Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména | Autanet.cz

Alfa Romeo Giulietta: Návrat slavného jména

03. 12. 2009
Sdílet článek

Legendární jméno Giulietta po čtvrtstoleté přestávce znovu obnoví nástupce dožívajícího modelu 147. Nový model se představí na jarním autosalonu v Ženevě.

Jméno Giulietta bude obnoveno i jako pomyslný dárek ke kulatému stému výročí existence značky a zároveň je míněno jako pocta legendární stejnojmenné modelové řadě, která byla v druhé polovině padesátých let synonymem sportovně laděného, agilního a přitom dostatečně pohodlného vozu. Označení Giulietta se později vrátilo ještě jednou, a to v letech 1977 až 1985, a patřilo čtyřdveřovému sedanu o délce 4,2 metru. Kromě nadprůměrných dynamických kvalit bylo jeho specifikem uspořádání pohonu Transaxle s motorem vpředu a převodovkou u zadní hnané nápravy. Toto řešení známe především ze supersportů, například z nedávno představeného Mercedesu SLS AMG.


To nová Alfa Romeo Giulietta uspořádáním pohonu zajímavá nebude, stejně jako dobíhající model 147 to bude předokolka. Opět bude náležet do nižší střední třídy a rozvorem náprav 2,63 metru, délkou 4,35 m, šířkou 1,80 m či výškou 1,46 m z ní nijak významně nevybočuje. Objem zavazadelníku bude uspokojivých 350 litrů. V designu je možné nalézt prvky a motivy malosériového kupé 8C Competizione, především na přední části. Přední i zadní svítilny neskrblí počtem LED diod, takzvané denní svícení je s jejich pomocí čím dál oblíbenější. Z profilu působí Giulietta svalnatě až lehce dramaticky, přitom však vzácně kompaktně, jako vytesaná z jediného masívu. Zadní kliky jsou podobně jako u typů 147 a už nevyráběné 156 skryty v C sloupku.

Do začátku bude připravena pětice výhradně přeplňovaných motorů. Tři z nich budou benzínové: Nejslabší bude 1,4 TB s výkonem 88 kW, další stupeň bude tvořit 1,4 TB MultiAir s úctyhodným výkonem 125 kW a vrcholem se má stát 1750 TBi Quadrifoglio Verde s výkonem 172 kW. Název Quadrifoglio Verde je u této značky stejně legendární jako jméno Giulietta, v překladu znamená zelený čtyřlístek a jeho motivem bývaly označovány nejvýkonnější verze v modelové řadě (vzpomeňme namátkou třeba Alfu 33 nebo 75 QV).
Populární diesely 1,6 JTDm (77 kW) a 2,0 JTDm (125 kW) patří k takzvané druhé generaci motorů MultiJet a známe je i z jiných vozů koncernu Fiat. Standardem se má stát systém Alfa DNA (Dynamic/Normal/All Weather), s jehož pomocí bude možno ovlivňovat reakci motoru, účinek posilovače řízení, naladění stabilizačního systému VDC ale i svornost diferenciálu Q2 (ten je ryze mechanický, ale jeho požadovaný účinek lze „vynutit“ cíleným přibrzďováním některého kola a to systém DNA s pomocí VDC svede).

O novince budeme informovat podrobněji po jejím oficiálním představení na zmíněném Ženevském autosalonu, kdy bude k dispozici více fotografií i technické údaje. 

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Alfa Romeo

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč