Jeep Grand Cherokee 4xe v prodeji v limitovaném množství | Autanet.cz

Jeep Grand Cherokee 4xe v prodeji v limitovaném množství

Jeep Grand Cherokee 4xe přijel v limitovaném množství do showroomů autorizovaných dealerů značky Jeep. Je nabízen výhradně jako plug-in hybrid ve výbavových verzích Limited a Summit Reserve. Vůz byl navržen a zkonstruován tak, aby potvrdil své postavení ikony segmentu prémiových SUV. Na nový Jeep Grand Cherokee nestačí dva miliony, základ má 381 koní.

Díky plug-in hybridní technologii 4xe s dojezdem na elektřinu ve městě až 51 km a kombinovaným dojezdem až 700 km se jedná o dosud nejudržitelnější Grand Cherokee s pohonem 4x4, který je dalším důkazem závazku značky Jeep ke „Svobodě bez emisí“. Bez kompromisů z hlediska výkonu se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy.


Jeep Grand Cherokee 4xe je zvenku i zevnitř navržen tak, aby poskytoval bezkonkurenční schopnosti v terénu a suverénní jízdní dynamiku. Jeho proslulé systémy pohonu 4x4 (Quadra-Trac II a Quadra-Drive II), vzduchové odpružení Quadra-Lift a volitelné jízdní režimy Selec-Terrain propůjčují vozu legendární schopnosti pohonu 4x4 značky Jeep.

Konstrukce a aerodynamický tvar karoserie společně zlepšují jízdní vlastnosti, bezpečnost a spolehlivost a zároveň výrazně snižují jeho hmotnost, hluk a vibrace. Jeep Grand Cherokee 4xe je navržen tak, aby maximalizoval celkovou bezpečnost, komfort a pohodlí cestujících. Nabízí výbavu a technologie nové generace, které z něj činí výjimečný vůz v segmentu velkých SUV.

Jeep Grand Cherokee 4xe je k dispozici ve dvou výbavách

Varianta Limited je vybavena 20palcovými koly, full-LED světly a dvojitou prosklenou panoramatickou střechou. Vyznačuje se nejnovějšími bezpečnostními prvky a špičkovými schopnostmi v terénu. Standardně je vybaven funkcí varování před čelní srážkou, inteligentním asistentem rychlostních limitů, asistentem pozornosti řidiče a voličem jízdních režimů Selec-Terrain pro lepší trakci při jízdě v terénu. Interiér nabízí prémiová sedadla, 10,25palcový digitální přístrojový panel a 10,1“ infotainment s integrovanou navigací.

Summit Reserve se pyšní 21palcovými leštěnými koly a mimořádně komfortním interiérem. Sedadla čalouněná kůží Palermo a vnitřní obložení z pravého ořechového dřeva, audiosystém McIntosh s 19 reproduktory a 10palcový displej pro spolujezdce vpředu, to vše a spousta dalších jedinečných prvků činí z tohoto modelu bezkonkurenční nabídku.

Plug-in hybridní

Jeep Grand Cherokee 4xe je prvním plug-in hybridním Grand Cherokee (PHEV). Je důkazem pokračující mise značky Jeep směrem k elektrifikované mobilitě. Plug-in hybridní technologie 4xe umocňuje zábavu, svobodu a dobrodružství, jimiž je značka Jeep pověstná, a zároveň poskytuje nebývalý výkon, úsporu paliva a šetrnost k životnímu prostředí:

- až 48 km elektrického dojezdu v kombinovaném cyklu a až 51 km ve městě
- celkový výkon 380 k a točivý moment 637 Nm
- pohon všech kol Quadra-Trac® II (Limited) nebo Quadra-Drive® II s redukční převodovkou s poměrem 2,72:1
- plazivý celkový převod až 47,4:1
- maximální hmotnost brzděného přívěsu 2.300 kg

Pohonný systém modelu Jeep Grand Cherokee 4xe, který je k dispozici ve výbavách Limited 4xe a Summit Reserve 4xe, kombinuje dva elektromotory, 400voltovou baterii, 2,0litrový přeplňovaný čtyřválcový benzínový motor a osmistupňovou samočinnou převodovku TorqueFlite pro maximální hospodárnost a terénní schopnosti. Pohonný systém 4xe poskytuje kombinovaný výkon 380 koní a točivý moment 637 Nm. Dojezd na elektřinu v kombinovaném cyklu činí až 48 km a v městském cyklu 51 km.

