BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is | Autanet.cz

BMW Z4: Top model ponese označení sDrive35is

15. 12. 2009
Sdílet článek

Příznivci nekompromisních modelů s označením „M“ si u řady Z4 na své stále nepřijdou, ale náplastí by snad mohl být zcela nový vrcholný sDrive35is s výrazně posíleným přeplňovaným třílitrem. Charizmatický roadster se s tímto motorem už jízdní dynamikou skutečně dostává do sfér plnohodnotných M verzí, jejichž absence je už spíše psychologickým nedostatkem.

Přeplňovaný motor sice nikdy nenabídne tak přesnou reakci na plyn a výkon lineárně sílící s otáčkami, ale popravdě, nová Z4 si už stejně na ryzí sporťák nehraje. Její charakter je už trochu jiný, řekněme komfortnější. Příznivci exaktní zpětné vazby řízení se asi ještě nevzpamatovali z instalace elektrického posilovače, díky kterému jsou informace z volantu spíše sporadické, odpružení je měkčí, výhled z vozu lepší...
Ne, výrobce se nezvrhl, pouze vychází vstříc stále rostoucí poptávce po pohodlnějších a všestranně použitelnějších vozech, i těch sportovně laděných. Většina zájemců stejně volí příplatkový adaptivní M Podvozek, se kterým má Z4 nižší světlou výšku i možnost volby mezi třemi úrovněmi odpružení: Normal, Sport a Sport Plus...


Nový špičkový model Z4 sDrive35is se chce pokusit trochu toho adrenalinu do této řady vrátit. Výrobce slibuje přepracované řízení, zmíněný M Podvozek s elektronickým řízením tlumičů tu bude standardně. Známý řadový šestiválec s přímým vstřikem benzinu HPI piezoelektrickými vstřikovači a dvojicí turbodmychadel posílil z 225 kW (u sDrive35i) na úctyhodných 250 kW. Ještě zajímavější je ovšem točivý moment, jehož dřívější nehorázně plochá křivka s maximem 400 N.m. při 1300 až 5000/min se nyní smrskla do trochu užšího rozpětí 1400 až 4500/ min, přičemž jeho hodnota nyní činí 450 N.m. a při krátkodobém overboostu dokonce 500 N.m!

Vyššího výkonu bylo dosaženo zvětšením plnícího tlaku, svou úlohu určitě sehrálo i přepracované sací potrubí. Turbodmychadla jsou vyrobena ze speciální oceli, odolné i teplotám nad 1000 ° C

Zrychlení z 0-100 km/h se zlepšilo z 5,2 na 4,8 s. Maximální rychlost je však stále omezena na obvyklých „nudných“ 250 km/h. Tento limit byl již před více jak dvaceti lety ustanoven jakousi tajnou dohodou mezi automobilkami BMW a Mercedes-Benz, a posléze byl akceptován prakticky všemi významnými „masovými“ automobilkami.
Kombinovaná spotřeba je vzhledem k nabízenému výkonu pohádkově nízká, konkrétně 9,0 litru na 100 km, tedy dokonce o 0,4 litru méně než slabší varianta sDrive35i (225 kW) s manuální převodovkou! Už z této hodnoty je jasné, že i zde našel uplatnění známý soubor prvků EfficientDynamics, tedy intenzivní přeměna brzdné energie pro dobíjení akumulátoru, inteligentní hospodaření s odběrem elektrické energie atd.

Nejvýkonnější zetčtyřka se bude dodávat výhradně se sedmistupňovou automatikou DCT. Jde o moderní dvouspojkovou skříň bez hydrodynamického měniče, takže mimořádná rychlost řazení je zárukou dokonce o maličko lepších hodnot akcelerace než u klasických manuálních převodovek. Volič automatiky má (jak je u BMW poslední dobou zvykem) na převodovkou už jen čistě elektronickou vazbu, řazení je možné i oblíbenými pádly pod volantem.
K dispozici je zde i takzvaný Launch Control pro co nejrychlejší možný rozjezd z klidu, náležitý akustický doprovod je zaručen speciálně pro tento model laděným výfukovým potrubím. 18“ hliníková kola v pěti paprskovém designu jsou standardem, za příplatek se dodávají i větší 19“.

Nejvýkonnější verze sDrive35is by měla přijít na trh na jaře 2010, cena ještě zatím není stanovena.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto BMW

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč