Ford a Peugeot Citroën také spolupracují | Autanet.cz

Ford a Peugeot Citroën také spolupracují

17. 12. 2004
Sdílet článek

Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují zvýšení výrobní kapacity špičkových dieselových motorů o obsahu 1,4 l, 1,6 l a 2,0 l, které vzešly ze spolupráce obou skupin. Díky této spolupráci zaujímají oba partneři první místo mezi světovými výrobci dieselových motorů a zároveň dosahují významné úspory výrobních nákladů.

Navíc tak obě skupiny nabízejí velmi širokou škálu dieselových motorů se systémem common rail vybavených těmi nejmodernějšími technologiemi. V období od začátku roku 2002 až do konce roku 2004 bylo v rámci výše zmíněné spolupráce vyrobeno již více než 4 miliony motorů se špičkovou technologií Common Rail.


Poptávka po dieselových motorech neustále roste
Úspěch této spolupráce vede k takovému zvýšení poptávky po moderních dieselových motorech, že současné kapacitní možnosti výrobních závodů budou brzy naplněny. V důsledku tohoto vývoje Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují od roku 2007 posílení výrobních kapacit pro motory 1,4 l a 1,6 l v britské továrně Fordu, Dangenham Diesel Centre, a od roku 2006 také kapacit pro motory 2,0 l ve švédské továrně Volva ve Skövde. Rozvoj výroby vytvoří nové pracovní příležitosti u Ford Motor Company a zároveň udrží vysokou zaměstnanost ve strojírenských závodech skupiny PSA Peugeot Citroën. Současná situace jasně potvrzuje obrovský úspěch partnerství obou skupin a přináší další výhody související s rozvojem této spolupráce. Dohoda podepsaná mezi PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company v září 1998 započala úspěšnou spolupráci při výrobě následujících čtyř skupin dieselových motorů s přímým vstřikem paliva common rail: motory o obsahu 1,4 l a 1,6 l, motory o obsahu 2,0 l, luxusní motor V6 o obsahu 2,7 l a motory pro lehké užitkové vozy. Podrobnosti o čtvrté skupině motorů pro LUV nebyly zatím zveřejněny.

Partnerství ve vývoji

Programy vývoje a výroby vycházející ze spolupráce jsou řízeny vždy jedním nebo druhým partnerem. PSA Peugeot Citroën má na starosti koncepci a výrobu motorů prvních dvou skupin (1,4 l, 1,6 l a 2,0 l), zatímco Ford je zodpovědný za koncepci a výrobu luxusního dieselového motoru V6 a skupiny motorů pro LUV. Rozšíření výrobních kapacit prvních dvou skupin motorů má sledovat trend rostoucích prodejů vozů vybavených těmito motory. Poprvé od počátku spolupráce bude odpovědnost za výrobu těchto motorů rozdělena mezi oba partnery. Nové skupiny motorů budou představeny během roku 2005 a tento fakt jen dokládá, že spolupráce dále nese své ovoce.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč