Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě | Autanet.cz

Hyundai Sonata model 2011: Nový standard ve střední třídě

14. 12. 2009
Sdílet článek

Sonata přináší do svého segmentu nevídané emoce, pokrokové poháněcí ústrojí i vynikající kvalitu. S uvedením na evropský trh se počítá v 1. polovině roku 2011.

Automobilka Hyundai představila na autosalonu v Los Angeles zcela novou generaci vozů Sonata pro modelový rok 2011. Šestá generace oblíbených sedanů střední třídy přichází na americký trh s novým designérským jazykem společnosti Hyundai nazývaným „fluidní sochařství“. Tato stylistická filozofie nachází inspiraci v přírodě a je založena na souhře přirozených oblých tvarů s ostře vymezenými hranami a plochami, jež vyvolává dojem trvalého pohybu. Protažená a nízká silueta zcela nového sedanu Hyundai Sonata vyniká ladnou konturou střechy, která je elegantně doplněna třetím bočním oknem.


Sofistikovaný vzhled s plynule navazujícími tvary nalézá své pokračování v interiéru, jehož objem 3,404 m3 (včetně zavazadlového prostoru) se podle klasifikace EPA (Environmental Protection Agency) vymyká americké střední třídě a prostorností odpovídá tzv. velkým vozům. Dokonce i objem zavazadlového prostoru 464 litrů je ve své třídě nadprůměrný, stejně jako výbava s vyspělými audiosystémy, navigačním systémem s dotykovým displejem, hlasovým ovládáním a technologií Bluetooth.

Jedním z hlavních cílů vývoje nové Sonaty bylo vytvořit velmi tuhou karoserii s minimální hmotností. Konstruktéři proto použili na klíčových místech ultravysokopevnostní druhy oceli, čímž dosáhli zvýšení torzní tuhosti o 25 procent a tuhosti v ohybu o 19 procent v porovnání s předcházejícím modelem. Tím byl položen základ pro mimořádně účinnou ochranu posádky v případě nehody, na níž se dále podílejí čelní, boční a okenní airbagy doplněné předpínači bezpečnostních pásů, omezovači síly a aktivními opěrkami hlavy na předních sedadlech. Aby k nehodě pokud možno vůbec nedošlo, jsou všechny nové vozy Sonata sériově vybaveny velmi účinnou brzdovou soustavou s ABS, EBD a stabilizačním systémem ESP.

Šestou generaci sedanů Hyundai Sonata budou poprvé pohánět čtyřválcové motory GDI s přímým vstřikováním benzinu. Při uvedení na americký trh bude k dispozici nový atmosféricky plněný motor Theta II 2,4 litru GDI v kombinaci s vlastní šestistupňovou samočinnou převodovkou Hyundai A6MF2 jejíž vývoj trval čtyři roky. Zcela nová planetová převodovka je o 12 kg lehčí, o 40 mm kratší a konstrukčně jednodušší (o 62 méně dílů) než dosavadní pětistupňová. Alternativou bude převodovka mechanická šestistupňová.
Moderní celohliníkový čtyřválec s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů CVVT a variabilním systémem sání VIS (Variable Induction System) dosahuje největšího výkonu 148 kW (201 k), resp. 149 kW (203 k) v případě modelu SE. Nejvýkonnější motor ve své třídě spotřebuje zároveň nejméně paliva. Vyjádřeno čísly to v jízdních režimech podle EPA znamená 10,2 l/100 km ve městě a 6,7 l/100 km na dálnici u modelů s šestistupňovou samočinnou převodovkou s funkcí manuálního řazení SHIFTRONIC®.
Přímé vstřikování benzinu má pozitivní vliv také na čistotu emisí. Ve státech s nejpřísnějšími emisními předpisy bude motor GDI odpovídat emisní normě PZEV (Partial Zero Emission Vehicle).

Na konci roku 2010 doplní nabídku dvoulitrový čtyřválec Theta II GDI přeplňovaný turbodmychadlem a hybridní model Hybrid Blue Drive s motorem 2,4 litru a sadou pokrokových lithium-polymerových akumulátorů. Výstavní premiéra těchto plánovaných verzí se uskuteční v dubnu 2010 na autosalonu v New Yorku.

Zárukou vynikajícího komfortu a skvělé ovladatelnosti je vyspělý podvozek s nezávislým zavěšením všech kol. Přední náprava je typu McPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení. Odpružení zajišťuje soustava vinutých pružin, teleskopických tlumičů s plynovou náplní a příčných zkrutných stabilizátorů vpředu i vzadu. Podvozek má kompletně přepracovanou geometrii a vzadu snižují neodpruženou hmotnost hliníkové díly. Také pneumatiky s nízkým valivým odporem a hřebenové řízení s elektrickým posilovačem přispívají ke zvýšené hospodárnosti provozu. Výrobu pro americký trh zajišťuje závod Hyundai Motor Manufacturing Alabama.

Produkce nové Sonaty bude zahájena v průběhu prosince 2009 a prodej začne v lednu 2010. Sonata je po zcela nové generaci Tucsonu (v Evropě ix35) druhým vozem v současné produktové ofenzivě společnosti Hyundai, která počítá s uvedením sedmi nových modelů během příštích 24 měsíců.


HYUNDAI SONATA 2011: PŘEHLED TECHNICKÝCH ÚDAJŮ:
Motor – řadový čtyřválec, DOHC 16V s CVVT, hliníkový blok a hlava válců.
Zdvihový objem – 2358 cm3, vrtání x zdvih 88 x 97 mm.
Největší výkon – 148/142 kW (201/193 k) při 6300 min-1 (ULEV/PZEV), 149 kW (203 k) při 6300 min-1 (SE: ULEV).
Největší točivý moment – 250 N.m při 4250 min-1 (ULEV), 252 N.m při 4250 min-1 (SE: ULEV).
Převodovka – šestistupňová mechanická převodovka nebo elektronicky řízená šestistupňová samočinná převodovka s kapalinovým měničem momentu, přemosťovací spojkou a režimem manuálního řazení SHIFTRONIC®.
Podvozek – vpředu vzpěry McPherson a spodní příčná ramena, vzadu víceprvkové zavěšení, odpružení vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči s plynovou náplní a příčnými zkrutnými stabilizátory.
Řízení – hřebenové řízení s elektrickým posilovačem závislým na rychlosti jízdy, celkový převod 14,5:1, 2,34 otáčky volantu mezi rejdy, stopový průměr otáčení 10,9 m.
Brzdy – vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu kotoučové brzdy, ABS s EBD, ESP.
Pneumatiky – v závislosti na modelu 205/65 R 16, 215/55 R 17, 225/45 R 18.
Vnější rozměry – rozvor 2794 mm, délka 4821 mm, šířka 1834 mm, výška 1471 mm, rozchod kol 1588 až 1598 mm, součinitel odporu vzduchu cx = 0,28.
Vnitřní rozměry – výška stropu nad sedákem vpředu/vzadu 1016/960 mm, prostor pro nohy vpředu/vzadu 1156/879 mm, šířka ve výši ramen vpředu/vzadu 1471/1440 mm, šířka ve výši kyčlí vpředu/vzadu 1402/1394 mm, objem interiéru 2,939 m3 (podle EPA), objem zavazadlového prostoru 464 l (podle EPA).
Objemy a hmotnosti – objem palivové nádrže 70 litrů, pohotovostní hmotnost 1435 až 1505 kg.
Spotřeba paliva – město/dálnice (podle EPA): 10,2/6,7 l/100 km (6AT), 10,2/6,9 l/100 km (6MT).

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: Hyundai Motors ČR

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč