Elektrický Ford Explorer koupíte levněji než Škodu Enyaq, známe pořizovací ceny
České ceny příjemně překvapí. Koupit můžete model s dojezdem až 602 km a špičkovou výbavou.
Nový plně elektrický Explorer je prvním osobním elektromobilem značky Ford vyvinutým a vyrobeným v Evropě, který kombinuje německé inženýrství, americký styl a nadstandardní výbavu, která zahrnuje několik variant elektrického pohonu pro nulové emise výfukových plynů během jízdy - a dojezd až 602 km na jedno nabití. Není žádným tajemstvím, že sesterským modelem je Volkswagen ID.4.
Explorer se představuje s možností volby pohonu zadních kol s jedním elektromotorem (RWD) nebo pohonu všech kol s dvěma elektromotory (AWD). Obě varianty s prodlouženým dojezdem používají lithium-iontový nikl-mangan-kobaltový (NMC) akumulátor, který byl zvolen pro svou energetickou hustotu, výkon a účinnost v evropských klimatických podmínkách od Skandinávie po Středomoří. Později bude k dispozici také varianta se standardním dojezdem s jednomotorovým hnacím ústrojím RWD s akumulátorem NMC.
Nabití z 10-80 % trvá přibližně 26 minut při použití rychlého nabíjení DC o výkonu až 185 kW pro model AWD. Řidiči Exploreru v celé Evropě budou moci snadno využívat nabíjení a platit za něj na více než 600.000 nabíjecích místech v rámci sítě BlueOval Charge Network pomocí aplikace FordPass .
Nejde jen o rychlé a jednoduché nabíjení. Explorer umí akcelerovat rychleji než Ford Focus ST - díky výkonu 340 koní dosáhne verze s pohonem AWD rychlosti 100 km/h za 5,3 sekundy. Explorer AWD může také táhnout až 1.200 kg. To vše pomocí bezproblémového elektrického pohonu pro maximální kultivovanost, která je u Exploreru umocněna luxusní standardní výbavou.
Kromě přibližně 470 litrů kombinovaného úložného prostoru včetně 17litrové konzoly MegaConsole a bezpečné schránky My Private Locker v kabině je každý Explorer vybaven připojeným infotainmentem SYNC Move s nastavitelnou 14,6palcovou středovou dotykovou obrazovkou, kterou lze zvedat a spouštět v úhlu více než 30 stupňů.
Standardem je také vyhřívaný volant a přední sedadla, masážní sedadlo řidiče a bezdrátové nabíjení telefonu. Špičkový design interiéru zahrnuje sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a stylový soundbar pro poslech zvuku přehrávaného prostřednictvím bezdrátové konektivity rozhraní Android Auto a Apple CarPlay.
Specifikace Explorer Premium přidává zvukový systém B&O s 10 reproduktory a ambientní osvětlení interiéru, které udržuje dobrou náladu i na tak náročných cestách, jako byla cesta Lexie, a také vylepšení charakteristických světlometů Exploreru z LED s automatickým přepínáním dálkových světel na dynamické LED Matrix světlomety s neoslňujícími dálkovými světly.
Aby byl proces nákupu co nejjednodušší, specifikace luxusní a hodnota pro každého zákazníka Exploreru přesvědčivá, omezuje se volitelná výbava na panoramatickou prosklenou střechu, sedadla s certifikací AGR pro zdravá záda, tepelné čerpadlo a sadu Assist zahrnující například bezdotykové otevírání pátých dveří pro přístup do zavazadlového prostoru o objemu až 450 litrů, head-up displej, 360stupňovou parkovací kameru a novou technologii asistenta pro změnu jízdního pruhu.
Tyto funkce doplňují více než 15 standardně dodávaných asistenčních systémů řidiče, mezi něž patří inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém varování při otevření dveří , který je navržen tak, aby pomáhal předcházet nehodám s cyklisty.
Cena nového plně elektrického Exploreru, prvního vozu, který se bude vyrábět v německém závodě Ford Cologne EV Centre, se bude pohybovat od 1 066.900 Kč za verzi s 52kWh akumulátorem se standardním dojezdem a od 1 169.900 za verzi s 77 kWh akumulátorem s prodlouženým dojezdem. Za druhý výbavový stupeň Explorer Premium se připlácí vždy devadesát tisíc korun. Verze s pohonem všech kol a 79 kWH akumulátorem s prodlouženým dojezdem a výkonem 340 koní přijde minimálně na 1 269.900 Kč.