Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin! | Autanet.cz

Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!

Není tajemstvím, že Britská automobilka McLaren připravuje zbrusu nové hyperauto, které by mělo zcela převrátit zažité pořádky mezi rychlými vozy. Nyní však unikly další informace a také již víme, kolik kusů McLaren vyrobí. Pokud si však na podobný počin brousíte zuby, budete nejspíše zklamáni. Produkce plánovaných 106 kusů byla již vyprodána…

S přípravami zbrusu nového hypersportu, který bude v hierarchii McLaren přímo navazovat na legendární model F1, se k nám dostávají nové a popravdě velice zajímavé informace. Novinka by měla totiž na ikonu devadesátých let navazovat nejen výkonem a naprosto unikátními jízdními vlastnostmi, ale také trojicí sedadel s centrálně umístěným sedadlem řidiče.


A dostane samozřejmě i vzhůru se vyklápějící dveře s uchycením na střeše  právě tak, jak to měla „F1-ka“.
Považme, že McLaren za více než 20 let od vzniku slavného modelu F1 žádné jiné auto podobnou koncepcí interiéru nepověřil. Jednoduše jí totiž nebylo hodno!
Nyní však přichází nový král, jehož představení bychom se měli dočkat již na konci příštího roku (zákazníci a vlastně již i majitelé své auto uvidí v roce 2019) a dle slov zástupců automobilky je jasné, že se je opravdu na co těšit. Ti totiž říkají následovné: „Zapomeňte na McLaren P1, nové auto bude jako z jiného světa.“



Projekt, který doposud neopustil brány Wokingu (zde vznikají nové McLareny), nese interní označení BP23 a jako teprve druhý počin automobilky je od počátku vyvíjen ve spolupráci s divizí MSO (McLaren Special Operations), která se specializuje na pokročilejší úpravy již tak extrémních vozů. Podle vyjádření šéfa společnosti Mika Flewitta půjde o nesmírně rychlé auto, které bude určeno především k překonávání delších vzdálenosti, a právě tomu má být uzpůsobena také pracovna řidiče. Ta bude nebývale prostorná a kromě dvou menších sedadel po stranách nabídne i snazší přístup do pozice za volantem.



Zajímavostí také je, že McLaren v rámci odkazu na své dědictví nenabídl svým vybraným zákazníkům žádnou „speciální“ verzi tohoto modelu. Tím myslíme kupříkladu provedení s otevřenou střechou, či okruhověji zaměřenou variantu, jak tomu bylo v posledních letech například u Ferrari. McLaren svou historii ctí do detailu a každý 106 kusů bude proto vlastnit pevnou střechu a nesmírně elegantní design podobající se tvaru dešťové kapky. I z toho důvodu věříme vyslané informaci o nejaerodynamičtějším voze lidských dějin.



Mnoho technických informací k projektu BP23 prozatím neuniklo. Výkon atakující hranici 1 000 koní, je ale považován za samozřejmost, a stejně tak je více než pravděpodobné, že McLaren použije podobnou hybridní techniku, jakou známe z modelu P1. Díky investigativnímu pátrání našich kolegů z Britského Autocaru ale víme to nejzásadnější - podrobnosti o chystaném srdci novinky. McLaren již delší dobu vyvíjí osmiválcový agregát s dvojitým přeplňováním o objemu 4 litru, a právě v tomto modelu by si měl motor odbýt svou premiéru. Jak už bylo řečeno, o finálním nastavení toho prozatím moc nevíme, důvody ke zvýšení objemu jsou ale více než zřejmé. Mnoho zákazníků modelu P1 si totiž stěžovalo na přílišnou extrémnost použitého motoru s objemem 3.8 litru, u něhož musela být dvojice turbodmychadel kvůli požadované dynamice nastavena hodně nekompromisně. S „P1-kou“ se proto nedá moc dobře cestovat a z tria hybridních hypersportu (sem patří ještě Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder) jde o nejméně použitelné auto. A právě to novinka hodlá změnit. Má být pohodlná, ale stále velmi zábavná a hlavně extrémně rychlá. Půjde zkrátka o první McLaren vstupující do druhé dekády nového tisíciletí a my jsme moc zvědavi, co nám Britové přichystají!


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Martin Müller dle Autocar Foto: Autocar, McLaren

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2019

779 000 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2016

369 900 Kč