Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tohle se nebude opakovat. Na tříprostorovou Corollu s benzínovým motorem stačí díky tučné slevě bohatě půl milionu korun
Japonská automobilka Toyota šlape na plyn a Corollu Sedan začala prodávat se slevou 188.000 Kč. Akční nabídka nese označení Klasik a jedná se o vůz modelového roku 2024. Sedan s motorem 1.5 Dynamic Force a manuální převodovkou díky tomu pořídíte ve výbavě Active již za 465.900 Kč.
My doporučujeme se základní výbavě vyhnout a raději pořídit verzi Comfort za 499.900 Kč, která přináší automatickou dvouzónovou klimatizaci, 12,3" palcovou přístrojovku, 10,5" dotykovou obrazovku multimediálního systému, dešťový senzor, elektricky sklopná zrcátka, akustické přední sklo nebo šestnáctipalcové liťáky. Takže v podstatě vše důležité. Ještě dodejme, že na nejvyšší výbavu Style se přihazuje 104 tisíc korun. Pokud toužíte po automatické převodovce Multidrive S počítejte s částkou 534.900 Kč.
Sedan poskytuje dostatek prostoru čtyřem cestujícím. Zejména nabídka podélného prostoru je překvapivě slušná. Sám za sebe si sedne člověk vysoký 185 cm. Ne nadarmo Corollu využívají v Asii taxikáři k přepravě obtloustlých američanů.
Kabina se nese v klasickém japonském duchu a ničím negativně nepřekvapí. Řidič získá přirozenou pozici volantem, posádka vcelku komfortní sedadla a slušné materiály i poctivé zpracování. Snad každého potěší jednoduchá ergonomie podpořená dostatkem tlačítek a infotainment podporující bezdrátové CarPlay.
Pod kapotou verze Klasik nenajdete nic jiného, než benzinový motor v podobě atmosférického tříválce o objemu 1,5 litru. Ten řidiči poskytuje maximální výkon 92 kW a 153 Nm točivého momentu. Jedná se o stejný motor, který tvoří základ hybridního pohonu v menších modelech značky a vznikl v podstatě odebráním jednoho válce z dvoulitrové jednotky.
Samotný motor vyniká hrubším chodem a dává o sobě vědět zejména ve vyšších otáčkách. Každopádně se nejedná o žádný vysavačový zvuk, ale vcelku příjemný projev. V praxi to není žádný sprinter, ale při potřebě zrychlit za to umí slušně vzít. Stačí více pracovat s šestirychlostní manuální převodovkou a japonský sedan se projeví chutí do života. Díky nízké hmotnosti (necelých třináct metráků) jezdí velmi lehce a vytočit se nechá až k sedmitisícové hranici. Směrem k červenému poli výkon příjemně graduje.
Pro svižnější tempo je nutné udržování tříválce v ideálních otáčkách. Převody jsou tady krátké a například dálniční jízda stotřicítkou znamená na otáčkoměru 3.600 ot./min. My proto raději jezdili kolem 110 km/h, kdy je jízda tichá. Převodovka má krátké, přesně vymezené dráhy a krásně mechanický chod. Komu by se nechtělo řadit, může si připlatit za automat.
Určitou nevýhodou patnáctistovky může být fakt, že zmizela kombinace přímého a nepřímého vstřiku z dvoulitru a zůstal jen přímý vstřik. Projízdy kolem komína to není nejvhodnější parťák.
Jezdit za udávanou spotřebu v kombinovaném cyklu při pohodové jízdě nečiní žádný problém. A pokud budete jezdit jako my v mrazivých dnech a o něco rychleji, spotřeba se zhorší maximálně zhruba o litr. A pokud budete klidní, spotřeba může začínat klidně čtyřkou.
Asi si teď říkáte, že dosud byla Corolla až moc dobrá a že v jízdních vlastnostech určitě pohoří. Omyl. Corolla jedenácté generace jezdí naprosto bezproblémově a na dnešní poměry velmi lehce a zároveň komfortně. Nepotřebuje k tomu adaptivní podvozek ani jiné vychytávky. Spoléhá se léty prověřenou techniku a dobře odladěný podvozek, přestože zadní náprava je pouze vlečená s torzní příčkou. Díky měkkému nastavení podvozku posádka neví o většině nerovností a je jí poskytován dostatečný komfort. Ladný projev není na škodu a v běžných situacích Corollu nedostanete do závažnějších problémů. Pokud patříte mezi závodníky nebo hodně dynamicky jezdící řidiče, je jasné, že se musíte podívat po jiném modelu. Corolla se umí při vyhýbacím manévru, plných brzdách nebo rychlé změně směru mírně zavlnit, ale nic tragického to není a ničemu to nevadí. Tento model je určen na pohodlné cestování a to plní na jedničku.
Toyota Corolla si na nic nehraje, je pohodlná, prostorná, kvalitně zpracovaná a cenově dostupná. Japonská automobilka tento model neustále vylepšuje a jedenáctá generace po omlazení plní své povinnosti víc než dobře. Sedan ve verzi Klasik je pak cenově neodolatelnou nabídkou pro všechny, kteří ocení výhody tříprostorové karoserie (oddělená zavazadla od kabiny) a přítomnost klasických ovladačů. Bonusem je pak jen čistě benzínová jednotka bez zbytečností.
Plusy
+ pořizovací cena
+ dostatečná výbava
+ komfortní podvozek
+ prostornost
+ přesné řazení i řízení
+ klasické ovladače
+ nízká hmotnost
Mínusy
- odhlučnění podvozku
- omezený vstupní otvor zavazadelníku
- starší grafika
Technické údaje | Toyota Corolla Sedan Klasik 1.5 |
Motor: | zážehový tříválec |
Objem motoru: | 1.490 ccm |
Výkon: | 92kW(125k)/6.600 ot./min. |
Točivý moment max.: | 153Nm/4.800-5.000 ot./min. |
Max. rychlost: | 190 km/h |
Zrychlení 0 – 100 km/h: | 12,1 s |
Spotřeba - kombinovaná: | 5,7-6,1 l/100 km |
Spotřeba v testu: | ??? l/100 km |
Délka/šířka/výška: | 4.630/1.780/1.435 mm |
Rozvor: | 2.700 mm |
Zavazadelník: | 471 l |
Základní cena: | 379.900 Kč (1,33 Dual VVT-i, Live) |
Cena test modelu: | 469.900 Kč (1,6 Valvematic, Executive) |
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Toyota Corolla 1.6-KAMERA-AUT.KLIMA-ISOFIX

Toyota Corolla 1.3 i63 kw
