Citroëny útočí na létající Finy! | Autanet.cz

Citroëny útočí na létající Finy!

28. 07. 2011
Sdílet článek

Neste Rally Finsko (28. – 30. 7. 2011), to je 1000 jezer, mnoho lesů a pro značku Citroën start do druhé poloviny světového šampionátu WRC. Favorité v nejprestižnější třídě WRC jsou tradičně domácí Finové, ale před startem soutěže držel Citroën Total World Rally Team 55bodové vedením v Poháru konstruktérů. Posádky Sébastien Loeb / Daniel Elena a Sébastien Ogier / Julien Ingrassia, průběžně první a třetí v mistrovství světa, by rádi na Rally Finsko pokračovali v bodové sklizni. I na oblíbené půdě létajících Finů jsou Francouzi odhodláni pokračovat ve svém vítězném tažení.

Proti létajícím Finům


Citroën už "1000 jezer", vyhrál. Jeho první vítězství se váže až k roku 1962, kdy tu Pauli Toivonen a Jaakko Kallio vyhráli na Citroënu DS19. O čtyřicet šest let později, Sébastien Loeb a Daniel Elena zaznamenali své první vítězství na super rychlých finských cestách. V roce 2011 se dva Sébastienové staví na start se stejným cílem - vyhrát a získat cenné body. „Jsme připravení bojovat proti vysoce namotivovaným soupeřům, kteří budou chtít uhájit domácí teritorium," zdůrazňuje Sébastien Loeb, který vybojoval už 146 bodů. „Náš hlavní cíl zůstává pořád stejný - titul na konci roku. Vyhrát ve Finsku není náš naprosto nejdůležitější úkol. Bude to záležet na tom, jak se budu cítit a jak tvrdě budu muset útočit. Až dosud jsem se na šotolině v DS3 WRC cítil velice dobře. Pokud by to přišlo i ve Finsku, bylo by to pro mě hodně povzbuzující." Ale vítěz z roku 2008 vzápětí svá slova mírní: „Není to zrovna můj oblíbený povrch. Možná se zdejší tratě nehodí k mému přirozenému stylu pilotování. Na druhou stranu jsou Finové doma a necítí větší riziko v prostředí, které znají jako své boty. Pamatuji se, že na svoje vítězství jsem tu musel jet na 200 procent,“ vzpomíná Loeb, který je stále považován především za asfaltového specialistu.

Klíčové finské body

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia tu zanechali velmi dobrý dojem už při svém startu v roce 2009. Loni odjeli perfektní rally a skončili druzí jen deset sekund za vítězem. „Chystám se udělat všechno, abych byl nejrychlejší hned na první rychlostní zkoušce,“ říká Sébastien Ogier, který má 124 bodů. „Je důležité vybojovat co nejvíc bodů ve Finsku. Víme, že bude nesmírně obtížné se měřit s domácími piloty. Ale vítězství tady nemusí být pro nás nesplnitelnou touhou. Chtěl bych být v takovém rozpoložení, až se rozsvítí zelená, abych mohl útočit hned od prvních kilometrů. Právě to nám chybělo loni.“

Rally Finsko odstartovala ve čtvrtek 28. července trojicí rychlostních zkoušek s délkou kolem 40 měřených kilometrů. Rozhodnou především páteční a sobotní etapy s délkou 134 a 140 kilometrů. Power Stage před televizními kamerami je na programu v sobotu 30. července v 19.11 hod.

Tři otázky pro Sébastiena Ogiera:

Sedm rally, tři vítězství a třetí místo v mistrovství světa. Jak hodnotíte první polovinu sezony?
„Dosáhl jsem sice třech vítězství, ale v jedné rally jsem vyšel úplně naprázdno. Přesto si myslím, že celkově jsme do první poloviny sezony dobře vstoupili. S výjimkou Sardinie jsme vždy byli ve hře o vítězství. Máme pořád šanci na celkovéprvenství na konci sezony. Je důležité do druhé poloviny dobře odstartovat. Budou následovat tři asfaltové podniky. To bude pro mě velice obtížné, pokud se budu chtít vyrovnat mému týmovému kolegovi. Ale je to pro mě velká výzva.“

Je to váš čtvrtý start ve Finsku. Zdá se, že tratě vám tu vyhovují?
„V roce 2008 jsme prozkoumávali půdu v Citroënu C2-R2. V roce 2009, to už byl jiný příběh s Citroënem C4 WRC. Bojovali jsme vyrovnaně s místními piloty a druhý den jsme zajeli dokonce i nejlepší čas. Loni, kdy jsme byli poprvé v týmu Citroën Total WRT, jsme skončili na druhém místě se ztrátou deseti sekund na vítěze. Na to, aby člověk ve Finsku uspěl, aby se porval s tratěmi a vyhnul se pastem, musí nastřádat zkušenosti. Mám rád uspořádání zdejších zkoušek a vysoké rychlosti."

Cítíte se připravený porazit Finy na jejich domácí půdě?
„Julien a já jsme motivováni jako nikdy předtím. Víme, že to bude jedna z nejtěžších rally celého roku a my jsme připravení být rovnocenní Finům. A porazit je, není nemožné. Loni jsem byl velice překvapený, jak blízko jsme byli vítězství. Vždyť deset sekund jsme ztratili hned v úvodu, když jsme nemohli najít naše značky."

Solberg a Räikkönen jsou připravení

Citroën Racing Technologies poskytne dva Citroëny DS3 WRC pro Pettera Solberga a Kimi Räikkönena. Oba Skandinávci v minulosti okusili, jak chutná titul světového šampiona. Solberg se v roce 2003 stal prvním norským mistrem světa v rally, Fin Räikkönen přešel na „lesní“ tratě ze seriálu Formule 1, kterému kraloval v roce 2007 v kokpitu Ferrari. Oba Skandinávci také patří mezi favority na jedné z nejslavnějších rally.

Petter Solberg, aktuálně 5. v mistrovství světa pilotů, patří k vůbec nejzkušenějším pilotům ve startovním poli. Má na kontě 169 startů ve WRC a ve Finsku pojede potřinácté. Rally Finsko je také podnikem, na jehož dvou posledních ročnících startoval Kimi Räikkönen. Oba piloti také strávili dva dny za volanty Citroënu DS3 WRC při testování v prostředí podobném Rally Finsko. „Pracovali jsme v podmínkách, v nichž bude působit náš tým,“ řekl Benoit Nogier, šéf Citroën Racing Technologies. „Měli jsme k dispozici tratě plné skoků a také širokých a rychlých cest. Tratě byly srovnatelné s tím, co nás čeká tento víkend.“

„Naši piloti měli trochu obavy z toho, jak se bude auto chovat ve vysokých rychlostech. Na tomto testování se ale přesvědčili o vyváženosti auta. Petter Solberg byl velmi spokojený s nastavením vozu. Odvedli jsme dobrou práci a pomohli mu zařadit se mezi favority na vítězství na Rally Finsko. Tím, že se s autem popasoval, může jít do samotné rally s potřebným sebevědomím.“

Petter Solberg / Chris Patterson jsou aktuálně pátí v mistrovství světa WRC s 73 body. Kimi Räikkönen / Kaj Lindström jsou osmí s 24 body ze čtyř podniků. V Poháru konstruktérů je Petter Solberg World Rally Team čtvrtý před ICE1 Racing na pátém místě.

Neste Rally Finsko: Trať: 1355,21 km, z toho 314,39 km měřených ve 22 rychlostních zkouškách. Podium: sobota 30. července ve 21 hod.


Po první etapě vede Loeb

Finská Rally po 1. etapě:
1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën DS3) 20:17,5, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën DS3) -2,8, 3. Latvala, Anttila (Fin./Ford Fiesta RS) -4,4, 4. Ketomaa, Stenberg (Fin./Ford Fiesta RS) -7,0, 5. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Citroën DS3) -12,6, 6. Sordó, Del Barrio (Šp./Mini Cooper) -14,3, ...14. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta S2000) -38,9, 35. Semerád, Ernst (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) -1:56,7, 85. Černý, Kohout (ČR/Ford Fiesta R2) -4:22:4.

V kategorii SWRC drží po 1. etapě (3 rychlostní zkoušky) Hänninen se spolujezdcem Markkulou druhou pozici. Další posádka týmu Red Bull Škoda Gassner / Wüstenhagen je zatím šestá.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

(m)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A6

Rok výroby 2017

444 999 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2019

433 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2016

369 900 Kč

Land Rover Range Rover Velar

Rok výroby 2019

849 000 Kč