Audi SQ7 a SQ8 dostanou nový motor V8 4.0 TFSI o výkonu 507 koní
Audi reaguje na trend poptávky zákazníků, kteří stále častěji preferují u výkonných SUV sportovní zážehové motory. Milovníci silných benzínových motorů se můžou od podzimu těšit u vrcholných verzí SQ7 a SQ8 na výkon 507 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy.
Každý, kdo si objedná Audi SQ7 nebo SQ8 jako vrcholný model této řady, dostane pod kapotou pouze čtyřlitrový turbo dieselový motor, který produkuje 435 koní a poskytuje točivý moment 900 Nm. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Osmiválec V8 4.0 TFSI
Alespoň takhle to dosud bylo. Nyní Audi přichází trochu překvapivě s benzínovým osmiválcem 4.0 TFSI o výkonu 373 kW (507 koní) a maximálním točivým momentem 770 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h je u obou modelů otázkou 4,1 sekundy, při akceleraci z 80 na 120 km/h uplyne pouhých 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Udávaná spotřeba má být 12,0 – 12.1 l/100 km.
Převodovka a podvozek
Motor V8 4.0 TFSI je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic a trvalým pohonem všech kol Quattro. Podvozek modelů Audi SQ7 a SQ8 je sériově vybaven dvěma sportovními komponenty: sportovním vzduchovým odpružením s řízeným tlumením a řízením všech kol.
Za příplatek můžete dostat podvozkový paket Advanced - elektromechanickou aktivní stabilizaci náklonu, která zmenšuje boční náklon při rychlém projíždění zatáček. Součástí paketu je také sportovní diferenciál, který při rychlém průjezdu zatáčkami rozděluje v případě potřeby točivý moment variabilně mezi zadní kola.
Jízdní režimy
Audi SQ7 a SQ8 nabízí také systém Audi drive select, který poskytuje řidiči sedm jízdních režimů: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad a individual.
Až 23" kola
Audi SQ7 jezdí sériově na 20“ kolech, na přání lze dodat kola s průměrem ráfku až 22 palců. U modelu SQ8 jsou standardem 21“ kola, která lze na přání nahradit koly s průměrem ráfku 22 či dokonce 23 palců.
Keramické brzdové kotouče
Brzdové kotouče na přední nápravě mají u obou modelů průměr 400 milimetrů a jejich černé brzdové třmeny zdobí loga S. Alternativně montuje Audi vpředu a vzadu keramické brzdové kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny.
Infotainment a asistenční systémy
Technickou výbavu obou modelů završují novinky v oblastech informačních a zábavních systémů, konektivity a asistenčních systémů. Díky nim je jízda nebo parkování ještě jednodušší, příjemnější a komfortnější.
Uvedení na trh
Modely Audi SQ7 a Audi SQ8 s motorem 4.0 TFSI budou uvedeny na český trh v průběhu podzimu. České ceny ještě nebyly stanoveny a budou oznámeny se zahájením předprodeje.
Autor: Jiří Řikovský / foto: Audi