Alfa 159 vstupuje do poslední fáze
Číselné označení modelů milánské automobilky bude brzy na vymření. Zhruba za dva roky se očekává uvedení nástupce modelu 159, který se stoprocentní jistotou ponese jméno Giulia. A aby na sebe dosluhující Alfa 159 strhla alespoň kousek pozornosti, podrobila se pro modelový rok „2011“ (na domácím trhu startující od letošního června) poslednímu osvěžení
Alfa 159 se pravděpodobně v tichosti loučí se šestiválcem 3,2 JTS (191 kW), neboť ve výčtu motorizací v tiskové zprávě už nefiguruje. A nebylo by divu, neboť tento motor, původně z konstrukční dílny GM/Holden, byl svým nezáživným jízdním projevem na míle vzdálen charakteru původních točivých a razantně zabírajících šestiválců této značky. A poté co se v nabídce objevil fenomenální přeplňovaný čtyřválec 1750 TBi, stal se 3,2 JTS jednoduše nadbytečným.
Moderní turbodiesel 2,0 JTDM výkonem 125 kW lze nově pořídit ve verzi ECO, která využívá delšího (těžšího) zpřevodování a pneumatik s nízkým valivým odporem k dosažení ještě nižší spotřeby. Díky emisím pouze 136 g CO2/ km (platí pro sedan) se na tuto verzi vztahuje zajímavé „ekologické“ zvýhodnění, kterého lze využít například ve Francii, Belgii, Nizozemsku či Velké Británii.Pětiválec 2,4 JTDM se tak jako dosud dodává ve dvou výkonových naladěních – na 147 kW pro verzi s šestistupňovou automatikou Q-Tronic a pohonem předních kol, a s výkonem 154 kW pro verzi s 6 st. manuálem a pohonem všech kol Q4.
Také nejslabší diesel 1,9 JTDM (88 kW) a benzín 1,8 16v (103 kW) už zůstávají beze změn.
Interiér lehce modernizované Alfy 159 se může pochlubit kvalitnějšími materiály s kontrastnějším sladěním s dekoračními lištami, bohatší standardní výbavou a stejně jako u menší Giulietty se dosavadní nabídka výbav rozrostla o výhodné doplňkové pakety Comfort Pack, Sport Pack, Comfort Plus Pack a TI Plus Pack.
Standardem všech verzí je nyní stabilizace VDC včetně asistenta rozjezdu v kopci (Hill Holder) a 7 airbagů (včetně kolenního pro řidiče).
Prodej revitalizované Alfy 159 se rozbíhá již příští měsíc (platí pro Itálii), ceny základních modelů jsou stanovené na 24 360 eur (1,8 16v benzín) a 27 000 eur (diesel 1,9 JTDM Eco).
Nejdůležitější údaje:
1,8 16v: 1796 ccm, 103 kW při 6300/min., 175 N.m. při 3800/min., 5 st. převodovka, 208 km/h, 0-100 km/h za 10,2 s., spotřeba 7,6 l/100 km
1750 TBi: 1742 ccm, 147 kW při 5000/min., 320 N.m. při 1400/min., 6 st. převodovka, 235 km/h, 0-100 km/h za 7,7 s., spotřeba 8,1 l/100 km
1,9 JTDM Eco: 1910 ccm, 88 kW při 4000/min., 280 N.m. při 2000/min., 6 st. převodovka, 197 km/h, 0-100 km/h za 10,7 s., spotřeba 5,2 l/100 km
2,0 JTDM Eco: 1956 ccm, 125 kW při 4000/min., 360 N.m. při 1750/min., 6 st. převodovka, 218 km/h, 0-100 za 8,8 s., spotřeba 5,1 l/100 km.
2,4 JTDM aut.: 2387 ccm, 147 kW při 4000/min., 400 N.m. při 2000/min., 6 st. aut. převodovka, 225 km/h, 0-100 za 8,3 s., spotřeba 7,9 l/100 km.
2,4 JTDM Q4.: 2387 ccm, 154 kW při 4000/min., 400 N.m. při 1500/min., 6 st. převodovka, 227 km/h, 0-100 za 8,3 s., spotřeba 7,2 l/100 km.