Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu | Autanet.cz

Fordova dvojčata Galaxy a S-Max jsou po faceliftu

17. 12. 2009
Sdílet článek

Kromě oživeného vzhledu se objeví i nové motory, dvouspojková automatická převodovka, nebo třeba systém sledování mrtvých úhlů. Modernizované modely Galaxy a S-Max se veřejnosti představí již v polovině ledna na autosalonu v Bruselu.

Volba menšího belgického autosalonu není náhodná, obě MPV se totiž vyrábí v Genku.
Modernizace se na optice obou vozů podepsala hlavně přepracovanou přídí. S-Max nyní působí agresivnějším dojmem díky novému přednímu nárazníku a použití diodových světel pro denní svícení. Galaxy se bude zase tvářit luxusněji, nový nárazník a chromované detaily se snaží přiblížit stylu Mondea. Změny na zádi už tak výrazné nejsou, zde je asi nejdůležitější novinkou použití koncových LED svítilen.


Bohatší výbava
Novinkou u obou inovovaných modelů bude důmyslnější mechanismus sklápění sedadel ve druhé a třetí řadě s názvem FoldFlatSystem, zajišťujícím zcela rovnou podlahu. Novým praktickým doplňkem je i pomocné světlo osvětlující prostor pod výklopnými pátými dveřmi. V interiéru má být znát i použit kvalitnějších materiálů.
Sportovněji založený S-Max nabídne více úložných prostorů než dříve a kromě nového ambientního osvětlení interiéru diodami budou k dispozici třeba i elektricky ovládané sluneční clony, u obou modelů se pak bude k dispozici i parkovací kamera, bezklíčové odemykání a startování či hrdlo nádrže Ford EasyFuel (bez klasického víčka).

Kromě bohatší výbavy se v příplatkové nabídce objeví i vyložené Hi-Tech prvky jako třeba sledování mrtvých úhlů radarovým systémem BLIS (Blind Spot Information System), který známe už z některých „koncernových“ vozů Volvo či inovativní nastavitelný omezovač rychlosti ASDL, který má předcházet neúmyslnému překročení nastavené rychlosti jízdy.

U moderního MPV samozřejmě nesmí chybět možnost instalace zábavních multimediálních systémů, špičkový zvuk zase nabídne Premium Sound System s výkonným osmikanálovým zesilovačem.

Nový výkonný benzín EcoBoost
Za nejzásadnější novinku modernizace lze považovat nabídku nového zážehového přeplňovaného čtyřválce 2,0 EcoBoost SCTi, který vystřídá prodejně i výkonově nezajímavý atmosférický čtyřválec 2,3. Nový přímovstřikový motor 2,0 EcoBoost, který byl v trochu odlišném naladění nedávno uveden i do některých velkých modelů Volvo, má variabilní časování všech ventilů a nízkotlaké přeplňování, které zajišťuje co nejrychlejší reakci bez typických prodlev i mimořádně příznivý průběh točivého momentu s maximem 300 N.m. při 1750-4500/min. Nejvyšší výkon činí 149 kW, tedy jen o 13 kW méně než nejvýkonnější pětiválec 2,5 Turbo, dodávaný výhradně do S-Maxu.

V modelu Galaxy bude 2,0 EcoBoost nejvýkonnějším motorem v nabídce, rozměrné MPV bude uhánět až 217 km/h a zrychlí z nuly na 100 km/h za obdivuhodných 8,8 s.

V S-Maxu pak bude EcoBoost druhý nejvýkonnější v nabídce po zmíněném pětiválci, sportovněji střižená karosérie s menším odporem umožní novému dvoulitru dosáhnout rychlosti až 221 km/h a akcelerovat z 0-100 km/h za 8,5 s.
Oba modely pak budou s touto motorizací dosahovat průměrné spotřeby pouze 8,1 l/100 km, což je dokonce o 19% méně, než v případě neporovnatelně slabšího výběhového čtyřválce 2,3 (118 kW).

Nový 2,0 EcoBoost se má dodávat výhradně s novou dvouspojkovou automatikou Ford PowerShift. Je šestistupňová a spojky pracují v olejové lázni.

Diesely splní Euro 5
Přepracovány byly i vznětové motory 2,0 Duratorq TDCi, které nyní plní emisní normu Euro 5. K dosavadním výkonovým verzím s 85 a 103 kW nově přibude špičková varianta s výkonem 120 kW. Ta zároveň nahradí dosud nejvýkonnější diesel 2,2 TDCi, který měl sice o 9 kW navíc, ale citelně horší spotřebu i emise. Nový 2,0 TDCI 120 kW má dle údajů výrobce kombinovanou spotřebu pouze 5,7 l/100 km, tedy přibližně o litr méně než vykazoval 2,2 TDCi.
Standardem inovovaných dieselů je samozřejmě šestistupňová manuální převodovka, u verzí se 103 a 120 kW může být alternativou i zmíněný nový šestistupňový automat PowerShift.
Ceny ani podrobnější technické údaje zatím výrobce neuvolnil.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Ford

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč