Dacia Duster dostala nový motor, přeplňovaný tříválec střídá klasiku | Autanet.cz

Dacia Duster dostala nový motor, přeplňovaný tříválec střídá klasiku

Zapomeňte na benzínovou šestnáctistovku SCe o výkonu 115 koní. Novým základním motorem se stává litrový tříválec TCe s výkonem 100 koní, ale vyšším točivým momentem a nižšími emisemi. Duster v podobě skladovky aktuálně koupíte za 219 900 Kč.

Duster je stále k dispozici s dieselovým motorem Blue dCi 95 a Blue dCi 115 a s benzinovým motorem TCe 130 a TCe 150.


Motor TCe 100 vyrobený v rumunském závodě v Pitesti představuje motor nové generace, který přináší významnou úsporu paliva a vyšší výkonnost. Duster s motorem TCe 100 vykazuje o 18 % nižší emise CO2 a úsporu paliva oproti svému předchůdci SCe 115. Tyto hodnoty ho řadí na špičku své kategorie mezi benzinovými motory. Motor TCe 100, který je ve Francii v prodeji od 30. července 2019, je k dispozici u vozu Duster pro všechny výbavové stupně.

TCe 100: motor nové generace

Tento benzinový turbomotor s nepřímým vstřikováním (3válcový) s rozvodovým řetězem je lehčí a kompaktnější. Motor TCe obsahuje veškeré nejnovější technologie: turbokompresor řízený elektrickým aktuátorem, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité hydraulické proměnné časování sacích ventilů a specifický ocelový povrch válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. Nižší objem motoru jistě potěší s ohledem na nižší sazbu povinného ručení. Díky přeplňování nabídne vyšší točivý moment a lepší průběh výkonové křivky. Díky nepřímému vstřikování a absenci filtru pevných částic nabídne také ukázkovou spolehlivost.

Duster TCe 100 – vyšší točivý moment pro živější řízení

Motor TCe 100 spojený s 5stupňovou manuální převodovkou nabízí ještě větší všestrannost při řízení ve městě, mimo město i na dálnici.

Díky turbodmychadlu dosahuje lepší energetické účinnosti a vyšší pružnosti. Motor TCe 100 má v nejvyužívanějším spektru otáček (1200 – 4000 ot/min) vždy lepší parametry než motor SCe 115. Jeho největší výhodou je  plynulý průběh točivého momentu a jeho maximum  160 Nm  dostupné   v širokém spektru otáček 2750 – 4000 ot /min.

Další velkou výhodou nového motoru je fakt, že může být k dispozici i ve verzi na LPG. Pohon na LPG je montován přímo ve výrobě a nejedná se tedy o dodatečnou přestavbu vozu. Při vývoji se již počítalo s nabídkou tohoto alternativního pohonu a motor je tak na to náležitě připraven. To zaručuje i fakt, že na verze LPG je poskytována standardní záruka výrobce 3 roky nebo 100 000 km, podle toho, co nastane dříve. Verze LPG navíc dostali ještě o 10 Nm vyšší točivý moment a disponují tak ještě vyšší pružností ve středním pásmu otáček.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč