Fiat boduje u firemních zákazníků | Autanet.cz

Fiat boduje u firemních zákazníků

31. 10. 2011
Sdílet článek

Z českých zastoupení automobilek je k zákazníkům z řad malých a středních podnikatelů nejvstřícnější Fiat. Zjistila to sonda, kterou si u agentury Median zadal magazín zaměřený na správu firemních autoparků Flotila. Na dalších místech se umístily značky Peugeot, Mazda, Opel a Renault.

Agentura Median provedla sondu na základě mystery shoppingu, fiktivní poptávky, kdy mailem oslovila 20 největších zastoupení automobilových značek na českém trhu a jako malá firma poptávala 5 vozů střední a 10 vozů nižší střední třídy. „Nebylo naším cílem porovnávat cenové nabídky. Chtěli jsme jen zjistit, jak se 20 největších značek bude k tak malému zákazníkovi chovat a té nejlepší udělit za vstřícnost mimořádnou cenu v naší anketě Flotila roku,“ říká šéfredaktor Flotily Michal Žďárský.


Median hodnotil reakce automobilek podle sedmi kritérií od rychlostí reakce, přes zpětný telefonický kontakt, profesionální vystupování až po šíři a srozumitelnost nabídky. „Z 20 oslovených značek jich 5 neodpovědělo vůbec, dva slíbily nabídku poslat, ale už se neozvaly,“ říká Erika Kováříková z agentury Median. „Nejlépe v této jednorázové sondě obstála značka Fiat, na které bylo vidět, že má o zákazníka opravdový zájem. Jen těsně za ní skončil Peugeot. Velmi dobře uspěly i značky Mazda, Opel a Renault. Další, které bez problémů splnily všechna kritéria, zaostaly většinou jen o pověstný krůček.

Na poptávku nejrychleji reagovaly značky Hyundai a Kia, Fiat ovšem dominoval ve většině kategorií. Velmi příjemně a rychle reagoval telefonicky nejen zástupce automobilky, ale i leasingové společnosti, který nabídl zákazníkovi financování, a konkrétní nabídku jako jediná značka vypracoval hned první den. Přehlednou a srozumitelnou nabídku ale nakonec poslalo hned devět značek. „Přestože Fiat nemá tak široké portfolio modelů jako řada jiných značek, na jeho nabídce bylo znát, že má o klienta opravdový zájem a v celkovém součtu bodů ze všech kritérií nakonec těsně strhl vítězství ve svůj prospěch o pár desetin bod před Peugeotem,“ říká Michal Žďárský.

Výsledky této ankety mě velice těší, a to zejména proto, že odráží pracovitost a aktivní přístup naší dealerské sítě vůči stávajícím i potenciálním zákazníkům,“ dodává Zuzana Kocourková, fleet manažerka společnosti Fiat ČR. „Tento výsledek mě opravdu v pozitivním slova smyslu překvapil, i proto, že všechny značky v dnešní době mají enormní zájem na akvizičním prodeji a neustále hledají nové a netradiční cesty pro oslovení a získání zákazníků. Jsem ráda, že právě naše úsilí, zkušenosti a profesionální přístup zvítězili v porovnání s jinými značkami na trhu.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 299 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč