Flexibilita pro město: Opel Agila nové generace | Autanet.cz

Flexibilita pro město: Opel Agila nové generace

25. 05. 2007
Sdílet článek

Životní styl dnešních moderních lidí, zejména aktivních žen, vyznává jeden základní fenomén: Přizpůsobivost! Práce, fitnes, nákupy, schůzka s přáteli, výpravy do přírody – to vše jde samozřejmě mnohem lépe s podporou automobilu. Především takového automobilu, který je stejně flexibilní, jako jeho majitel! A přesně touto filozofií se řídili konstruktéři automobilky Opel při vývoji modelu Agila nové generace.

Výsledkem jejich snažení je stylový městský mikrovan, který je díky svým kompaktním rozměrům skvěle ovladatelný i v hustém provozu a snadno se vmáčkne do každé mezery při parkování, přičemž jeho prostorný interiér se postará i o pořádnou hromadu sportovní i další výbavy, přičemž nabízí dost místa a pohodlí pro rodinu i přátele.


I při délce pouhých 3,74 m dokáže nová Agila nabídnout pohodlné cestování pětici pasažérů, kteří mají díky čtyřem dveří velmi snadný přístup ke všem sedadlům. K přednostem nové Agily patří také kvalitní materiály ve svěže stylizovaném a barevně sladěném interiéru, spousta úložných prostorů a dostatek místa nad hlavami všech pasažérů. Požitek z řízení zvyšují i takové detaily, jako je např. separátní otáčkoměr na přístrojové desce, vysoko uložená řadicí páka nebo tlačítka ovládání autorádia přímo na volantu.

Poněkud výše uložená sedadla usnadňují nastupování i vystupování a zaručují dobrý výhled i v hustém městském provozu. Opěradla zadních sedadel lze sklopit jediným pohybem, takže se v zádi vozu vytvoří zcela rovná ložná plocha, díky které lze ve voze převážet skutečně mimořádně objemné předměty. Rozměrné dveře v zádi poskytují dobrý přístup do prostoru pro zavazadla, který může mít objem až 1100 litrů, což je nejvíce v celém segmentu. Do standardní bezpečnostní výbavy nové Agily patří mj.čtyři airbagy, na přání se dodává elektronický stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program) a průběžné hlavové airbagy.

K pohonu nové Agily slouží jeden turbodiesel „common-rail“ a dva nové vitální zážehové motory, jejichž výkonová škála vrcholí na hodnotě 86 k. Alternativou ke standardní manuální převodovce je automatická převodovka, což v této třídě není obvyklý prvek. Opel Agila druhé generace si svoji premiéru odbude na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (13. až 23. září 2007), u dealerů Opel se pak první vozy objeví na jaře roku 2008.

Řekli o nové Agile
Hans Demant, ředitel automobilky Opel:
„Nová Agila je obdivuhodná v každé situaci: Má skvělý podvozek a vitální motory, takže je radost ji řídit. A zároveň má nízkou spotřebu i emise CO2.“

Belinda Müller, designerka:
„Kdo říká, že městský mikrovan nemůže být atraktivní?! Agila si přiváží pestré barvy, stylový design karoserie a svěží interiér se spoustou místa nad hlavami.“

Sara Nicholson, marketingová manažerka:
„Agila, nejmenší člen modelové rodiny značky Opel, přináší spoustu radosti a versatility nejenom řidičkám z velkých měst.“

Charakteristické rysy nové Agily:

Design:

  • Moderní pětidveřový mikrovan se splývajícími liniemi, dramatickou střešní křivkou a typicky přátelskou „tváří“ modelů Opel.
  • Kompaktní rozměry: délka/šířka/výška: 3,74/1,68/1,59 m.

Interiér:

  • Přizpůsobivý pětimístný model
  • výše položená sedadla zlepšují výhled
  • vysoko do středové konzole vsazená řadicí páka
  • velké kruhové přístroje
  • samostatný otáčkoměr
  • svěží barvy čalounění (včetně oranžového a modrého)
  • výškově nastavitelný volant s dálkovým ovládáním autorádia
  • výškově nastavitelná přední sedadla
  • spousta odkládacích schránek
  • zadní sedadlo dělené v poměru 60:40
  • Plochá podlaha zavazadlového prostoru s dodatečným místem pod podlahou.

Podvozek:

  • Nově vyvinutý podvozek umožňující agilní dynamickou jízdu.
  • Přední závěsy uchycené k pomocnému rámu
  • polonezávislé zavěšení zadních kol
  • kola rozměru až 15“.

Motory:

  • Dva nové vitální zážehové motory (1.0/65 k s pětistupňovou manuální převodovkou, 1.2/86 k s možností propojení s automatickou převodovkou)
  • jeden turbodiesel „common-rail“ 1.3/75 k (190 Nm) – k dispozici částicový filtr DPF.

Bezpečnost:

  • Čelní a boční airbagy
  • varovný signál nezapnutých pásů řidiče
  • možnost deaktivace airbagu u spolujezdce
  • k dispozici také hlavové airbagy a stabilizační systém ESP.

     


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: opelmagazin.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A6

Rok výroby 2017

444 999 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2019

779 000 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč