Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
Po představení modelu Hyundai i30 v roce 2016 a i30 Kombi začátkem roku 2017 odhalila korejská automobilka novou variantu se splývavou zádí nazvanou Fastback. Ta se začne vyrábět v prosinci a první vozy se dostanou k zákazníků počátkem roku. Fastback, bude mít, stejně jako například Octavia, otevíratelnou celou záď, včetně okna a oproti hatchbacku je delší o 11 cm.
Kabina má elegantní tvar, který je inspirován tvarem slzy a směrem k zádi se zužuje. Zadní část karoserie je navíc podpořena jejími silnými rameny. Díky důrazu na záď vypadá i30 Fastback zdatně a asertivně.
Charismatická silueta modelu i30 Fastback je završena velkoryse klenutým zadním spoilerem, který je integrován do zadního výklopného víka a pokračuje až k zadním skupinovým svítilnám. Členění a tvarování ploch vytváří živou hru světla a stínu, což dodává vozu dramatické napětí. Střešní sloupky C a zadní okno jsou inspirovány prémiovým segmentem a vyznačují se ušlechtilými tvary, které zvýrazňují zužující se spodní linii oken a umocňují dojem dynamického, aktivního pohybu vpřed.
Pro model i30 Fastback je na výběr celkem dvanáct barev karoserie: tři laky s perleťovým efektem – modrá Stargazing, šedá Micron a černá Phantom – a sedm metalických laků - modrá Clean Slate, měděná Intense, šedá Moon Rock, červená Fiery, stříbrná Platinum, modrá Ara a White Sand. Paletu doplňují dva nemetalické laky - červená Engine a bílá Polar. Pro interiér si mohou zákazníci vybrat tři různé barvy: černá Oceanids, šedá Slate nebo nový a jedinečný interiér v odstínu červená Merlot.
Jízdní dynamika modelové řady Hyundai i30 byla nekompromisně testována a zdokonalena inženýry evropského testovacího centra Hyundai Motor na „Severní smyčce“ slavného závodního okruhu Nürburgring.
Hyundai i30 Fastback má několik významných odlišností v porovnání s ostatními karosářskými verzemi modelové řady i30. Oproti pětidveřové verzi i30 byla světlá výška podvozku modelu i30 Fastback snížena o 5 mm a tuhost odpružení se zvýšila o 15 %. Výsledkem jsou ještě dynamičtější a agilnější jízdní vlastnosti při zachování vysoké úrovně komfortu.
Díky snížené střeše a světlé výšce je i30 Fastback s celkovou výškou 1425 mm o 30 mm nižší než pětidveřová verze, což umocňuje elegantní a dynamické proporce nového modelu. Vůz s prodlouženou siluetou má celkovou délku 4455 mm, a je tedy o 115 mm delší než pětidveřová verze.
Hyundai i30 Fastback nabízí nejmodernější prvky aktivní bezpečnosti a, stejně jako ostatní členové modelové řady i30, demokratizuje vyspělou techniku. Modely i30 nabízejí nejlepší standardní výbavu ve své třídě v oblasti aktivní bezpečnosti, která zahrnuje funkce autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), upozorňování na únavu řidiče DAA (Driver Attention Alert), asistenta dálkových světel HBA (High Beam Assist) a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System).
Funkce autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) v modelu i30 pracuje ve třech fázích a využívá kameru. Nejprve řidiče vizuálně a akusticky upozorní. Ve druhém kroku aktivuje brzdy v závislosti na stupni rizika kolize a ve třetí fázi brzdí maximální intenzitou, aby zabránila nehodě, nebo minimalizovala rozsah škod, pokud je kolize neodvratitelná. Na přání dodávaná funkce rozpoznávání chodců používá přední radarový senzor a zabraňuje kolizi s chodcem, nebo omezuje důsledky srážky s ním.
Funkce upozorňování na únavu řidiče DAA (Driver Attention Alert) ve výbavě modelu i30 chrání řidiče tím, že sleduje jeho chování za volantem, aby detekovala nedbalé řízení nebo únavu a zabránila potenciální nehodě. Vyspělý chytrý tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) udržuje konstantní rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla automatickým zrychlováním a brzděním v rozsahu rychlostí až do 180 km/h. Pokud vpředu jedoucí vozidla zastaví, systém začne brzdit až do úplného zastavení. Jakmile se silnice před vozem uvolní, vůz se opět rozjede a dosáhne nastavené rychlosti.
Prostor po stranách a za vozidlem je hlídán asistentem pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detector). Je-li detekováno jiné vozidlo, objeví se vizuální upozornění ve vnějších zpětných zrcátkách. Systém RCTA (Rear-Cross Traffic Alert) snižuje riziko kolize s přijíždějícími vozidly ze stran při couvání z úzkých míst se špatnou viditelností. Řidič je upozorňován vizuálně a akusticky.
Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) sleduje polohu vozidla v jízdním pruhu a upozorňuje řidiče na nebezpečné vyjetí či manévry při jízdě rychlostí vyšší než 60 km/h. Řidiče nejprve zvukově a vizuálně upozorní a poté zasáhne do řízení, aby vrátil vůz zpět do svého jízdního pruhu.
Dopravní značky, omezující rychlost jízdy, okamžitě rozpoznává asistent pro sledování dopravního značení SLIF (Speed Limit Information Function), který zobrazuje omezení rychlosti jízdy v reálném čase. Informace se objeví jak na displeji navigačního systému, tak na displeji TFT na panelu přístrojů.
Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) detekuje za tmy protijedoucí i vpředu jedoucí vozidla a v případě potřeby zapíná tlumená světla, čímž minimalizuje riziko oslňování ostatních řidičů. Systém HBA automaticky aktivuje dálková světla, aby zajistil řidiči nejlepší možnou viditelnost, jakmile nejsou v dohledu žádná vozidla.
Hyundai i30 Fastback nabízí zákazníkům na přání novou generaci navigačního systému s 8“ dotykovým displejem, včetně nejmodernějších funkcí v oblasti konektivity, jako jsou Apple CarPlay a Android Auto. Oba systémy umožňují uživatelům připojit svá zařízení pro přehrávání hudby, telefonování nebo navigování s možností ovládat příslušné funkce na displeji. Navigační systém se navíc dodává s bezplatným předplatným služeb LIVE Services po dobu sedmi let. Tyto služby nabízejí aktuální informace o počasí, dopravě, místech měření rychlosti a internetové vyhledávání zajímavých cílů v reálném čase. Hyundai i30 Fastback je také nabízen se systémem pro bezkabelové nabíjení chytrých telefonů dle standardu Qi.
Zákazníci mají na výběr různé verze audiosystému. Standardní audiosystém je vybaven monochromatickým 5“ displejem s Bluetooth, na přání dodávaná verze disponuje 5“ kapacitním dotykovým displejem LCD a integrovanou dynamickou zadní kamerou. Nabídka motorů pro model i30 Fastback zahrnuje dvě zážehové jednotky s menším zdvihovým objemem a přeplňováním turbodmychadlem, které byly nově představeny v modelové řadě i30.
Zákazníci mají na výběr přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 140 k nebo přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI, poskytující výkon 120 k (předběžné hodnoty kombinované spotřeby paliva v l/100 km pro modelovou řadu Hyundai i30 Fastback: 5,5 – 5,0; předběžné hodnoty emisí CO2: 125 – 115 g/km). Zážehový motor 1.4 T-GDI je nabízen s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která dává řidiči na výběr zcela automatický provoz nebo režim manuálního řazení. Jednotka 1.0 T-GDI se dodává s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Všechny motory jsou standardně vybaveny systémem ISG (Integrated Stop and Go) pro ještě hospodárnější provoz. Nabídka motorů pro modelovou řadu i30 Fastback bude rozšířena o nově vyvinuté hospodárné vznětové čtyřválce s přeplňováním turbodmychadlem, dodávané ve dvou výkonových verzích: se 110 k a 136 k. Obě verze bude možné kombinovat s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT.