Volvo XC90 získává prestižní ocenění Red Dot "Nejlepší z nejlepších"
Ocenění Best of the Best získala značka Volvo na základě usnesení 39členné poroty sestavené z expertů na design z celého světa, na kterou Volvo XC90 silně zapůsobilo svým průkopnickým designem a vysokou úrovní kvality. Vůz byl vybrán jako nejlepší z téměř 5 000 produktů, které se utkaly v boji o nejžádanější ocenění za design, Red Dot, ve 31 různých kategoriích.
„Volvo XC90 předznamenává nový designový směr automobilky Volvo. Ačkoliv jsme si při práci na tomto voze velmi dobře uvědomovali dědictví značky a hodnotu autentičnosti skandinávského designu, rozhodli jsme se také udělat pár odvážných a progresivních kroků kupředu, jejichž smyslem bylo vytvořit designový styl a úroveň provedení, jimiž bychom značně posunuli naše dosavadní hranice. Jsem nesmírně hrdý, že naše nová vlajková loď vyhrála prestižní ocenění Red Dot: Best of the Best,“ prohlašuje Thomas Ingenlath, senior viceprezident oddělení pro design ve společnosti Volvo Cars.
Model XC90 představuje v oblasti filozofie designu pro automobilku Volvo nový začátek, přičemž je mu zároveň připisována zásluha na pozvednutí luxusního SUV na zcela novou úroveň. Svým precizně propracovaným designem a pozorností k detailům dláždí model XC90 cestu k vytvoření budoucího designového jazyka značky Volvo, jehož součástí budou výrazné poznávací prvky. Mezi ty patří nová tvář Volva s novým znakem Volvo a s plovoucí mřížkou chladiče a také světla pro denní svícení ve tvaru „T“ na motivy Thorova kladiva, která se již nyní stala proslulými.
K vytvoření nového designu značky značně dopomohla nová modulární platforma SPA, která přispívá k dynamickým a harmonicky vyváženým proporcím XC90 a která bude sloužit také jako základ pro další chystané modely Volvo.
Precizní a průkopnický design exteriéru promítli Thomas Ingenlath a jeho tým také do interiéru, jemuž dodali uklidňující příjemnou atmosféru podtrženou využitím těch nejvybranějších materiálů, jako jsou přírodní kůže, dřevo a křišťál, které v kombinaci se skandinávským designem vytváří elegantní a luxusní prostředí. Na základě stejného principu přistoupila automobilka Volvo i k celkovému přepracování informačních displejů a způsobu interakce s vozem, která je díky jedinečně intuitivnímu uživatelskému rozhraní maximálně jednoduchá.
„Vyvinout nový designový jazyk, který odkazuje na dobře známé hodnoty značky a současně představuje i moderní atraktivní interpretaci, je poměrně náročné. Zbrusu nové Volvo XC90 symbolizuje milník, za nímž bude následovat kompletně nová generace vozů. V ní se bude náš progresivní design doplňovat s inovativními technologiemi v duchu skandinávského designu a jejím prostřednictvím si automobilka začíná razit svou vlastní individuální cestu v segmentu prémiových automobilů.“
Red Dot: Best of the Best je ocenění udělované za průkopnický design, přičemž se jedná o nejvyšší ocenění Red Dot za produktový design. Cenu Red Dot za produktový design získávají pouze výjimečné počiny – pro rok 2015 získalo prestižní pečeť pouze 81 produktů soutěžících v celkem 31 kategoriích.
„Již šedesát let se sjíždějí do Essenu nejuznávanější experti na design, aby odměnili nejlepší designové počiny. Letos byl do soutěže přihlášen rekordní počet téměř 5 000 produktů, díky čemuž byla práce porotců, která spočívá v ohodnocení každého z nich, obzvláště náročná. Toto vysoké číslo svědčí o významnosti udělovaného ocenění. Vítězné produkty, které získaly ocenění Red Dot pro rok 2015, musely čelit konkurenci na extrémně vysoké úrovni, a proto je lze právem považovat za nejlepší na světě.“ To jsou slova Petera Zeca, iniciátora a generálního ředitele soutěže Red Dot Award.