišty R-Line, kryty pedálů z ušlechtilé oceli a tmavě tónovaná zadní okna. Na přání může být paket navíc rozšířen o černé čalounění stropu, ozdobné obložení s černým klavírním lakem a sportovní sedadla čalouněná „kůží Nappa“ (dvoubarevnou) nebo kombinací „Alcantara/Nappa“ s logem R na opěrkách hlavy. SUV s high-tech.
Volkswagen Touareg patří se svými četnými asistenčními a komfortními systémy mezi nejinovativnější SUV na trhu. Dokládá to například parkovací brzda aktivovaná tlačítkem. Nebo elektronické zobrazování stavu motorového oleje. Víko zavazadlového prostoru se na přání otvírá a zavírá elektricky. Interiér zalitý světlem zajistí i při zatažené obloze největší panoramatické posuvné střešní okno v segmentu SUV. Asistenční systém Area View rozpoznává prostřednictvím čtyř kamer okolí Touaregu, a zvyšuje tak bezpečnost provozu. Ochranu navíc poskytuje až devět airbagů. Lane Assist dbá na to, aby vůz neopustil svůj jízdní pruh; Side Assist upozorňuje při změně jízdního pruhu na vozidla, která se přibližují zezadu. Adaptivní tempomat ACC se systémem Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City zpomaluje vůz v případě potřeby až do úplného zastavení. Systém preventivní ochrany cestujících propojuje jednotlivé asistenční systémy. V případě nehody napne bezpečnostní pásy a v závislosti na příčném zrychlení zavře také boční okna a panoramatické posuvné střešní okno. Bi-xenonové světlomety mohou být na přání vybaveny inovativním asistentem dálkových světlometů Dynamic Light Assist. Tento kamerový systém s trvale zapnutými dálkovými světlomety „vidí“ protijedoucí a vpředu jedoucí vozidla a automaticky upravuje rozložení světla – prostřednictvím natáčecího modulu, individuálně pro každý světlomet zvlášť – aby nebyli ostatní řidiči oslňováni. Souhrnem svých vlastností je Touareg jedním z nejbezpečnějších automo-bilů všech dob.
Motor a technika pohonu všech kol
Motory V6 a V8. Touareg s pohonem všech kol je v závislosti na regionu nabízen s turbodiesely (V6 a V8 TDI), zážehovými motory (V6 a V8 FSI), přeplňovaným zážehovým motorem (V6 TSI) a hybridním pohonem (V6 TSI + elektromotor). Všechny motory spolupracují s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Motory V6 jsou sériově vybaveny systémem start-stop a navíc pracují i s rekuperací kinetické energie.
4MOTION. Všechny verze modelu Touareg disponují v základním provedení pohonem všech kol 4MOTION se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen (stoupavost 31°). Kromě toho mají všechny vozy Touareg program pro jízdu v terénu, který prostřednictvím dvoustupňového otočného spínače upravuje pro terénní provoz systém ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenta pro sjíždění svahů a přizpůsobuje charakteristiku řazení samočinné převodovky. Touareg V6 TDI s výkonem 190 kW/258 k může být na přání vybaven paketem Terrain Tech, jehož součástí jsou kromě rozdělovací převodovky včetně redukčního převodu, která nahrazuje mezinápravový diferenciál Torsen a je ještě lépe koncipována pro jízdu v terénu, také až 100% uzávěrky pro mezinápravový diferenciál a pro diferenciál zadní nápravy (4XMOTION: stoupavost 45°). Tato verze má pětipolohový otočný spínač, jehož prostřednictvím může řidič přizpůsobovat nastavení svého SUV aktuálním provozním podmínkám.
Vznětové motory pro Evropu – V6 TDI s katalyzátorem SCR-DPF a V8 TDI. V Evropě si mohou zákazníci vybírat mezi třemi motory TDI a modelem Touareg Hybrid. Motory TDI dosahují nejvyššího výkonu 150 kW/204 k, 190 kW/258 k (nyní plus 10 kW) a 250 kW/340 k. V modelu Touareg Hybrid poskytuje hybridní soustava nejvyšší výkon 279 kW/380 k. Dva motory V6 TDI splňují s okamžitou platností emisní normu EU6, která bude povinná od září 2015. Oba motory byly v rámci modernizace vybaveny novým katalyzátorovým modulem SCR-DPF, dávkovacím modulem SCR (AdBlue) a doplňkovým katalyzátorem, který odstraňuje nadbytečný amoniak. Kromě toho disponuje soustava pro čištění výfukových plynů oxidačním katalyzátorem. Spotřeba paliva modelu V6 TDI BlueMotion Technology o výkonu 150 kW/204 k byla snížena ze 7,0 l/100 km (emise CO2: 184 g/km) na 6,6 l/100 km (emise CO2: 174 g/km). U „velkého“ V6 TDI byl zvýšen výkon o 10 kW/13 k na 190 kW/258 k, přestože i v tomto případě byla spotřeba paliva snížena, a to ze 7,2 l/100 km (emise CO2: 189 g/km) na 6,8 l/100 km (emise CO2: 178 g/km). Nejvýkonnějším turbodieselem je i nadále V8 TDI s výkonem 250 kW/340 k.
Zážehové motory pro Evropu – hybridní pohon s V6 TSI a elektromotorem. Volkswagen nabízí v Evropě model Touareg Hybrid s motorem V6 TSI (zážehový motor s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním) o výkonu 245 kW/333 k a elektromotorem o výkonu 38 kW/52 k. Při současné činnosti obou zdrojů hnací síly dosahuje hybridní soustava výkonu až 279 kW/380 k a maximálního točivého momentu 580 N.m! Touareg Hybrid zároveň stanovuje se spotřebou pouhých 8,2 l/100 km (emise CO2: 193 g/km) nová měřítka v kategorii plně terénních SUV se zážehovým motorem. Do rychlosti jízdy 50 km/h může být vůz poháněn pouze elektromotorem s nulovými emisemi. Stejně jako všechny vozy Touareg je i hybridní verze připravena na jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny.
Celosvětová nabídka zážehových a vznětových motorů – motory V6 a V8. Nový Touareg bude v Asii nabízen se třemi zážehovými a dvěma vznětovými jednotkami. Zážehové motory V6 TSI pro Čínu dosahují výkonu 213 kW/290 k a 235 kW/320 k, zatímco V8 TSI je vyladěn na 265 kW/360 k. Pro Rusko bude mít Volkswagen pro nový Touareg v nabídce dva zážehové motory V6 FSI o výkonu 183 kW/249 k a – podobně jako v Číně – V8 FSI o výkonu 265 kW/360 k. V USA a Kanadě bude Volkswagen nabízet Touareg ve verzích V6 FSI (206 kW/280 k), Hybrid (279 kW/380 k) a V6 TDI (176 kW/239 k).
Spotřeba paliva snížena až o šest procent. Díky rozsáhlým aerodynamickým vylepšením (mimo jiné: otvory pro přívod vzduchu vpředu, upravené kryty vnějších zpětných zrcátek, nové spoilery před koly), pneumatikám s optimalizovaným valivým odporem a optimalizovanému tření v sériově dodávané osmistupňové samočinné převodovce dokázal Volkswagen snížit hodnoty spotřeby paliva jednotlivých motorů až o šest procent (V6 TDI se 150 kW). V každodenním provozu snižuje spotřebu navíc optimalizovaný systém start-stop (motor se nyní vypíná již při rychlosti nižší než 7 km/h) a funkce rekuperace kinetické energie. Oba systémy jsou u verzí V6 doplněny sériově dodávanou funkcí volnoběhu (dosud k dispozici jen pro Touareg Hybrid), která snižuje spotřebu paliva tím, že odpojí motor od převodovky, jakmile řidič uvolní pedál plynu. Režim setrvačné jízdy je možný při rychlostech až 130 km/h, a tím i při jízdě na dálnici.