Ford s motorem EcoBoost zabodoval v anketě Motor roku 2016 | Autanet.cz

Ford s motorem EcoBoost zabodoval v anketě Motor roku 2016

11. 06. 2016
Sdílet článek

Malý, ale výkonný motor Ford 1.0 EcoBoost se již popáté v řadě stal vítězem své kategorie v odborné anketě International Engine of the Year (mezinárodní anketa Motor roku). Porota ocenila kombinaci jeho výkonu, spotřeby, kultivovanosti a technické úrovně.

Šedesát pět motoristických novinářů z jednatřiceti zemí letos opět jmenovalo tříválcový EcoBoost nejlepším motorem v kategorii do jednoho litru. EcoBoost tak nechal za sebou třicet dva konkurenčních motorů – o devatenáct více než v roce 2012, kdy byl do ankety nominován poprvé. Během roku 2015 mu přitom přibyla konkurence. Hned několik světových automobilek uvedlo na trh pohonné jednotky se zdvihovým objemem pod 1,0 litru, přeplňované turbodmychadlem a osazené přímým vstřikováním paliva.


V roce 2014 se 1.0 EcoBoost stal historicky prvním motorem, který v anketě International Engine of the Year vybojoval celkové vítězství potřetí za sebou, a v roce 2012 byl vyhlášen „nejlepším novým motorem“.

Motor 1.0 EcoBoost přepsal pravidla hry, a přestože ostatní následovali našeho příkladu, zůstává i po pěti letech nezpochybnitelným měřítkem ve své kategorii,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford of Europe odpovědný za vývoj produktů.

Nejmenší EcoBoost je k dostání ve dvaasedmdesáti zemích celého světa a vyrábí se ve variantách 74, 92, 103 a dokonce i 132 kW. (Nejvýkonnější varianta pohání soutěžní Fiestu R2.) V provedení 103 kW má vyšší měrný výkon než Bugatti Veyron. Homologovaná Formule Ford s EcoBoostem naladěným na 151 kW zajela slavnou Severní smyčku německého závodního okruhu Nürburgring v čase 7 minut 22 sekund, čímž překonala i několik supersportovních automobilů typu Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo či Pagani Zonda.

engine of the year ecoboost

V Evropě nabízí Ford oceňovanou jednotku v jedenácti modelech. Jsou to Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C MAX, Tourneo a Transit Connect, Tourneo a Transit Courier a dokonce i Mondeo. Každý pátý Ford prodaný v Evropě během roku 2015 měl pod kapotou právě 1.0 EcoBoost, v případě Fiesty to byly bezmála dva vozy z pěti.

Některá z technických řešení zážehových motorů EcoBoost uplatnil Ford rovněž na nejnovější řadě vznětových motorů, pojmenované EcoBlue. Díky turbodmychadlu s nízkou setrvačností, vysokotlakému přímému vstřikování paliva, integrovanému sběrnému potrubí, rozvodovému řemenu v olejové lázni a dalším opatřením jsou motory EcoBlue až o 13 procent hospodárnější a mají o 20 procent vyšší točivý moment v nízkých otáčkách.

Výrobní řadu EcoBoost dále tvoří čtyřválce 1.5, 1.6, 2.0, a 2.3 l a vidlicové šestiválce 2.7 a 3.5 l. Speciální varianta posledního jmenovaného motoru pohání nový supersportovní vůz Ford GT, jehož závodní verzi uvidíme již za několik týdnů na trati slavného vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

444 999 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2019

433 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2016

369 900 Kč