Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu
Kromě oživeného vzhledu se objeví i nové motory, dvouspojková automatická převodovka, nebo třeba systém sledování mrtvých úhlů. Modernizované modely Galaxy a S-Max se veřejnosti představí již v polovině ledna na autosalonu v Bruselu.
Volba menšího belgického autosalonu není náhodná, obě MPV se totiž vyrábí v Genku.
Modernizace se na optice obou vozů podepsala hlavně přepracovanou přídí. S-Max nyní působí agresivnějším dojmem díky novému přednímu nárazníku a použití diodových světel pro denní svícení. Galaxy se bude zase tvářit luxusněji, nový nárazník a chromované detaily se snaží přiblížit stylu Mondea. Změny na zádi už tak výrazné nejsou, zde je asi nejdůležitější novinkou použití koncových LED svítilen.
Novinkou u obou inovovaných modelů bude důmyslnější mechanismus sklápění sedadel ve druhé a třetí řadě s názvem FoldFlatSystem, zajišťujícím zcela rovnou podlahu. Novým praktickým doplňkem je i pomocné světlo osvětlující prostor pod výklopnými pátými dveřmi. V interiéru má být znát i použit kvalitnějších materiálů.
Sportovněji založený S-Max nabídne více úložných prostorů než dříve a kromě nového ambientního osvětlení interiéru diodami budou k dispozici třeba i elektricky ovládané sluneční clony, u obou modelů se pak bude k dispozici i parkovací kamera, bezklíčové odemykání a startování či hrdlo nádrže Ford EasyFuel (bez klasického víčka).
Kromě bohatší výbavy se v příplatkové nabídce objeví i vyložené Hi-Tech prvky jako třeba sledování mrtvých úhlů radarovým systémem BLIS (Blind Spot Information System), který známe už z některých „koncernových“ vozů Volvo či inovativní nastavitelný omezovač rychlosti ASDL, který má předcházet neúmyslnému překročení nastavené rychlosti jízdy.
U moderního MPV samozřejmě nesmí chybět možnost instalace zábavních multimediálních systémů, špičkový zvuk zase nabídne Premium Sound System s výkonným osmikanálovým zesilovačem.
Nový výkonný benzín EcoBoost
Za nejzásadnější novinku modernizace lze považovat nabídku nového zážehového přeplňovaného čtyřválce 2,0 EcoBoost SCTi, který vystřídá prodejně i výkonově nezajímavý atmosférický čtyřválec 2,3. Nový přímovstřikový motor 2,0 EcoBoost, který byl v trochu odlišném naladění nedávno uveden i do některých velkých modelů Volvo, má variabilní časování všech ventilů a nízkotlaké přeplňování, které zajišťuje co nejrychlejší reakci bez typických prodlev i mimořádně příznivý průběh točivého momentu s maximem 300 N.m. při 1750-4500/min. Nejvyšší výkon činí 149 kW, tedy jen o 13 kW méně než nejvýkonnější pětiválec 2,5 Turbo, dodávaný výhradně do S-Maxu.
V modelu Galaxy bude 2,0 EcoBoost nejvýkonnějším motorem v nabídce, rozměrné MPV bude uhánět až 217 km/h a zrychlí z nuly na 100 km/h za obdivuhodných 8,8 s.
V S-Maxu pak bude EcoBoost druhý nejvýkonnější v nabídce po zmíněném pětiválci, sportovněji střižená karosérie s menším odporem umožní novému dvoulitru dosáhnout rychlosti až 221 km/h a akcelerovat z 0-100 km/h za 8,5 s.
Oba modely pak budou s touto motorizací dosahovat průměrné spotřeby pouze 8,1 l/100 km, což je dokonce o 19% méně, než v případě neporovnatelně slabšího výběhového čtyřválce 2,3 (118 kW).
Nový 2,0 EcoBoost se má dodávat výhradně s novou dvouspojkovou automatikou Ford PowerShift. Je šestistupňová a spojky pracují v olejové lázni.
Diesely splní Euro 5
Přepracovány byly i vznětové motory 2,0 Duratorq TDCi, které nyní plní emisní normu Euro 5. K dosavadním výkonovým verzím s 85 a 103 kW nově přibude špičková varianta s výkonem 120 kW. Ta zároveň nahradí dosud nejvýkonnější diesel 2,2 TDCi, který měl sice o 9 kW navíc, ale citelně horší spotřebu i emise. Nový 2,0 TDCI 120 kW má dle údajů výrobce kombinovanou spotřebu pouze 5,7 l/100 km, tedy přibližně o litr méně než vykazoval 2,2 TDCi.
Standardem inovovaných dieselů je samozřejmě šestistupňová manuální převodovka, u verzí se 103 a 120 kW může být alternativou i zmíněný nový šestistupňový automat PowerShift.
Ceny ani podrobnější technické údaje zatím výrobce neuvolnil.