Infinity řady M: Nový luxusní sedan přijde i s dieselem
Značka Infinity, coby luxusní odnož Nissanu a zároveň úhlavní konkurent Lexusu, existuje teprve od roku 1989. Dobrých dvacet let však byla v Evropě velkou neznámou, oficiální prodeje se zde rozběhly teprve na podzim 2008, do té doby bylo možno tyto vozy pořídit nanejvýš z individuálních dovozů ze zámoří.
Navzdory nepopiratelným technickým i jízdním kvalitám však těmto vozům zatím chybějí výraznější prodejní čísla. Jejich získání by mohla trochu napomoci nová generace sedanů řady M, která od ukončení výroby třídy Q v roce 2006 tvoří pomyslnou vlajkovou loď této automobilky, potažmo celého koncernu Nissan.
Veškeré „papírové“ předpoklady k boji s novým BMW 5, Mercedes třídy E či připravovaným Audi A6 má, ale kromě tradiční japonské speciality- hybridu, bude muset nabídnou i diesel. A ten skutečně přijde, mělo by jít o posílený třílitrový šestiválec z aliance Renault-Nissan.
Řada M má pro evropského zákazníka představovat jakousi individualistickou alternativu k tradičním stálicím manažerské třídy, tedy alespoň tak by si to u Infinity představovali... Ačkoliv od statického představení modelu již nějaký čas uplynul, na evropském trhu by se měl objevit teprve až od září 2010. Tento dlouhý „prostoj“ může bohužel zahrát do karet protivníků, třída je již tak nabitá zajímavými novinkami (vzpomeňme nové BMW řady 5) a neodpouští chyby ani zdržení.
Slibovaný diesel (přesné označení modelu zatím není známé) bude pocházet ze spolupráce Nissan- Renault a už dnes jej můžeme najít třeba pod kapotou Laguny Coupé 3,0 dCi... Je ale velmi pravděpodobné, že stávající naladění na 173 kW při 3750/min a 450 N.m. při 1500/min bude pro potřeby největšího a nejluxusnějšího Infinity ještě náležitě „přizpůsobeno“.
Naproti tomu benzíno-elektrický M35 Hybrid, chystaný na rok 2011, zde na starém kontinentu asi nevzbudí tolik pozornosti jako třeba na americkém trhu, kam primárně míří. Hybrid má přinést novou sadou „laminovaných“ akumulátorů Li-ion, nabízejících při shodné velikosti s běžnými bateriemi dvojnásobný výkon. Laminování má zdokonalit chlazení baterií, požití kladných elektrod z manganu má zase přispět teplotní stabilitě.
Nová řada M má rozvor náprav 2900 mm, s celkovou délkou 4945 mm se řadí k úplně nejdelším vozům vyšší střední třídy. Naproti tomu šířka 1844 mm už tak výjimečná není a s výškou 1501 mm se řadí spíše k vyšším vozům. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu Cx= 0,27. Kvůli zachování nízké hmotnosti boční dveře, kapota i víko zavazadelníku vyrobeny z hliníku.
Podobně jako drtivá většina „prémiových“ vozů používá Infinity koncepce motoru vpředu a pohonu zadních kol. Výsledkem je výtečné rozložení hmotnosti na nápravy a s ním i přirozená stabilita vozu a příjemné ovládání. Zavěšení je vpředu dvojité lichoběžníkové, vzadu pak víceprvkové.
Výbava nového modelu bude u některých verzí čítat aktivní řízení všech kol 4WAS, dále třeba adaptivní tempomat nebo dosud nejdokonalejší systém hlídající slepý úhel. Tento systém s názvem BSI bude kromě obvyklého zvukového a optického upozornění jako vůbec první svého druhu schopen aktivně zasahovat do řízení pomocí selektivního brzdění kol na jedné straně, čímž nedovolí řidiči vjet do „obsazeného“ jízdního pruhu a vůz nasměruje zpět do původního pruhu!
Neméně zajímavou funkcí s názvem ANC bude disponovat audiosystém Bose, který bude laicky řečeno naslouchat zvuku motoru a jeho frekvenci pak prostřednictvím 16 reproduktorů zopakuje i v interiéru, ovšem v přesně opačné amplitudě. Tím dojde k pomyslnému vyrušení zvuků pohonné jednotky, ovšem jak se již přesvědčila například automobilka Opel při podobných pokusech v polovině devadesátých let, úplně anulovat tímto způsobem zvuk motoru nelze, jakkoliv je teorie vzájemně zrcadlově obrácených frekvencí velmi slibná. Rozhodně však nemusíme pochybovat o tom, že inženýři u Infinity pokročili v boji s hlukem motoru ze všech nejdál.
Za zmínku dále stojí volič Infinity Drive, s jehož pomocí půjde ovlivňovat chování celé pohonné jednotky. Disponuje čtyřmi volitelnými jízdními režimy: Standard, Eco, Sport a Snow. Režim Eco využívá dvojice kontrolek na přístrojovém panelu, které informují o spotřebě paliva. V tomto režimu bude k dispozici jakýsi „ekopedál“ plynu. Když řidič pojede nadměrně dynamicky (a tedy neekologicky), vůz jej upozorní zpětným tlakem plynového pedálu na zbytečně vysokou spotřebu. Režim Sport mění řadící program a naopak zvyšuje citlivost plynu, vše s cílem zaručit nejlepší výkon i pocit z něj. Zde také bude trochu jinak reagovat systém řízení všech kol a zvedne se i práh aktivace stabilizace ESP.
Forest Air je zajímavý a výstižný název velmi sofistikovaného řízení klimatizace, kterým jsou jako první vybaveny právě vozy řady M. Výrobce slibuje, že „Systém nabízí nepřekonatelné řízení teploty, vlhkosti a ochrany před znečištěním a prostřednictvím lehkých vánků a jemných vůní imituje lesní prostředí, které podporuje pozornost a uvolňuje napětí“. Tak se necháme překvapit...