Ikonický Renault 4 se vrací jako malý elektromobil s obrovským kufrem | Autanet.cz

Ikonický Renault 4 se vrací jako malý elektromobil s obrovským kufrem

Renault 4 je zpět, ale není to nostalgie z minulosti, jak ukázal již v roce 2022 koncepční vůz 4EVER Trophy se svým svalnatým vzhledem. Proto padlo rozhodnutí znovuobjevit a proměnit legendární R4. Díky retro-futuristickému designu a módnímu dobrodružnému vzhledu je Renault 4 E-Tech 100% elektrický skutečným inovátorem, který vylepšil některé z nejpodstatnějších prvků prvního Renaultu 4.

Renault 4 E-Tech byl odhalen na pařížském autosalonu v roce 2022 jako koncepční vůz 4EVER Trophy. Čerpá z DNA původního vozu a přetváří se ve všestranný kompaktní vůz pro současnou dobu. Je stoprocentně elektrický a propojený, je více než kdy jindy „autem pro život“ a ještě více dobrodruhem pro každý den. Díky plátěné střeše je vždy otevřený světu, svým retro-futuristickým, dobrodružným designem osloví co nejvíce lidí a díky své modularitě a prostornému zavazadlovému prostoru se může přizpůsobit každému.


V souladu s dobou je Renault 4 E-Tech také synonymem pro technologie, ať už jde o bezpečnost díky systémům ADAS, nebo o zážitek z jízdy a život na palubě díky multimediálnímu systému openR link a avataru Reno. Množství funkcí, které z něj dělají kompaktní elektromobil zcela nové generace!

Dědictví jednoduché myšlenky

V roce 1956 byl Renault v plném rozmachu. Jeho tehdejší generální ředitel Pierre Dreyfus v té době právě pronesl svou nejslavnější větu: „Dejte mi více místa! “ Mluvil o budoucím Renaultu 4, neboli 4L, jak mu nadšenci říkají dodnes. Je třeba říci, že v té době byl motoristický svět obzvláště konzervativní, s prakticky jednotnou filozofií: trup ze tří částí s motorem vzadu. Pro Pierra Dreyfuse nastal čas, aby se definitivně rozešel s minulostí. Musíme držet krok se změnami ve společnosti. Automobil zítřka bude všestranný. Automobil zítřka bude synonymem svobody. Bude to vůz do města i na venkov, pro všední dny i víkendy, na práci i dovolenou, pro muže i ženy.

Sázka se vyplatila! Renault 4 se zapsal do historie jako praktický a jednoduchý vůz. Kromě toho, že byl volbou mužů i žen, obyvatel měst i zemědělců, pošty i četnictva, proslavil se také v automobilových soutěžích, jako je rallye-raid. Pierre Dreyfus přirovnával Renault 4 k modrým džínám (blue-jeans). Stejně jako ony byl robustní, užitečný a cool. Stejně jako ony překračoval hranice segmentů, věkových kategorií, a dokonce i společenských tříd.

Příběh vozu Renault 4 je skutečným příběhem úspěchu jak ve Francii, tak po celém světě. Tak moc, že po celou dobu svého života zaznamenával úspěch na celé čáře. Celkem se za třicet let prodalo 8 135 424 kusů na pěti kontinentech a ve více než stovce zemí. To z něj činí nejprodávanější model značky Renault na světě. Není divu, že se stal mezinárodní kulturní ikonou. Renault 4 E-Tech se tohoto úspěchu nebojí.

Elektrická revoluce pro každého

Renault 4 E-Tech potvrzuje svůj závazek urychlit přechod k elektrické mobilitě v Evropě tím, že rozšíří nabídku elektrických vozidel. Značka nabízí modelovou řadu 100% elektrických vozidel, která vyhoví všem potřebám a způsobům použití. Renault 4 E-Tech se řadí do segmentu B hierarchicky hned nad Renault 5 E-Tech. Je o něco větší a prostornější a ve srovnání s modelem Clio je umístěn podobně jako model Captur. Zatímco Renault 5 E-Tech je zaměřen na městskou klientelu, Renault 4 E-Tech má širší záběr a jeho cílem je přilákat k elektromobilům všechny skupiny veřejnosti, včetně mladých rodin.

Znovuobnovené ambice

Původní Renault 4 se vyznačoval všestranností. Třicet let po skončení jeho kariéry je toto slovo stále aktuální. Proto se Renault 4 E-Tech, produkt strategie Renaulution, připojuje k nabídce elektrických vozů Renault jako vůz pro všechny potřeby. Jeho ambice jasně vyjadřuje filozofie, která stojí za jeho koncepcí: vyhovět co největšímu počtu potřeb zákazníků.

Je proto určen jak pro každodenní cesty, tak pro víkendové jízdy a výlety ve volném čase. Byl navržen pro individuální i rodinné výlety. Je určený jak pro běžné, tak pro maximální využití zavazadlového prostoru. Toto dědictví pochází pochopitelně z modelu R4. A stejně jako jeho předchůdce, i Renault 4 E-Tech se rozhodl pro dlouhodobou perspektivu a stanovil si nový cíl: umožnit každému poznat možnosti využití elektromobilů. Jako „džínový“ vůz 21. století zvládne vše. Města, venkov, hory i dálnice již netrpělivě očekávají jeho příchod.

Jako důkaz své všestrannosti se nový Renault 4 může pochlubit kombinací objemu zavazadlového prostoru a modularity, která nemá ve svém segmentu obdoby: 420 litrů, co nejnižší nákladová hrana, chytře řešené odkládací prostory, sklopná lavice a sedadlo spolujezdce, které lze přeměnit na stolek – poprvé u elektromobilu značky Renault! Na co si vzpomenete, to má! A ať už se vydáte na jakoukoli trasu, ať už po asfaltových, nebo po hrbolatých cestách, komfort je zaručen díky zvýšené světlé výšce a pokročilému systému kontroly trakce Extended Grip. Všechny tyto vlastnosti, stejně jako rekordní vnitřní prostor, nízké těžiště, vynikající jízdní vlastnosti, funkce „One Pedal“ a dojezd až 400 km, umožnila speciální platforma AmpR Small. Platforma model, sdílená s modelem R5 E-tech, umožnila četné úspory, aniž by to bylo na úkor zákazníka. Renault 4 E-Tech je kompaktní vůz, který potřebujete k tomu, abyste si zachovali chladnou hlavu v dopravních zácpách a cestách na dlouhé vzdálenosti.

Dobrodružný retro-futuristický design

Mřížka chladiče je první, která upoutá pozornost. Kromě toho, že je silně inspirována tehdejším modelem Renault 4, je jedinečná tím, že její obrys je nepřetržitě osvětlen, stejně jako logo Renault v jejím středu. Tato jednodílná osvětlená mřížka (dlouhá 1,45 m) je světovým unikátem v automobilovém průmyslu, který byl dosažen díky spolupráci týmů v oblasti designu, konstrukce a výroby ve společnostech Renault a Ampere. Na zádi našly své místo třídílné světlomety, které dostaly novou podobu. Jsou atraktivní svým moderním pojetím s výrazným LED podpisem a zároveň připomínají starý tvar světlometů, která byla ikonou 60. let.

Jedním z nečekaných efektů je, že otvor zadních dveří je větší, než se zdá. Jak je to možné? Tím, že dveře zasahují do nárazníku a umožňují tak maximální otevření a nižší nakládací hranu, stejně jako u původního modelu Renault 4. Znovu se objevuje také elegantní okno v zadním sloupku, které přirozeně zaujímá své místo na boku, stejně jako charakteristický tvar jeho předchůdce. Pokud jde o tři výrazné prolisy vytvarované do karoserie dveří, dodávají profilu Renaultu 4 E-Tech osobitý nádech, který připomíná profil tehdejší verze Renault 4 GTL. Střecha navazuje na emblematický design historického modelu. V roce 2024 však bude vybavena střešními lištami.

Renault 4 E-Tech se dodává také v nové exkluzivní barvě zelená Hauts-de-France. Ta je poctou, stejně jako modrá Île-de-France z 60. let, budoucímu montážnímu závodu Manufacture de Maubeuge, který je součástí klastru ElectriCity. Stejně jako jeho předchůdce i tato nová generace nabízí plátěné střešní okno Plein Sud, nyní elektrické. Okamžitě připomene Renault 4 Plein Air a jeho pocit svobody.

Nabídka užitečných technologií a praktických služeb

Stejně jako všechny nejnovější vozy Renault je i Renault 4 E-Tech plný technologickými inovacemi, které jsou intuitivní a užitečné. Zaručují nový druh zážitků na palubě, směs pohody, jednoduchosti, komfortu, bezproblémové konektivity a bezpečnosti. Tato vize samozřejmě odráží DNA „vozů pro život“, které vždy dávaly každému na dosah to nejlepší z technologií. A to vše začíná u zážitku z jízdy. Renault 4 E-Tech je agilní za všech okolností a nabízí vysokou úroveň dynamiky, zejména díky optimalizované přední nápravě a zadní nápravě s víceprvkovým zavěšením nápravy, což byla dosud vlastnost vyhrazená vyšším segmentům.

Pokud jde o komfort a bezpečnost, Renault 4 E-Tech je také plný technologiemi: active driver assist poskytuje schopnost autonomní jízdy druhé úrovně, celkem až 26 asistenčních systémů řidiče (ADAS) a tlačítko „My Safety“, oblíbený prvek nových modelů Renault, pro snadné nastavení činnosti pěti ADAS jediným gestem. Ještě větší bezpečnost nabízí nový dynamický brzdový systém, který integruje brzdění a ESP do stejného modulu a zkracuje tak reakční dobu na polovinu, a také systém Fireman Access, systém varování cestujících před opuštěním vozu, a Safety Score a Safety Coach, které jsou již k dispozici na modelech Scénic a R5 E-Tech.

Nový Renault 4 také využívá všechny služby připojené ke Googlu díky multimediálnímu systému openR link a také avatar Reno, nového společníka pro každodenní jízdu. V kombinaci s umělou inteligencí ChatGPT doplňuje řadu technologií. Jeho úkolem je pomoci zákazníkům dozvědět se více o elektrické stránce vozidla. Jeho používání je snadné, nemusíte být technologický nadšenec.

V neposlední řadě je Renault 4 E-Tech vybaven novou obousměrnou AC palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, která umožňuje využívat funkce V2L (vehicle-to-load) a V2G (vehicle-to-grid). Tímto způsobem se může váš vůz proměnit ve zdroj energie a dokonce se stát hráčem v ekosystému tím, že bude dodávat bezuhlíkovou elektřinu zpět do sítě pomocí služeb Mobilize (v závislosti na zemi a dané legislativě). Řada služeb, které rovněž usnadňují každodenní život s elektrickým pohonem: inteligentní nabíjení s funkcí Mobilize Smart Charge, přístup k více než 500 000 dobíjecích míst ve 25 evropských zemích s Mobilize Charge Pass a automatické nabíjení bez nutnosti používat průkaz nebo kreditní kartu s funkcí Plug & Charge.

100% elektrický, 100% vyrobený v Evropě

Skupina Renault se zavázala vyrábět Renault 4 E-Tech v Evropě v rámci společnosti Ampere. Vozidlo se bude montovat v továrně v Maubeuge, jeho motor v Cléonu a baterie od března 2025 v Douai. Pokud jde o dodavatele, 75 % z nich se bude nacházet v okruhu 300 km od centra Ampere ElectriCity (Douai, Maubeuge, Ruitz).

V souladu se závazkem skupiny Renault k cirkulární ekonomice dosahuje Renault 4 E-Tech míry recyklovatelnosti 88,6 %. Celkem 19,2 % použitých materiálů je recyklováno, včetně oceli a kovů, a 19,4 % tvoří recyklované plasty (norma ISO 14021), které se nacházejí pod dveřmi a v látce stropu. Látka sedadel ve výbavových stupních Techno a Iconic je až ze 100 % recyklovaná z plastových lahví.

Renault 4 E-Tech je především vozidlo s charismatickým designem. Již koncepční vůz 4EVER Trophy v roce 2022 odhalil odhodlání značky Renault reinkarnovat svou ikonu. V souladu s požadavky doby je jiný, asertivní a nápadný. Stačí se podívat na jeho vyšší světlou výšku a širší kola, abyste to poznali. Kromě celkového tvaru je ikona 60. let patrná z mnoha detailů, které byly nově interpretovány a modernizovány: maska chladiče, kapota, přední blatníky, zadní část karoserie, kryty dveří, světla ve tvaru kapsle... a dokonce i plátěná střecha. Cha-ris-ma-tic!

Správné proporce pro všestranné použití

Silueta vozu Renault 4 E-Tech je ideálně uzpůsobena jeho postavení v horní části segmentu B. Je umístěn jako všestranný kompaktní elektromobil.

S délkou 4,14 m je dlouhý a přitom kompaktní a nachází se mezi modely Clio (o 9 cm kratší) a Captur (o 9 cm delší). Rozvor je 2,62 m, což vozu poskytuje dostatek místa na palubě. Jeho šířka je 1,80 m. Dost na to, abyste se bez problémů pohybovali po městě. S výškou 1,57 m je na stejné úrovni jako Captur. Hlavním rozdílem mezi nimi je však světlá výška. Se svými 18,1 cm je světlá výška vozu o 1,2 cm vyšší než u modelu Captur.

Všechny verze modelu jsou vybaveny 18palcovými koly, která se podílejí na „dobrodružném“ vzhledu modelu.

U základní řady Evolution se aerodynamicky řešené podběhy kol nazývají Jogging. Výbavý stupeň Techno je vybaven disky kol v designu Sixties s diamantovým efektem se čtyřmi paprsky, což je odkaz na název modelu. A konečně výbavový stupeň Iconic disponuje disky kol, které mají rovněž diamantový efekt, ale se sofistikovaným a dynamickým grafickým stylem známým jako Parisienne. Tato tři jména nebyla vybrána náhodně. Každé z nich pochází z omezené série původního modelu Renault 4. Jogging vyšel v roce 1981, Sixties v roce 1985 a Parisienne, vzniklá ve spolupráci s časopisem ELLE, pochází z roku 1963.

Výrazná maska

Renault 4 E-Tech s retro-futuristickým designem je moderní vůz, který znovu objevuje některé z nejcharakterističtějších prvků prvního Renault 4. To je případ masky chladiče, která okamžitě upoutá pozornost. Je to bezpochyby díky její jedinečnosti, neboť je pro Renault i pro automobilový průmysl vůbec první.

První jednodílná osvětlená mřížka chladiče na světě Tato mřížka chladiče je vyrobena z jediného souvislého kusu, který se skládá ze dvou zaoblených světlometů a obrysu připomínajícího chromovaný lém na historickém Renault 4. Je to obrys, který nezůstane bez povšimnutí, protože stejně jako logo Renault uprostřed je osvětlený bez černých ploch a bez jakéhokoli přerušení jeho světelné linie. Toto bezešvé podsvícení v jednodílném provedení je pro automobilku světovým unikátem! Světla a obrysová linie tvoří světelné spojení, které je viditelné jak u stojícího tak rovněž pohybujícího se vozu.

Výzva pro konstruktéry...

Za touto novinkou stojí velký kus práce. Zvláštnost její konstrukce - jediný blok dlouhý 1,45 m - byla výzvou pro týmy Renault a jejich dodavatele, společnosti Valeo a OP Mobility. Důvod je prostý: tak velký díl dosud neexistoval. Musel být vytvořen od základu. Tento podstatný díl musel také splňovat požadavky na odolnost, pevnost a bezpečnost, zejména v případě kolize s chodci. V neposlední řadě nebylo nutné dělat kompromisy v oblasti opravitelnosti, protože je možné vyměnit pouze polykarbonátové prosklení, aniž by bylo nutné měnit celou mřížku nebo světlomety.

S délkou 1,45 m je tato jednodílná mřízka považována za výjimečný objekt pro montážní linky. Bylo vytvořeno mnoho 3D modelů, na nichž byly provedeny technické i bezpečnostní testy. Bylo zapojeno několik profesí, od továrny až po platformu, přičemž se nezapomnělo ani na design a konstrukci, aby se optimalizovala manipulace s ní a její instalace operátory. Na mřížce chladiče je také nalepena ochranná plastová fólie, která zůstává na místě až do dokončení montáže vozidla, aby se předešlo jakémukoli riziku poškrábání a poškození.

Estetická poklona ikoně

Nový Renault 4 se vyznačuje četnými odkazy na design původního vozu. Proto se při pohledu na tento vůz vždy něco děje a vždy objevíte detail, který jste předtím nemuseli nutně spatřit.

Linie kapoty se na obou stranách zanořují do spodní části mřížky chladiče, takže první z nich působí horizontálním dojmem a druhá velmi vertikálním, jako u modelu z minulých let. Vpředu i vzadu jsou nárazníky na obou koncích opatřeny „dorazem“. Tento designový prvek připomíná nárazníky s dorazy, které byly na původním Renault 4. Z boku na sebe okamžitě upoutá pozornost okno v zadním sloupku. Jedná se o výrazný prvek historického modelu, který musel být zachován a nově interpretován. Na boku vozu jsou do dveří vytvarovány tři výrazné prolisy. Připomínají plastové kryty na Renault 4 GTL z minulých let. I nadále na bocích pokračuje diagonála čelního skla s personalizačními ozdobami umístěnými na blatnících (v závislosti na verzi).

Co se týče střechy, ta navazuje na design historického modelu, ale s novým prvkem: střešními lištami. V zadní části vozu se minulost odráží v zadních světlometech, které přebírají slavný tvar kapsle. Ale také v rovných liniích dveří zavazadlového prostoru, které zasahují až do nárazníku. Po jejich otevření je zaručen wow efekt.

Elegantní a stylové barvy

Renault 4 E-Tech je k dispozici v sedmi stylových a elegantních barvách. Při svém uvedení na trh bude vůz vybaven novou barvou zelená Hauts-de-France. Přestože se jedná o stejný odstín jako v roce 1961 uvedená barva modrá Île-de-France, byla aktualizována a získala perleťovější povrch. V závislosti na světle se pohybuje mezi modrou a zelenou barvou.

670 možných kombinací

Díky 670 možným kombinacím si Renault 4 určitě vybere každý. Tento široký výběr je umožněn počtem dostupných barev a ráfků, stejně jako volbou mezi střešními lištami a plátěnou střechou, personalizovanými dekory karoserie nebo dvoubarevnou karoserií.

Jiná atmosféra u každé výbavy

Usednout na palubu Renaultu 4 E-Tech znamená objevovat tři specifické světy v závislosti na stupni výbavy. U výbavového stupně Evolution si jako první všimnete světlé barvy palubní desky a výplní dveří. Ta vyniká v kontrastu s tmavě šedým čalouněním a prošíváním v barvách francouzské vlajky.

Výbavový stupeň Techno má zase džínový motiv. Vyznačuje se sytě modrou recyklovanou polyesterovou tkaninou, která je velmi podobná džínám. Na měděných nýtech po stranách sedadel je vidět „ easter egg“ s nápisem „ Go ahead, you're in a Renault 4 “. Dokonce i prošívání získává měděnou barvu podobnou prošívání džínů. Kromě čalounění byla tato látka s prošívanými čtverci použita také na palubní desce a výplních dveří.

A konečně výbavový stupeň Iconic přenáší nový Renault 4 do světa, který je elegantní a sportovní zároveň. Sedadla a opěrky kombinují látku, která je částečně recyklovaná a pochází z biologických zdrojů se žlutým prošíváním. Žlutá barva se objevuje také na bezpečnostních pásech předních a zadních sedadel a přístrojové desce, kterou navíc zdobí laserem vygravírovaný a podsvícený nápis „Renault 4“.

Prostorný, praktický a přístupný zavazadlový prostor

Renault 4 E-Tech vychází z DNA původního modelu R4, a to včetně zavazadlového prostoru, který nabízí velmi nízký práh. Zatímco proporce vozu umožňovaly snadno zvětšit rozměry, světla musela být umístěna na karoserii tak, aby páté dveře působily rovně, jako u starého Renault 4. A přestože Renault 4 E-Tech narostl do výšky, zavazadlový prostor musel být také co nejpřístupnější. Proto zadní dveře zasahují až do nárazníku a nabízejí rekordní nákladovou hranu: výška pouhých 61 cm je v průměru o 10 cm nižší než u konkurence! Nejen dveře mají obdélníkový tvar. Také vnitřek zavazadlového prostoru vsadil na rovné linie na všech stranách. V kombinaci s širokým a vysokým otvorem je tak dosaženo objemu zavazadlového prostoru 420 litrů. Každý litr byl optimalizován tak, aby se maximalizoval prostor.

Chytré a praktické řešení úložného prostoru

Ze 420 litrů zavazadlového prostoru je 35 litrů v podobě úložného prostoru pod podlahou. Ideální pro uložení nabíjecího kabelu. Tento prostor však nebyl navržen jako jednoduchý blok. Jedná se o poklop se dvěma samostatnými otvory, což je inovace, která dokonale odpovídá praktické povaze Renaultu 4 E-Tech. Tento dvojitý otvor se bude hodit, když bude jedna ze stran zablokovaná nákladem. Druhou stranu lze stále otevřít a zajistit tak snadný přístup k úložnému prostoru. A co víc, jako příslušenství je k dispozici koš na odpadky v plné šířce. Lze jej snadno výjmout a především v případě potřeby umýt. Všimněte si, že tento prostor zabere při volitelné výbavě prémiový audiosystém Harman Kardon, protože v něm bude umístěn reproduktor a zesilovač. O praktičnosti zavazadlového prostoru svědčí i řada prvků, včetně malých prostor určených k ukládání předmětů, jako jsou láhve s vodou, zatímco do dalších přihrádek po stranách lze uložit příslušenství.

Ať žije modularita!

Modularita je další silnou stránkou nového modelu Renault 4. Je tak všestranný, jak si jen můžete přát, se sklopnou zadní lavicí a možností sklopit opěradlo předního sedadla spolujezdce, které lze přeměnit na stolek. To je skutečná výhoda, protože nabízí délku ložné plochy 2,20 m. Snadno se tak do něj vejde například malá šatní skříň nebo lyže pro dospělé. Ideální tedy jak pro volnočasové aktivity, tak pro výjimečné potřeby.

Prostor pro každého

S tak velkým zavazadlovým prostorem dává Renault 4 E-Tech téměř zapomenout na to, že se stále jedná o kompaktní vozidlo, dlouhé pouhých 4,14 m. To mu však nebrání v tom, aby všem svým cestujícím nabídl pohodlnou kabinu s pěti skutečnými sedadly. Dostatečné pro bezstarostné cestování s dětmi a dokonce i dospělými na zadních sedadlech.

Při rozvoru 2,62 m je prostor pro kolena ve 2. řadě 16,4 cm, což je podobná hodnota jako u modelu Captur s mírně posunutou zadní lavicí. Prostor nad hlavou (85,3 cm) je u vozu segmentu B mimořádně atraktivní, protože je podobný jako u modelu Captur.

Komfort na palubě Renault 4 E-Tech znamená také řadu úložných a praktických prvků pro všechny cestující.

Klíčovým designovým prvkem Renaultu 4  je plátěné střešní okno, které dává tomuto modelu osobitou tvář. Proto se vozidlo v této konfiguraci nazývá Plein Sud. I to je poklona modelu R4 z 60. let, zejména jeho verzi Plein Air. K dispozici je v černé barvě ve dvou výbavových stupních Techno a Iconic. Kromě střešních lišt, které zmizí, aby se maximalizovala plocha otvoru, zde není žádná anténa, ta byla integrovaná do zadního okna.

Renault využil zkušeností svých partnerů Webasto a Haartz a nabídl střechu s vynikajícími akustickými a aerodynamickými vlastnostmi díky použitým materiálům, aniž by došlo ke kompromisům v oblasti hmotnosti. Střecha má plastovou konstrukci namísto kovové a látka se stahuje na tři záhyby namísto čtyř. Moudrá volba, která snižuje hmotnost pro vyšší efektivitu.

Kromě odhlučnění čelili konstruktéři, kteří toto plátěné střešní okno vyvíjeli, další výzvě: maximalizovat otvor pro cestující vpředu i vzadu tak, aby jim části střechy nebránily ve výhledu. S pomocí svých partnerů týmy Renault maximalizovaly rozměry a dosáhly šířky 80 cm a délky 92 cm. Díky tomu si mohou otvor užívat i cestující vzadu. Tuto střechu lze aktivovat tlačítkem (na klíčku nebo u vnitřního zpětného zrcátka) nebo hlasem prostřednictvím hlasového ovládání avatara Reno a otevřít ji v několika mezipolohách. Renault 4 Plein Sud byl od počátku navržen s plátěnou střechou. Díky tomu není ovlivněna výška.

Spousta příslušenství

Renault 4 E-Tech je praktický a všestranný, a to i pokud jde o jeho příslušenství, které umožňuje ještě více přizpůsobit interiér vozidla. Tento rozsáhlý katalog dekorativních prvků se vyrábí 3D tiskem. Zahrnuje organizér a další úložné prostory v několika velikostech s vlastními vyhrazenými víky. Dodávají se v několika provedeních (NumbR4, LoveR4, Unlimited4 a FloweR4) a třech barvách (tmavě červená, šedá a modrá) pro elegantní a šik vzhled. V neposlední řadě je k dispozici také proutěný košík na přepravu bagety, který byl poprvé představen u modelu Renault 5 E-tech.

Sdílená modulární platforma

Renault 4 E-Tech je druhým vozem v nabídce Renault, který je kompletně postaven na platformě AmpR Small, určené pro elektromobily segmentu B. S Renaultem 5 E-Tech sdílí 68 % stejných dílů. To sice umožnilo dosáhnout četných úspor při výrobě a zároveň to znamenalo, že nedošlo k žádným kompromisům v oblasti výkonu – díky řadě průmyslových a technických výzev, které se podařilo skvěle splnit. Klíčovou roli sehrála modularita platformy: rozvor se prodloužil o 8 cm (ve srovnání s Renaultem 5 E-Tech), zvětšila se kola, světlá výška se zvýšila o 4 cm, sedadlo spolujezdce získalo sklopné opěradlo, zvýšila se praktičnost a objem zavazadlového prostoru.

One pedal: velká novinka

Renault 4 E-Tech je prvním vozem Renault s funkcí „one pedal“. Je k dispozici od výbavoého stupně Techno výše, doplňuje první tři režimy rekuperačního brzdění a stejně jako ony se aktivuje pádly na volantu.

Funkce one pedal maximalizuje rekuperační brzdění, když se noha zvedne z plynového pedálu, do úplného zastavení vozidla, aniž by řidič musel sešlápnout brzdu. Tento režim se automaticky deaktivuje při couvání, aby se zachovalo plížení, tj. schopnost plynule couvat pouze pomocí brzdového pedálu. Řidič tak může snáze zaparkovat. Funkce se automaticky znovu aktivuje při rychlosti vyšší než 12 km/h. Deaktivuje se také v režimu „Snow“ pokročilého systému kontroly trakce Extended Grip.

Komfort a potěšení z jízdy

Kompaktní platforma AmpR Small poskytuje vozu Renault 4 E-Tech 100% elektrický vysokou úroveň potěšení z řízení, přičemž jízdní vlastnosti jsou přizpůsobeny komfortu všech cestujících.

Přední náprava byla převzata z vozů Clio, Captur a Renault 5 E-Tech. Byla však modifikována a vylepšena. Průměr otáčení byl zmenšen na 10,8 m. To zajišťuje obratnost vozidla ve městě, například při otáčení.

Stejně jako u modelu Renault 5 E-Tech je zadní náprava tvořena víceprvkovým zavěšením, které bylo doposud vyhrazeno pro vyšší segmenty. To přináší řadu výhod, včetně lepší dynamiky v ostrých zatáčkách, vyšší stability v prudkých zatáčkách a vyššího komfortu díky snížení rázů.

Nový Renault 4 těží také z nového dynamického brzdového systému, který integruje brzdění a ESP do jednoho modulu. Výhody jsou dvojí: zabírá méně místa pod kapotou a urychluje aktivaci systému automatického nouzového brzdění (zkrácení času přibližně na polovinu).

Extended Grip a jeho dva nové režimy: snow a all-terrain

Renault 4 E-Tech nabízí pokročilý systém kontroly trakce Extended Grip (série nebo volitelný výbavový prvek, v závislosti na verzi). Ten je kombinován s celoročními pneumatikami a dvěma novými režimy přístupnými z nastavení MULTI-SENSE: "snow" a "all-terrain".

"Snow“ a "all-terrain" jsou dva nové režimy přístupné z nastavení MULTI-SENSE, které využívají kontrolu trakce a umožňují vozidlu plynulou jízdu na kluzkém povrchu. Točivý moment motoru je elektronicky upravován podle přilnavosti vozovky a zpětné vazby ESP. V obou případech bude na obou předních kolech méně zásahů protiprokluzového systému.

Prvotřídní akustický a tepelný komfort

Pro optimální akustický komfort je odhlučnění založeno na stejných špičkových standardech jako u posledních elektrických modelů značky Renault. Patentovaný chytrý kokon je absorbér nové generace, který izoluje baterii od prostoru pro cestující. Jedná se o nejlepší řešení na současném trhu. Akustické čelní sklo je součástí standardní výbavy všech verzí. Tepelné čerpadlo navíc zajišťuje tepelnou pohodu v prostoru pro cestující tím, že šetří co nejvíce energie z baterie a doprovází systém HVCH (High Voltage Coolant Heater) o výkonu 8 kW. Ten zajišťuje dosažení příjemné teploty velmi rychle po nastartování vozu. Možné je rovněž naprogramovat předehřátí prostoru vozidla v zimním měsících, tak aby interiér měl požadovanou teplotu.

Pasivní bezpečnost na nejvyšší úrovni

Od strukturální odolnosti v případě nárazu, přes specifický vývoj centrální struktury karoserie, až po příčníky pro uchycení sedadla určené k ochraně baterie, vše bylo navrženo tak, aby bylo dosaženo nejvyšší úrovně pasivní bezpečnosti. Nedošlo k žádným kompromisům, přičemž standardy byly převzaty z vyšších segmentů.

Ve městě, na venkově i v horách – Renault 4 E-Tech se dostane všude. Za tuto svobodu vděčí své baterii, která je k dispozici ve verzích 40 a 52 kWh, a také svému motoru a jeho dvěma výkonům, 90 a 110 kW. To stačí na ujetí až 400 km před nutností připojení k elektrické síti. DC nabíjení pomocí je efektivní díky výkonu 80 nebo 100 kW a jednoduché díky různým řešením, která nabízí společnost Mobilize.

Vybaven pro všestranné použití

Deklarovaná všestrannost modelu Renault 4 E-Tech se odráží v jeho hlavní nabídce, která kombinuje baterii o kapacitě 52 kWh s motorem o výkonu 110 kW, což umožňuje dojezd podle WLTP až 400 km.

Lithium-iontová baterie s kapacitou 52 kWh využívá chemii NMC (nikl-mangan-kobalt), která v současnosti nabízí nejlepší hustotu energie na trhu. Skládá se ze čtyř velkých modulů umístěných v jednom obalu. Tato zjednodušená architektura šetří 20 kg ve srovnání s modelem ZOE. Výsledkem je, že baterie váží méně než 300 kg.

Motor o výkonu 110 kW (150 k / 245 Nm) v Renaultu 4 E-Tech 100% elektrický je odvozen přímo z motoru používaného v modelu Mégane E-Tech a modelu Scénic E-Tech a je stejný jako motor, který je již k dispozici v Renaultu 5 E-Tech. S tímto motorem Renault 4 zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 8,5 sekundy a z 80 na 120 km/h za méně než 7 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.

Všechny verze modelu jsou vybaveny obousměrnou palubní nabíječkou střídavého proudu (AC) o výkonu 11 kW, která vozu poskytuje větší volnost pohybu a předurčuje ho na jízdu v jakémkoli evropském městě.

V konfiguraci 110 kW/52 kWh dostal vůz také 100kW DC nabíječku pro připojení k rychlonabíjecím stanicím, zejména na dálnicích.

Doba nabíjení

AC 11 kW: z 10 na 100 % za 4 h 30 min. DC 100 kW: z 15 na 80 % za 30 minut

Renault 4 E-Tech 100% elektrický je k dispozici také v konfiguraci s motorem o výkonu 90 kW (120 k / 225 Nm) a baterií o kapacitě 40 kWh. V tomto případě má palubní stejnosměrná nabíječka výkon 80 kW. Dojezd podle WLTP přesahuje 300 km a doba dobíjení je následující:

AC 11 kW : z 10 na 100 % za 3h 30 min DC 80 kW : z 15 na 80 % za 30 minut

K dosažení těchto hodnot dojezdu přispívají zejména dvě zařízení: reverzibilní tepelné čerpadlo, které je užitečné v létě i v zimě, a regulovatelné žaluzie (v závislosti na zemi) umístěné za předním nárazníkem.

Obousměrné nabíjení

Renault 4 E-Tech je druhým vozem v nabídce Renault, který je vybaven novou obousměrnou palubní nabíječkou na střídavý proud o výkonu 11 kW. Tato palubní nabíječka nabízí funkce V2L (vehicle-to-load) pro připojení spotřebiče s napětím 220 V k baterii vozu a funkce V2G (vehicle-to-grid) pro dodávku elektřiny zpět do sítě s úsporou až 50 % při domácím nabíjení. To vše dělá z modelu Renault 4 E-Tech electric klíčového hráče v energetickém ekosystému, zejména v kontextu služeb nabízených společností Mobilize (dostupné v závislosti na zemi a dané legislativě).

Speciální wallbox Mobilize PowerBox Verso

Obousměrný nabíjecí wallbox Mobilize PowerBox Verso je vyroben ve Francii a dodává střídavý proud o výkonu až 22 kW. Komunikuje s vozidlem a cloudem a dobíjí baterii nebo posílá elektřinu zpět do sítě v závislosti na stavu dobití baterie vozidla, spotřebě domácích spotřebičů a pobídkách na trhu s energiemi a veřené sítě. WallBox Mobilize PowerBox Verso bude prodáván a financován společně s vozem Renault 4 E-Tech u prodejců za podpory společnosti Mobilize Power Solutions, která jej bude také instalovat. Dostupnost tohoto chytrého energetického řešení je v závislosti na dané zemi a platné legislativě.

My Renault: aplikace pro správu všeho

Aplikace My Renault pro chytré telefony usnadní vzdálenou správu a nastavení všech funkcí spojených s konceptem obousměrného nabíjení, vždy s ohledem na optimalizaci nákladů a správnou úroveň mobility, a to jednoduchým nastavením času příštího odjezdu a požadované úrovně nabití baterie. Během doby připojení nesmí úroveň nabití baterie nikdy klesnout pod minimální bezpečnostní hranici nastavenou uživatelem.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Mini Clubman

Rok výroby 2017

349 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

409 900 Kč

Seat Leon

Rok výroby 2023

570 000 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2017

474 000 Kč