Auta, která očarovala redaktory AutaNetu v roce 2015
Redaktoři AutaNetu žijí auty a mají každý rok možnost vyzkoušet desítky automobilů. S příchodem nového roku přišel čas podívat se na modely a zážitky, které se nejvíce vryly pod kůži samotných píšících testerů.
Petr Šikl: Uplynulý rok byl velmi bohatý na jízdní zážitky a na množství testovaných vozidel. K zhruba sedmdesátce vyzkoušených nových automobilů musím připočítat přes dvě desítky ojetých automobilů. Na mém osobním kilometrovém kontě přibývaly kilometry nebývale rychle a několikrát jsem řízení dokonce rád přenechal spolujezdci, což se v minulosti nikdy nestávalo (od volantu mě museli vždy dolovat).
Vyjmenovat nejlepší testovaný vůz nelze, jelikož hned několik vozů mi uvízlo v paměti a jen těžko bych určoval vítěze. Z běžných osobních vozů mě díky fantastickému podvozku potěšilo nejvíce nové Subaru Levorg. U něj jsem si kladl otázku, jak japonští inženýři udělali, že podvozek funguje naprosto fenomenálně.
Ještě větší překvapení mi však přichystal Peugeot RCZ-R. Ten ve mě nevzbuzoval díky vzhledu a pouze oturbené šestnáctistovce žádná velká očekávání. Své milné předsudky jsem byl nucen přehodnotit hned po několika prvních kilometrech. Charisma, boží zvuk, dravý výkon, hravost a neuvěřitelná úspornost mě dostala. Již neprodávaný model RCZ-R je vozem, který klame svým tělem a okruhu i silnici funguje skvěle. Není nafintěným pozlátkem, ale výtečným bombónem z té nejlepší čokolády. Otázkou pak jen zůstává, zda se neroztaje příliš rychle?
Dobře jsem se cítil za volantem osmiválcového Fordu Mustang a z praktičtějších modelů vhodných pro delší dojíždění se mi dobře jezdilo s modelem Volkswagen Passat Limuzína, Hyundai Genesis 3.8 V6, Audi Q7, Mazdou 6 nebo modelem Peugeot 508 SW GT. Všechny zmíněná auta mají jedno společné - disponují dostatkem výkonu, na dálnici se netrápí a posádce poskytují akustickou pohodu s dodatečným komfortem. Ano, jedná se o dražší auta, ale většina z nich rychle ztrácí na hodnotě, takže v bazaru po pár letech stojí daleko méně než běžná tuctová Octavia s malým motorem.
Martin Müller: V uplynulém roce k nám do redakce zavítala spousta zajímavých a nevšedních vozů. Jak to už ale bývá, člověku v paměti uvíznou zejména ty, za jejichž volantem si užije spoustu zábavy, peprných momentů při řízení a možná i trochu toho adrenalinu. Zároveň si k nim ale musí najít vztah, což klade velký důraz na sílu osobnosti konkrétního vozu. Má volba toho nejzajímavějšího vozu za uplynulý rok vás proto možná zaskočí. Adrenalin hoďte rovnou stranou, stejně jako peprné momenty při řízení. Nebudeme se totiž bavit o žádném 500 koňovém monstru, které svými koly trhá asfalt (i taková mi prošla rukama). Zmiňovaný vůz nemá ani polovinu podobného výkonu, a přestože není z nejpomalejších, svou sílu si schovává spíše pro bezpečné předjíždění „ze zálohy“, než pro nějaké mladické skopičiny.
Je to Mercedes-Benz E320 CDI 4Matic z roku 2008, který jsme si v rámci bazarového testu vypůjčili. A narovinu! Ještě dnes si z podobně vybaveného kousku, jaký jsme měli v rámci testování my, sednete na zadek (i já si sedl)… Osobně totiž neznám vůz, který by za cenu okolo 350 tisíc korun nabídl tolik prestiže a skandálního množství přepychu spolu s jízdním komfortem na úrovni toho nejlepšího, co je dnes v aktuální nabídce vyšší střední třídy. A to vše za cenu nové Škody Octavie se základní výbavou a motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW… Ostatně zde je kompletní test, ve kterém si vše přečtete podrobněji: A proto jsi to Ty, „Méďo“, kdo mne svým šarmem uchvátil za loňský rok nejvíce, koho nemohu dostat z „palice“ a s kým jezdit, bavilo mne velice. Každá jízda byla svátek a bylo mi úplně jedno, či je pondělní ráno nebo pátek… Krásný nový rok, milí čtenáři!
František Nešpora: K novým automobilům a vůbec k testování se dostanu z redakčního týmu nejméně, přesto jsem se v loňském roce svezl s minimálně dvěma tucty nových automobilů. Vždy se jednalo o vozy, se kterými nikdo jiný v redakci nechtěl jezdit. Většinou se jednalo o malé automobily, které nikoho nebaví, ale testovat se musí, jelikož si o ně píšete. Dobře si u mě vedla Mazda 2, která však vzhledem k mému věku není již pro mě a spíše ji ocení mladší řidiči. Pěkně se mi jezdilo s Hyundai i20, Opel Corsa, ale nakonec i s Citroënem C1 či Toyotou Yaris. Jednoznačným favoritem se však stala Škoda Fabia Monte Carlo.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelMazda 2 1.4i Active
Mazda 2 1,3i KLIMA ISOFIX
Mazda 2 1,3i KLIMA 2.majitel
Mohlo by vás zajímat
Výroba hybridní Mazdy2 spuštěna. Pohon zajistí tříválec o výkonu 92 koní spolu s elektromotorem
Mazda2 Hybrid 2024 se bude prodávat od února 2024 po celé Evropě ...
Mazda2 do konce září s letním bonusem 50.000 Kč
Samodobíjecí Mazda2 Hybrid je vynikající auto do města: Má výrazné tvarové linky, atraktivní proporce a kompaktní rozměr ...
Mazda2 slaví dvacet let modernizací a dvojicí nových výbav
Základní cena verze Prime-Line s motorem 75 k Skyactiv G a manuální převodovkou je 406.400 Kč. Varianta s automatickou p ...
Nejnovější články
Jak bude vypadat nový Renault Twingo?
Nové Twingo bude elektrické, hodně originální a automobilka slibuje cenu do půl milionu korun ...
Mazda6e představena. Chlubí se designem a dojezdem až 552 km a rychlým dobíjením
Nová Mazda6e se na evropském trhu začne prodávat v létě 2025 ...
Evropským autem roku se stal Renault 5, který za sebou nechal Kiu EV3 nebo Dacii Duster
Renault 5 byl vyhlášen nejlepším vozem roku 2025 a ve finále porazil šest dalších uchazečů: Alfu Romeo Junior, Citroën C ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Audi A6
Rok výroby 2019
Audi Q8
Rok výroby 2021
BMW X5
Rok výroby 2018
BMW Řada 2
Rok výroby 2020