Hyundai ix35: Třetí "slovenský" model odstartoval
Model ix35 sice slavil premiéru už na loňském podzimním autosalonu ve Frankfurtu, jeho výroba však oficiálně začala teprve minulý týden. Novinka v kategorii malých SUV sjíždí z linek výrobního závodu u slovenské Žiliny, kde se vyrábí i Kia Cee´d a Kia Sportage. ix35 se tak stane třetím modelem koncernu Hyundai, vyráběným u našich východních sousedů.
Hyundai ix35 ve výrobním programu hyundaie nahrazuje oblíbené „malé“ SUV Tucson, jehož produkce už překročila milionovou hranici. Hyundai ix35 trochu klame tělem, neboť pod robustní ostře řezanou karosérií se skrývá stejná podvozková platforma, na které jsou postaveny oba koncernové modely nižší střední třídy- tedy Kia Cee´d a Hyundai i30.
Rozvor činí 2,64 metru, délka a šířka narostly na 4,41 resp. 1,82 metru, výška se naopak snížila na 1,66 metru. Design crossoveru, jehož sériová podoba se od loňské studie ix-ionic prakticky neliší, je sice na tuto kategorii nezvykle dynamický- hlavně v přední části, celkově ale zapadá mezi ostatní modely korejského výrobce. Hyundai totiž s tímto vozem hodlá oslovit i mladší a náročnější zákazníky než dosud. O praktičnosti resp. variabilitě a prostornosti interiéru nelze u přímého konkurenta Škody Yeti, Fordu Kuga, či VW Tiguan pochybovat, a o příznivém poměru „Value for money“ už vůbec ne, neboť to byla vždy silná stránka vozů této značky.
Standardně bude v nabídce 6 airbagů, aktivní opěrky hlav vpředu, senzory tlaku v pneumatikách, stabilizace ESP včetně protiprokluzu TCS, asistent pro rozjezd v kopcích HAC i regulovaný sjezd kopců DBC, bezklíčový přístup atd... Za příplatek či u vyšších specifikací standardně bude výbava bohatší o prky jako couvací kamera, panoramatické střešní okno či automatický parkovací asistent. Příplatková navigace dokonce využívá kamery v přední části a na 6,5 palcovém displeji tak vyznačuje trasu v naprosto reálném obraze. Jak se poslední dobou stává téměř pravidlem- u verzí s manuálním řazením nebude chybět ani ECO indicator, tedy ukazatel hospodárné jízdy. Na řidiče tak v závislosti na jeho jízdním stylu bude svítit zelená, bílá nebo červená dioda, chybět nebude ani ukazatel vhodného okamžiku k přeřazení.
Pohonné jednotky budou zpočátku v nabídce pouze tři a to rovnou ty výkonnější:
Benzínový motor 2,0 16v (Theta II) s výkonem 120 kW a točivým momentem 194 N.m, jehož pružnost v celém rozsahu otáček vylepšuje variabilní časování ventilů CVVT. Bude k dispozici s pětistupňovou manuální resp. šestistupňovou automatickou převodovkou Shiftronic a pohonem předních nebo všech kol.
Evropskému trhu by se měl ale zalíbit hlavně nový turbodiesel 2,0 CRDi, který bude k dispozici ve verzích 100 kW a 135 kW. Byl vyvíjen v německém Rüsselsheimu a mechanicky je odvozen od většího motoru 2,2 známého například z SUV Santa-Fe. Dvoulitr v obou verzích samozřejmě plní Euro5, systém Common Rail s tlakem až 1800 barů využívá přesné piezoelektrické vstřikovače.
Slabší verze se 100 kW disponuje točivým momentem 320 N.m v rozsahu 1800- 2500/ min, ta silnější se 135 kW v tomtéž otáčkovém rozsahu dokonce 383 N.m. (manuál) resp. 392 N.m. (automat)! Oba diesely budou mít standardně 6 st. manuální převodovku, ten výkonnější, dodávaný výhradně pro verzi s pohonem 4x4 pak alternativně i s automatikou Shiftronic s možností sekvenčního řazení.
Ve druhé polovině roku nabídku rozšíří další dva motory: Přímovstřikový přeplňovaný benzín 1,6 GDI s výkonem 103 kW a nový turbodiesel 1,7 CRDi s výkonem 85 kW. Oba motory mají být kombinovány údajně pouze s pohonem předních kol a spotřebu jim bude snižovat sériově dodávaný start- stop systém ISG. Právě malý diesel má modelu ix35 dopomoci k titulu nejúspornějšího modelu své třídy s emisemi pod 140 g CO2 na km.
Nejdůležitější údaje:
2,0i 4x2: 1998 ccm, 120 kW při 6200/min., 194 N.m. při 4600/min., 184 km/h, 0-100 za 10,4 s., spotřeba 7,5 l/100 km.
2,0i 4x4: 1998 ccm, 120 kW při 6200/min., 194 N.m. při 4600/min., 182 km/h, 0-100 za 10,6 s., spotřeba 7,6 l/100 km S aut. převodovkou: 180 km/h, 0-100 km/h za 11,3, spotřeba 8,2 l/100 km
2,0 CRDi (100 kW) 4x2: 1995 ccm, 100 kW při 4000/min., 320 N.m. při 1800- 2500/min., 182 km/h, 0-100 za 10,4 s., spotřeba 5,5 l/100 km.
2,0 CRDi (100 kW) 4x4: 1995 ccm, 100 kW při 4000/min., 320 N.m. při 1800- 2500/min., 181 km/h, 0-100 za 10,2 s., spotřeba 5,7 l/100 km
2,0 CRDi (135 kW) 4x4: 1995 ccm, 135 kW při 4000/min., 383 N.m. při 1800- 2500/min., 194 km/h, 0-100 za 10,2 s., spotřeba 6,0 l/100 km S aut. převodovkou: 392 N.m při 1800- 2500/min., 195 km/h, 0-100 km/h za 10,1, spotřeba 7,1 l/100 km
Zaváděcí ceny včetně DPH:
CLASSIC 4x2
1,6i (103 kW)/5M: 409 900,-*
2,0i (120 kW)/ 5M: 449 900,-
2,0 CRDi (100 kW)/ 6M: 514 900,-
COMFORT 4x2
2,0i (120 kW)/ 5M: 509 900,-
2,0 CRDi (100 kW)/6M: 514 900,-
COMFORT 4x4
2,0i (120 kW)/5M: 549 900,-
2,0 CRDi (100 kW)/6M: 614 900,-
STYLE 4x4
2,0i (120 kW)/5M: 589 900,-
2,0 CRDi (100 kW)/6M: 654 900,-
2,0 CRDi (135 kW)/6M: 674 900,-
PREMIUM 4x4
2,0i (120 kW)/5M: 624 900,-
2,0 CRDi (100 kW)/6M: 689 900,-
2,0 CRDi (135 kW)/6M: 709 900,-
*1,6i v prodeji od podzimu 2010