Flexibilita pro město: Opel Agila nové generace
Životní styl dnešních moderních lidí, zejména aktivních žen, vyznává jeden základní fenomén: Přizpůsobivost! Práce, fitnes, nákupy, schůzka s přáteli, výpravy do přírody – to vše jde samozřejmě mnohem lépe s podporou automobilu. Především takového automobilu, který je stejně flexibilní, jako jeho majitel! A přesně touto filozofií se řídili konstruktéři automobilky Opel při vývoji modelu Agila nové generace.
Výsledkem jejich snažení je stylový městský mikrovan, který je díky svým kompaktním rozměrům skvěle ovladatelný i v hustém provozu a snadno se vmáčkne do každé mezery při parkování, přičemž jeho prostorný interiér se postará i o pořádnou hromadu sportovní i další výbavy, přičemž nabízí dost místa a pohodlí pro rodinu i přátele.
I při délce pouhých 3,74 m dokáže nová Agila nabídnout pohodlné cestování pětici pasažérů, kteří mají díky čtyřem dveří velmi snadný přístup ke všem sedadlům. K přednostem nové Agily patří také kvalitní materiály ve svěže stylizovaném a barevně sladěném interiéru, spousta úložných prostorů a dostatek místa nad hlavami všech pasažérů. Požitek z řízení zvyšují i takové detaily, jako je např. separátní otáčkoměr na přístrojové desce, vysoko uložená řadicí páka nebo tlačítka ovládání autorádia přímo na volantu.
Poněkud výše uložená sedadla usnadňují nastupování i vystupování a zaručují dobrý výhled i v hustém městském provozu. Opěradla zadních sedadel lze sklopit jediným pohybem, takže se v zádi vozu vytvoří zcela rovná ložná plocha, díky které lze ve voze převážet skutečně mimořádně objemné předměty. Rozměrné dveře v zádi poskytují dobrý přístup do prostoru pro zavazadla, který může mít objem až 1100 litrů, což je nejvíce v celém segmentu. Do standardní bezpečnostní výbavy nové Agily patří mj.čtyři airbagy, na přání se dodává elektronický stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program) a průběžné hlavové airbagy.
K pohonu nové Agily slouží jeden turbodiesel „common-rail“ a dva nové vitální zážehové motory, jejichž výkonová škála vrcholí na hodnotě 86 k. Alternativou ke standardní manuální převodovce je automatická převodovka, což v této třídě není obvyklý prvek. Opel Agila druhé generace si svoji premiéru odbude na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (13. až 23. září 2007), u dealerů Opel se pak první vozy objeví na jaře roku 2008.
Řekli o nové Agile
Hans Demant, ředitel automobilky Opel:
„Nová Agila je obdivuhodná v každé situaci: Má skvělý podvozek a vitální motory, takže je radost ji řídit. A zároveň má nízkou spotřebu i emise CO2.“
Belinda Müller, designerka:
„Kdo říká, že městský mikrovan nemůže být atraktivní?! Agila si přiváží pestré barvy, stylový design karoserie a svěží interiér se spoustou místa nad hlavami.“
Sara Nicholson, marketingová manažerka:
„Agila, nejmenší člen modelové rodiny značky Opel, přináší spoustu radosti a versatility nejenom řidičkám z velkých měst.“
Charakteristické rysy nové Agily:
Design:
- Moderní pětidveřový mikrovan se splývajícími liniemi, dramatickou střešní křivkou a typicky přátelskou „tváří“ modelů Opel.
- Kompaktní rozměry: délka/šířka/výška: 3,74/1,68/1,59 m.
Interiér:
- Přizpůsobivý pětimístný model
- výše položená sedadla zlepšují výhled
- vysoko do středové konzole vsazená řadicí páka
- velké kruhové přístroje
- samostatný otáčkoměr
- svěží barvy čalounění (včetně oranžového a modrého)
- výškově nastavitelný volant s dálkovým ovládáním autorádia
- výškově nastavitelná přední sedadla
- spousta odkládacích schránek
- zadní sedadlo dělené v poměru 60:40
- Plochá podlaha zavazadlového prostoru s dodatečným místem pod podlahou.
Podvozek:
- Nově vyvinutý podvozek umožňující agilní dynamickou jízdu.
- Přední závěsy uchycené k pomocnému rámu
- polonezávislé zavěšení zadních kol
- kola rozměru až 15“.
Motory:
- Dva nové vitální zážehové motory (1.0/65 k s pětistupňovou manuální převodovkou, 1.2/86 k s možností propojení s automatickou převodovkou)
- jeden turbodiesel „common-rail“ 1.3/75 k (190 Nm) – k dispozici částicový filtr DPF.
Bezpečnost:
- Čelní a boční airbagy
- varovný signál nezapnutých pásů řidiče
- možnost deaktivace airbagu u spolujezdce
- k dispozici také hlavové airbagy a stabilizační systém ESP.