Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
Cenově dostupný sedan Citroën C-Elysée je na trhu čtyři roky, a tak právě nyní podstoupil omlazení. Přepracování se neubránila maska chladiče a přední světlomety s LED technikou. Nové jsou také zadní světla, dva nové odstíny karoserie Lazuli Blue a Gris Acie nebo design kol. V kabině je nový velký displej a nechybí konektivita.
Citroën C-Elysée, který byl od počátku určen především pro mezinárodní trhy, využívá veškeré know-how značky Citroën. Svým stylem a výbavou se obrací na zákazníky, kteří hledají reprezentativní a cenově dostupné auto nižší střední třídy.
Vůz, který byl na konci roku 2012 uveden na trhy ve Středomoří a na konci roku 2013 v Číně, se ukázal jako bestseller značky na tak významných trzích, jako je Čína, Turecko nebo Alžírsko: od uvedení na trh se ho ve světě prodalo již více než 400 000 kusů. V roce 2015 bylo nově registrováno 117 000 vozů, z toho téměř 90 000 v Číně.
Nová maska chladiče a chromované lišty se táhnou až ke světlometům. Světlometům, které byly zcela přepracovány. Jsou větší a do každého je zabudovaný chromovaný kužel, takže působí moderně. Díky této kontinuitě mezi maskou chladiče a světlomety působí vůz širší. Dojem ve spodní části nárazníku posiluje horizontálně pojatý přístup vzduchu a nové lišty mlhovek. Díky těmto dílům sedí auto lépe na silnici a je lépe chráněno. Nad mlhovky byla umístěna nová světla s LED diodami, která čelní straně vozu dodávají ještě větší eleganci.
V zadní části vozu C-Elysée naleznete světla s 3D efektem, které vytvářejí zadní světelný podpis vozů Citroën. I ony posilují vnímání šířky vozu a posilují jeho eleganci. Na boční straně jsou u 16palcových kol dvě novinky: ozdobný „3D“ dvoubarevný disk a litý ráfek s diamantovým výbrusem „San Diego“. Kola tak posilují dynamiku vozu a kontrast siluety a ladí s novou přední maskou. Vůz získal dva nové modernější odstíny karoserie: Lazuli Blue a Gris Acier.
Samozřejmě že moderní doba si žádá pořádnou konektivitu, takže i tento vůz dostal pořádně velký displej infotainmentu, kde se snoubí Citroën Connect Radio a Citroën Connect Nav, k jejichž ovládání slouží právě již zmíněný sedmipalcový dotykový displej.
Palubní deska je bohatě provedená, před spolucestujícím vpředu je ozdobná lišta, jejíž vzhled se liší podle stupně výbavy. Všechny materiály byly zvoleny tak, aby vozu dodávaly eleganci, robustnost a velmi snadnou údržbu. Palubní deska prošla úpravou, aby do ní mohl být zabudován dotykový 7" displej, který vozu C-Elysée dodává moderní charakter. Vývojem prošel i sdružený přístroj, jehož ciferníky nabízejí novou výraznější a jasnější grafiku. U vyšších verzí výbavy se mezi oběma ciferníky nachází nový displej s bílým zobrazením, na němž se soustředí informace o řízení.
Pod kapotou se žádné změny nestaly. V benzínové verzi jde o motor PureTech 82 s manuální převodovkou a VTi 115 s manuální nebo automatickou 6stupňovou převodovkou poslední generace EAT6. V případě naftových motorů jde o motory HDi 92 a BlueHDi 100.