Známe české ceny nového Fordu Focus
Nová verze Fordu Focus, v loňském roce neprodávanějšího auta světa, míří na české silnice – a již dnes české zastoupení Fordu poprvé zveřejnilo jeho cenu. Pětidveřový Ford Focus s motorem 1.6 Duratec Ti-VTC (105 k) ve výbavě Trend bude v nabídce za 336.990 Kč, tedy o pouhých 7.000 Kč více než současný Focus ve stejné verzi.
„Nový Ford Focus přichází se svými tradičními přednostmi, k nimž patří zejména skvělé jízdní vlastnosti, výkonné a úsporné motory, vysoká úroveň výbavy či špičkové bezpečnostní i komfortní technologie, ale proti svému předchůdci přináší v těchto oblastech další zlepšení. Vše je ‚zabaleno’ do nového, dynamičtějšího a atraktivnějšího designu, jenž Focus už na první pohled jasně řadí do designové rodiny Ford. A to vše za velmi atraktivní cenu, kterou ocení jak velkoodběratelé, tak i naši soukromí zákazníci,“ zdůrazňuje Dušan Fornůsek, marketingový ředitel FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Nový Focus má nižší a širší postoj. Dostal novou kapotu motorového prostoru, přední nárazník i masku chladiče. Dynamické tvary kapoty, které opticky propojují sloupky čelního okna s lichoběžníkovou maskou chladiče, dodávají Focusu sebevědomý vzhled. Zákazníci se budou opět rozhodovat mezi pětidveřovým hatchbackem, čtyřdveřovým sedanem a kombi.Velmi důležité jsou i změny v interiéru. Tady Ford vyslyšel přání zákazníků, snížil počet jednotlivých tlačítek a upravil rozmístění ovladačů tak, že nyní je řidič i členové posádky mohou ovládat zcela intuitivně. Celý interiér působí daleko světleji a luxusněji. Další zásadní inovací jsou nové motory. Všechny se pyšní vysokým výkonem a sníženou spotřebou paliva, která proti současnému modelu klesla až o 19 procent!
Nový Ford Focus bude i nadále využívat technicky vyspělé benzinové motory EcoBoost – v čele s trojnásobným vítězem (2012, 2013 a 2014) odborné ankety „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) – motorem 1.0 EcoBoost. Nejoblíbenější provedení – s výkonem 125 k a šestistupňovou manuální převodovkou – bude navíc nabízeno se zaváděcím bonusem 10 000 Kč, a to v jakémkoliv stupni výbavy (Trend, Trend Sport, Titanium) a v jakékoliv karoserii (5dv., sedan, kombi).
Objem motoru 1.6 EcoBoost byl snížen na 1,5 l, ale jeho výkon (150 k) zůstal zachován. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou je nová jednotka o 7 procent úspornější než dřívější 1.6 EcoBoost s ekvivalentním výkonem. Od roku 2015 bude možné objednávat motorizaci 1.5 EcoBoost rovněž se samočinnou šestistupňovou převodovkou – a nově také s řadicími „pádly“ pod volantem pro sportovní jízdu.
Ford Focus byl vždy autem pro vášnivé řidiče – a ještě více to bude platit pro jeho novou verzi. Konstruktéři totiž dosáhli ještě preciznější ovladatelnosti, a to díky zvýšení strukturální tuhosti přední části, přepracování geometrie zavěšení, zvýšení příčné tuhosti uložení náprav a novým naladěním tlumičů pérování.
SYNC 2 s dotykovou obrazovkou
Nový Focus bude jako první model značky Ford v Evropě volitelně vybaven systémem SYNC 2. Nejnovější multimediální systém využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání. Řadu funkcí (mobilní telefon, klimatizace, audio, navigace) bude možné ovládat jednoduchými hlasovými povely. A pokud si řidič svému vozu postěžuje, že má hlad, SYNC 2 mu na velkém displeji nabídne nejbližší restaurace – a zapojí do hry i navigaci, která řidiče automaticky navede k vybranému podniku.
Vyspělé asistenční technologie
Nový Focus nabízí jako první model značky Ford funkci umožňující automaticky zacouvat do řady kolmo stojících aut, zůstává samozřejmě i systém automatického podélného parkování – a kam nový Focus sám zaparkuje, odtud také sám vyjede. Při couvání z kolmého parkovacího místa řidič rovněž velmi ocení systém Cross Traffic Alert, který ho upozorňuje na provoz z obou stran.
Dalšího vylepšení doznal i systém Active City Stop, jenž v případě hrozící srážky preventivně zvýší tlak v brzdové soustavě. Pokud řidič na nebezpečí nereaguje, systém začne automaticky brzdit, aby se vyhnul kolizi či alespoň zmírnil její následky. Zdokonalená verze Active City Stop v novém Focusu funguje při rychlostech do 50 km/h, zatímco dosud to bylo do 30 km/h.
Ford nenechal stranou ani otázku hluku a vibrací. Interiér nového Focusu patří k nejtišším ve třídě, což je faktor významnou měrou přispívající k uvolněné a příjemné atmosféře ve voze.
Objednávání nového Fordu Focus bylo zahájeno právě dnes, první vozy dorazí do showroomů na přelomu listopadu a prosince. Již od 30. září však bude exkluzivně k vidění (spolu s novým Fordem Mondeo) v 31 dealerstvích Ford po celé České republice v rámci velké roadshow.