Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric | Autanet.cz

Ford zahájil v Evropě výrobu elektromobilu Focus Electric

14. 06. 2013
Sdílet článek

Společnost Ford Motor Company začala tento týden psát novou kapitolu své historie, když v německém Saarlouis spustila výrobu nového modelu Focus Electric. Je to vůbec první elektromobil značky Ford, který se bude vyrábět v Evropě. Příští rok se dočkáme hybridního C-MAX Energi nebo Mondea Hybrid.

Focus Electric má nulové provozní emise a je předvojem nové řady elektrifikovaných modelů Ford pro Evropu. Během příštího roku se k němu přidá plug-in hybrid C-MAX Energi a zanedlouho poté bude následovat nové Mondeo Hybrid. Nový Focus Electric byl vyvíjen jako globální model v duchu One Ford. Vyspělý elektromotor o výkonu 105 kW, napájený lithium-ion akumulátorem, mu umožňuje vyvinout nejvyšší rychlost 136 km/h.


V Americe se Focus Electric vyrábí již od prosince 2011, vozy montované v Saarlouis zamíří k prvním evropským zákazníkům v srpnu letošního roku. „Focus Electric znamená začátek nové éry čistě elektrických osobních automobilů Ford a svědčí o úspěšnosti strategie One Ford, která nám umožnila nabídnout tento vyspělý vůz evropským zákazníkům,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Je to model, který vychází vstříc požadavkům dnešních zákazníků na mobilitu a ekologickou zodpovědnost tím nejpřímějším způsobem – kombinuje dynamiku a vyspělou techniku s bezemisním hnacím řetězcem.

Slavnostního zahájení evropské výroby Focusu Electric se zúčastnili i Bernhard Mattes, ředitel Ford-Werke GmbH; Martin Chapman, ředitel závodu Saarlouis z Ford of Germany; Peter Altmaier, německý ministr životního prostředí; a premiérka spolkové země Sársko Annegret Kramp-Karrenbauer. Integrování výroby Focusu Electric do stávající montážní linky v Saarlouis si vyžádalo investice ve výši 16 milionů eur (více než 400 milionů Kč), výsledné řešení však Fordu umožňuje pružně reagovat na vývoj poptávky po novém elektromobilu.

Spuštění výroby Focusu Electric v Saarlouis je pro německý Ford nesmírně významné a posiluje pozici Fordu jako lídra inovací v automobilovém průmyslu,“ řekl Mattes. „Dáváme zákazníkům na výběr, aby se mohli sami rozhodnout, zda je pro jejich potřeby vhodnější úsporný konvenční pohon, nebo elektromobil.

Nový Focus Electric je první elektromobil montovaný v Německu na lince pro velkosériovou výrobu. Má zabudovanou 6,6kW nabíječku, díky které ujede po dvou až třech hodinách nabíjení vzdálenost přibližně 100 km. Při nabíjení ze zdroje s proudem 32 A po dobu tří až čtyř hodin činí akční rádius asi 150 km.

Součástí přístrojové desky Focusu Electric je nové uživatelské rozhraní nazvané SmartGauge, které vypočítává a zobrazuje aktuální dojezd na základě zbývající energie v akumulátoru, řidičského stylu a používání spotřebičů jako klimatizace či audio. Vyspělé hnací ústrojí Focusu Electric ukládá rekuperačním brzděním až 95 procent kinetické energie, která se obvykle ztrácí při zpomalování, zatímco inovativní funkce Brake Coach pomáhá řidiči naučit se pozvolnému brzdění, které vrací do akumulátoru více energie.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. / AMI Communications

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A6

Rok výroby 2017

444 999 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 299 900 Kč

Land Rover Range Rover Velar

Rok výroby 2019

849 000 Kč