Dvacet faktů o Audi RS 6, které jste možná ani netušili
Věděli jste, že v současné době každý druhý evropský zákazník objednává u RS 6 tažné zařízení? Věděli jste, že kvůli rozšířené karoserii musela být upravena palivová nádrž a mít delší potrubí? Tušili jste, že u generace C6 musela kvůli rozměrnému motoru být nádržka chladící kapaliny přemístěna do neobvyklé polohy a kvůli kontrole množství kapaliny bylo nutné otevírat splujezdovy dveře?
Víte, že...?
1. Podvozek DRC (Dynamic Ride Control) se poprvé objevil v první generaci C5 a se stejným principem fungování jej používá i aktuální generace C8.
2. Kvůli rozšířené karoserii musí mít RS 6 modifikovanou palivovou nádrž s delšími potrubími. Při prvních jízdách s prototypy ve fázi vývoje docházelo při doplňování paliva k úsměvným zvukovým efektům, které připomínaly bučení. Dalšími optimalizacemi potrubí k palivové nádrži pro sériově vyráběnou verzi se samozřejmě podařilo tyto zvuky eliminovat.
3. RS 6 aktuální generace C8 sdílí s výchozím modelem pouze tři vnější díly karoserie. A to střechu, obě přední dveře a zadní výklopné víko.
4. Motor modelu RS 6 generace C6 vyžadoval pro své uložení v přední části vozu tolik místa, že vyrovnávací nádrž chladicí kapaliny musela být přemístěna do neobvyklé polohy. Při kontrole množství chladicí kapaliny bylo nutné otevřít dveře spolujezdce vpředu a u paty střešního sloupku A odečíst příslušný stav.
5. Název poprvé pro generaci C8 exkluzivně nabízené barvy karoserie „černá Sebring s krystalickým efektem“ má svůj původ v závodní premiéře verze RS 6 (C5) „Competition“ (závodní seriál SCCA = Sportscar Club of America), která se uskutečnila 14. března 2003 v Sebringu na Floridě. Dodnes jsou všechny barvy RS pojmenovány podle slavných mezinárodních závodních okruhů.
6. Dosud každá generace RS 6 měla pod kapotou dvěma turbodmychadly přeplňovaný agregát (biturbo).
7. RS 6 je prvním a jediným modelem RS, který je od první generace důsledně vybavován dnes již typickou výfukovou soustavou RS rozdělenou do dvou větví a opatřenou oválnými koncovkami.
8. Všechny generace modelu RS 6 disponují pohonem všech kol quattro.
9. Nízké světlomety LED generace C8 pocházejí ze stejné generace modelu Audi A7. RS 6 se tak vizuálně výrazně odlišuje od ostatních modelů A6 a je jediným modelem v rámci rodiny A6, který si mohou zákazníci objednat s laserovými světlomety.
10. Vzhledem k velkým agregátům a technice, například dodatečnému chlazení, se u generací C6 a C7 muselo upustit od původně plánovaného nezávislého topení. Tento mezi zákazníky oblíbený prvek výbavy na přání se díky většímu disponibilnímu prostoru dodává až od generace C8 a umocňuje vysokou úroveň praktické využitelnosti vozidla v každodenním provozu.
11. Generace C8 je prvním modelem Audi, který se sériově dodává s kompletně černě lakovanými koly z lehké slitiny pro zimní sezonu.
12. Tento vůz vstoupil s modelem RS 6 plus generace C6 do „vysokorychlostního klubu“ vozidel, která mohou jet rychlostí více než 300 km/h.
13. Paket ozdobných prvků z matného hliníku se dodává pouze pro modely RS a k dispozici je od první generace. V současnosti jsou v nabídce kromě ozdobných prvků z matného hliníku také vizuální pakety zahrnující ozdobné prvky s černou povrchovou úpravou nebo díly z uhlíkového kompozitu.
14. Od generace C5 používaná rozšířená karoserie je mezi konkurenty jedinečná. Poskytuje více prostoru pro kola s větším průměrem, vytváří svalnatý vzhled a umožňuje sportovnější jízdní vlastnosti.
15. Jedna z nejoblíbenějších barev interiéru Audi exklusive, „hnědá Cognac“, nalezla uplatnění již v limitované speciální edici RS 6 plus (C5) v roce 2004. Dnes je tato barva k dispozici na přání pro sériově vyráběné vozy RS 6 jako vzpomínka na první generaci.
16. Slavnostní uvedení první generace modelu RS 6 se uskutečnilo na Nürburgringu. Třicet prodejců Audi se vydalo s předváděcími vozy na první jízdu v rámci 24h závodu na Nürburgringu před 194 000 diváky.
17. Se supersportovní kombi RS 6 Avant vyvinulo z vozu pro Evropu v celosvětově úspěšný model a důsledně dobývalo důležité růstové trhy. V Číně je k dispozici od generace C7 a ve Spojených státech amerických a v Kanadě od generace C8.
18. V Severní Americe se první generace RS 6 používala k závodním účelům, a to ve třídě Speed GT v rámci doprovodného programu seriálu ALMS (American Le Mans Series). Hned v první sezoně se stal mistrem Randy Pobst. Jeho týmový kolega Michael Galati skončil na druhém místě.
19. U generace C7 byl poprvé použit systém aktivního snižování hluku PNCS (Pirelli Noise Cancelling System). Pneumatiky s touto speciální technologií mají nižší hlučnost při odvalování. Na vnitřní straně pneumatiky je totiž vrstva polyuretanové pěny, která pohlcuje velkou část vznikajících vibrací. Jízda je díky tomu výrazně méně hlučná.
20. V současnosti si již každý druhý zákazník v Evropě objednává pro své RS 6 tažné zařízení, a tím maximálně využívá vysokou úroveň praktičnosti pro každodenní provoz, která je součástí DNA modelu RS 6.