Audi zahájila výrobu v novém závodě v Maďarsku | Autanet.cz

Audi zahájila výrobu v novém závodě v Maďarsku

16. 06. 2013
Sdílet článek

Německá automobilka do nového výrobního závodu zahrnují lisovnu, karosárnu, lakovnu i finální montážní halu investovala více než 900 miliónů EUR. Předpokládaná roční prudekce by měla dosáhnout 125.000 vozů a plně se zde bude vyrábět například model A3 Limuzína.

Automobilka Audi otevřela ve středu 12. června novou kapitolu ve své dvacetileté úspěšné historii. Prof. Dr. Martin Winterkorn, šéf koncernu Volkswagen, Rupert Stadler, šéf koncernu Audi, a předseda maďarské vlády Viktor Orbán oficiálně zahájili sériovou výrobu modelu Audi A3 Limuzína. Audi postavilo v Györu na ploše více než dva miliony metrů čtverečních během dvou let kompletní výrobní závod s lisovnou, karosárnou, lakovnou a finální montáží. Investice do infrastruktury, výstavby a inovativního výrobního zařízení dosáhla celkové částky více než 900 milionů eur.


Audi Hungaria slaví letos 20. výročí. Od zahájení výroby v roce 1993 se tato společnost vypracovala na největšího výrobce motorů na světě. Z Györu odebírají motory značky z celého koncernu Volkswagen. Kromě toho se od roku 1998 montují v tomto závodě, ve spolupráci s ingolstadtským závodem, vybrané modely (dosud Audi TT Coupé, TT Roadster, A3 Cabriolet a RS 3 Sportback). Výroba modelu Audi A3 Limuzína byla zahájena v nově postavené části rozšířeného výrobního závodu. Jedná se o první Audi vyráběné kompletně v Maďarsku. Audi bude v Györu vyrábět 125.000 vozů ročně.

 „S modelem A3 Limuzína přináší Audi do prémiového segmentu střední třídy nový koncept. Na českém trhu přivítáme tuto významnou novinku již tento podzim. Nejmodernější výrobní technologie, používané v novém maďarském závodě, posunují příkladnou kvalitu vozů s logem čtyř kruhů opět o další krok dál. Dynamická limuzína dostala do vínku všechny silné stránky nové generace Audi A3 – nízkou hmotnost, výkonné a úsporné motory a četná highendová řešení v oblasti informací, komunikace, zábavy a asistenčních systémů,“ říká Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika.

Rozšíření závodu Audi Hungaria přineslo 2.100 nových pracovních míst. Kvalifikaci nových zaměstnanců zajistilo za tím účelem vybudované projektové a školicí středisko. Odborní pracovníci získali důležité zkušenosti rovněž v závodech Audi v Ingolstadtu a Neckarsulmu a dalších závodech koncernu Volkswagen. Počet zaměstnanců společnosti AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. vzrostl na více než 9000.

Nový závod zdvojnásobil celkovou rozlohu areálu Audi Hungaria na 4 miliony metrů čtverečních. Závod v Györu se stal před dvaceti lety prvním výrobním závodem Audi za hranicemi Německa a dnes představuje důležitý pilíř v mezinárodní výrobní síti ingolstadtské automobilky, která do něj celkově investovala již 5,7 miliardy eur. Audi je největším zahraničním investorem v Maďarsku, a významně tak přispívá k rozvoji maďarské ekonomiky.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Passat

Rok výroby 2011

119 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2019

433 000 Kč

Land Rover Range Rover Velar

Rok výroby 2019

849 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč