Chevrolety vládnou seriálu WTCC | Autanet.cz

Chevrolety vládnou seriálu WTCC

21. 07. 2011
Sdílet článek

Mistrovství světa cestovních vozů WTCC kralují v polovině sezóny vozy Chevrolet Cruze. Trojice pilotů Robert Huff, Yvan Muller a Alain Menu opanuje po 14 z celkových 24 závodů zcela suverénně čelo šampionátu. V zatím posledním podniku v anglickém Donington Parku dominoval především Muller, když mu úspěšně sekundovali týmoví kolegové Huff a Menu. Teprve za nimi bojovali o další místa piloti BMW a Seatu.

Závody šampionátu WTCC se jezdí dvoukolově, v Doningtonu v obou zvítězil Yvan Muller před lídrem seriálu Huffem. Menu po třetím místě v prvním závodě umožnil vystoupit na stupně vítězů konkurenčnímu pilotu BMW, když dojel na pátém místě. V obou závodech přerušovaně pršelo, trať proto byla na některých úsecích vlhká, což způsobilo závodníkům mnoho problémů. Nevyhnuli se jim ani Muller a Huff, kteří měli kontakt na začátku 2. závodu. Rozhodčí ho zkoumali a rozhodli, že to byl běžný incident. Nakonec nezabránil Cruzům v závodě zvítězit. Chevrolet získal maximum bodů do hodnocení výrobců a zvýšil svůj náskok v tomto hodnocení před závodem WTCC v Německu, posledním před letní přestávkou.


Řekli po závodě:
Yvan Muller (1. / 1.): „Pro mě to byl perfektní víkend: pole position a dvě vítězství, potvrdil jsem, že v Doningtonu jsem byl nejrychlejším závodníkem. Auto bylo fantastické, výborně vyvážené a tak obavu vzbuzoval jen déšť. Na konci 1. závodu byla trať kluzká, během 2. závodu byla ok. Pokud jde o kontakt s Robem ve 2. závodě, myslím si, že to byla jenom smůla a takové závodní incidenty jsou běžné v mnoha závodech. Pokročil jsem v hodnocení mistrovství a jsem odhodlán v tomto trendu pokračovat!"

Rob Huff (2. / 2.): „Určitě to byl napínavý víkend. Přestože jsem nezvítězil před domácími fanoušky, nemůžu být nespokojený se dvěma druhými místy, jsou dobré pro hodnocení mistrovství a neztratil jsem příliš na Yvana. Zlobí mě jen kontakt s Yvanem v 2. závodech, stále si myslím, že mi měl umožnit předjetí, ale takové věci se v automobilových závodech stávají."

Alain Menu (3. / 5.): „Jsem spokojený s třetím místem v 1. závodě: když jsem se zbavil Tarquiniho, dobře jsem se rozjel, ale Yvan a Rob se mezitím vzdálili. Když později začalo pršet, už jsem neriskoval. Naopak, ve 2. závodě jsem mohl být mnohem lepší, byl jsem na pozici, z níž bylo možné bojovat o vítězství, ale zpomalil mě kontakt s Villou, kterého se dotknul Tarquini a to zničilo moje šance. Opět jsem jistý čas musel bojovat s Tarquinim a když jsem ho předjel, byl jsem od čela závodu příliš daleko."

Eric Nève: „Byl to další dobrý víkend pro Chevrolety, tím více, že v blízkosti základny týmu RML. Je to během této sezóny páté vítězství způsobem 1.-2.-3. a páté 1.-2.; těžko můžeme chtít víc, ale zůstáváme v plném nasazení, protože naši konkurenti se výrazně zlepšují."
Donington, výsledky 1. závodu:
 1.  Y. Muller  Chevrolet Cruze  13 kol za 21 min21, 521 s
 2.  R. Huff  Chevrolet Cruze  + 1,136 s
 3.  A. Menu  Chevrolet Cruze  + 3,903 s
 4.  T. Coronel  BMW 320 TC  + 8,708 s
 5.  G. Tarquini  SEAT León 1.6T  + 9,299 s
Donington, výsledky 2. závodu:
 1.  Y. Muller  Chevrolet Cruze  11 kol za 21 min 33,182 s
 2.  R. Huff  Chevrolet Cruze  + 0,957
 3.  F. Engstler  BMW 320 TC  + 2,719
 4.  T. Coronel  BMW 320 TC  + 4,826
 5.  A. Menu  Chevrolet Cruze  + 8,392
 6. D. OYoung  Chevrolet Cruze  +13,031

Pořadí jezdců po 14 z 24 závodů:
1. R. Huff (Chevrolet), 263 bodů; 2. Y. Muller (Chevrolet), 248; 3. A. Menu (Chevrolet), 192; 4. T. Coronel (BMW), 124; 5. G. Tarquini (SEAT), 115; ... 11. D. OYoung (Chevrolet), 43; 14. C. Bueno (Chevrolet), 25.

Pořadí výrobců po 14 z 24 závodů:
1. Chevrolet 577 bodů; 2. BMW 328 bodů; 3. SEAT 313; 4. Volvo 92.

Příští závod: 8. kolo, Race of Germany, Oschersleben, 30.-31. července 2011.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

(ms)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Superb

Rok výroby 2016

369 900 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2019

779 000 Kč