Bilance PSA Peugeot Citroën v prvním čtvrtletí 2006 - Evropská stabilita, celosvětový nárůst
05. 05. 2006
Sdílet článek
Konsolidované hospodářské výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën vzrostly za první tři měsíce roku 2006 o 2,4 % na téměř 14 miliard Eur, což značí posílení pozic na evropském trhu a výrazný nárůst na mezinárodních trzích v souladu s cíli skupiny pro rok 2006.
Za první čtvrtletí 2006 dosáhly konsolidované výsledky prodejů a příjmů hodnoty 13,963 miliard Eur, což je o 2,4 % více než za stejné období loňského roku (13,635). Automobilová divize vykázala výsledky prakticky totožné s bilancí za stejné období roku 2005 (mírný pokles o 0,3 % na 10,979 miliard Eur).
V západní Evropě se prodeje obou značek zvedly o 1,2 % na 586 800 nových vozů, na konci března přitom trh obecně posílil o 3,7 %. Tržní podíl skupiny se usadil na 14,4 % proti 14,8 % v prvním kvartálu 2005. Posílil však v porovnání s podílem na trhu celého druhého pololetí loňského roku (14 %). Nárůst prodejů skupiny ovšem přišel ještě v době před uvedením nového modelu Peugeot 207. Zvýšené tempo výroby tohoto modelu se odrazí na bilanci až v následujícím období. Současná produkce 1400 vozů ve dvou závodech (Poissy a Madrid) bude posílena o výrobu v Trnavě.
Prodej v zemích mimo západní Evropu značně narostl – dokonce o 20,9 % na 184 100 vozů, což plně koresponduje s vývojem v posledních dvou letech. Ve střední, východní Evropě a Turecku se prodalo na 49 500 nových vozů, což odpovídá nárůstu o 17,7 % proti prvnímu čtvrtletí 2005.
V Latinské Americe vylétly prodeje skupiny o 40,1 % na 54 200 vozů. Vylepšil se trh Argentiny, kde se prodalo 16 700 vozů, což pro PSA představuje +30,6 % při obecném vzestupu trhu o 24,4 %. V Brazílii sice automobilový trh poklesl o 13,6 %, nicméně skupina PSA prodala o 64,9 % vozů více než v prvním trimestru roku loňského (25 200).
V Číně se prodeje PSA zvedly o 32 % na 43 700 nových aut, což se odrazilo na tržním podílu (4,4 %). Dobré výsledky úvodu roku vycházely z uvedení modelů P 206 a C-Triomphe. V dalším období se očekává výraznější vylepšení bilance díky zdvojnásobení výrobní kapacity a novým provozům společného podniku Donfeng Peugeot Citroën Automobile a závodu ve Wuhanu. Citelný pokles nastal u prodeje náhradních dílů - o 43,3 %. Banque PSA Finance se může pochlubit zvýšenými příjmy 406 milionů Eur (proti 413 milionů), skupina Gefco vykázala příjmy 814 milionů Eur (718) a skupina Faurecie 2,9 miliard Eur.
V západní Evropě se prodeje obou značek zvedly o 1,2 % na 586 800 nových vozů, na konci března přitom trh obecně posílil o 3,7 %. Tržní podíl skupiny se usadil na 14,4 % proti 14,8 % v prvním kvartálu 2005. Posílil však v porovnání s podílem na trhu celého druhého pololetí loňského roku (14 %). Nárůst prodejů skupiny ovšem přišel ještě v době před uvedením nového modelu Peugeot 207. Zvýšené tempo výroby tohoto modelu se odrazí na bilanci až v následujícím období. Současná produkce 1400 vozů ve dvou závodech (Poissy a Madrid) bude posílena o výrobu v Trnavě.
Prodej v zemích mimo západní Evropu značně narostl – dokonce o 20,9 % na 184 100 vozů, což plně koresponduje s vývojem v posledních dvou letech. Ve střední, východní Evropě a Turecku se prodalo na 49 500 nových vozů, což odpovídá nárůstu o 17,7 % proti prvnímu čtvrtletí 2005.
V Latinské Americe vylétly prodeje skupiny o 40,1 % na 54 200 vozů. Vylepšil se trh Argentiny, kde se prodalo 16 700 vozů, což pro PSA představuje +30,6 % při obecném vzestupu trhu o 24,4 %. V Brazílii sice automobilový trh poklesl o 13,6 %, nicméně skupina PSA prodala o 64,9 % vozů více než v prvním trimestru roku loňského (25 200).
V Číně se prodeje PSA zvedly o 32 % na 43 700 nových aut, což se odrazilo na tržním podílu (4,4 %). Dobré výsledky úvodu roku vycházely z uvedení modelů P 206 a C-Triomphe. V dalším období se očekává výraznější vylepšení bilance díky zdvojnásobení výrobní kapacity a novým provozům společného podniku Donfeng Peugeot Citroën Automobile a závodu ve Wuhanu. Citelný pokles nastal u prodeje náhradních dílů - o 43,3 %. Banque PSA Finance se může pochlubit zvýšenými příjmy 406 milionů Eur (proti 413 milionů), skupina Gefco vykázala příjmy 814 milionů Eur (718) a skupina Faurecie 2,9 miliard Eur.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelCitroën Grand C4 Picasso 2,0 HDi AUTOMAT Dynamique
Rok výroby
2010
98 000 Kč
Citroën C3 Aircross 1,2 i. ČR, 1 MAJ., SERVIS. KN.
Rok výroby
2019
249 000 Kč
Citroën C5 Aircross PLUG-IN HYBRID225 ë-EAT8 SHINE
Rok výroby
2022
999 000 Kč
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Evropané po originálním SUV šílí – už jich koupili milion kusů
Evropské prodeje Toyoty C-HR trhají rekordy, v Česku je k dostání se slevou 210.000 Kč ...
Test: Mazda CX-80 je s dieselem vzpomínkou na staré dobré časy
Vznětový šestiválec, osmistupňový automat, pohon všech kol a pět metrů délky, to je nejnovější vlajková loď japonské aut ...
Japonská automobilka Honda vrátí na silnice legendární model ze kterého si cvrnknete
Legendární Prelude se do prodeje dostane zkraje roku 2026 ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Volkswagen Passat
Rok výroby 2011
119 900 Kč
Škoda Superb
Rok výroby 2016
369 900 Kč
Ford Mondeo
Rok výroby 2020
419 000 Kč
BMW Řada 2
Rok výroby 2020
498 000 Kč