Úsporný 2,0litrový přeplňovaný řadový čtyřválec je součástí rodiny motorů Global Medium Engine společnosti Stellantis. Technologicky vyspělý motor s přímým vstřikováním paliva využívá dvoukomorové turbodmychadlo s nízkou setrvačností, které je připevněno k výfukovému sběrnému potrubí integrovanému do hlavy válců. Hospodárnost zvyšuje použití elektrického posilovače řízení a elektricky poháněného kompresoru klimatizace, díky čemuž není spalovací motor tolik namáhán.

Klasický alternátor je nahrazen vysokonapěťovým, kapalinou chlazeným startér-generátorem, který je s klikovým hřídelem spojený řemenem. Plynule roztáčí motor, zásluhou funkce start-stop snižuje spotřebu paliva a vyrábí elektřinu pro akumulátor. V převodovce se nachází větší vysokonapěťový elektromotor, který nahrazuje měnič točivého momentu. Výkon 145 k a točivý moment 245 Nm elektromotoru společně se spalovacím motorem ovládají dvě spojky.

Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěna první z nich. Když systém pracuje pouze v elektrickém režimu, je tato spojka rozepnutá, takže mezi spalovacím motorem a elektromotorem není žádné mechanické spojení. Když je spojka sepnutá, kombinovaný točivý moment dvoulitrového motoru a elektromotoru je přenášen přes samočinnou převodovku. Variabilní spojka namontovaná za elektromotorem řídí jeho spojení s převodovkou, tím se zlepšují jízdní vlastnosti a hospodárnost.

Jeep Grand Cherokee 4xe je vybaven 400V baterií s kapacitou 17 kWh. Bateriové moduly a řídicí systém se nacházejí pod podlahou a jsou chráněny několika ochrannými plechy.

Bateriový modul zahrnuje speciální okruh pro vyhřívání a chlazení, který udržuje baterii v optimální teplotě pro co nejlepší výkonnost. Systém zahrnuje speciální topnou soustavu a chladič, který podle potřeby využívá ke snížení teploty chladicí kapaliny chladivo klimatizace.

Součástí systému pohonu 4xe u modelu Jeep Grand Cherokee je také integrovaný duální nabíjecí modul (ICDM), který v jediné kompaktní jednotce sdružuje nabíječku, DC/DC měnič a zmenšený invertor napájení PIM. Uvedené moduly jsou namontovány pod karoserií a chráněny ocelovými ochrannými plechy.

Veškerá vysokonapěťová elektronika je hermeticky uzavřená a vodotěsná.

Nabíjecí slot je pro pohodlné parkování u nabíjecích stanic umístěn pod krytem na levém předním blatníku a je opatřen LED indikátory stavu nabíjení. LED monitor stavu baterie se nachází v horní části palubní desky, což umožňuje snadno kontrolovat stav nabití baterie během nabíjení.

Jízdní režimy 4xe E Selec

Díky jízdním režimům E Selec může řidič Grand Cherokee 4xe přizpůsobit hybridní hnací ústrojí tak, aby co nejlépe vyhovovalo každé jeho cestě, ať už jde o dojíždění do práce, jízdu v terénu nebo cestu na delší vzdálenost. Řidič zvolí požadovaný režim pohonu pomocí tlačítek umístěných na palubní desce vlevo od volantu:

Režim Hybrid: kombinuje točivý moment elektromotoru a spalovacího motoru. Pohonné ústrojí optimalizuje výkon baterie a motoru tak, aby poskytovalo nejlepší kombinaci hospodárnosti a výkonu.

Režim Electric: funguje pouze elektrický pohon s nulovými emisemi, dokud baterie nedosáhne minimální úrovně nabití nebo dokud řidič nepožaduje vyšší točivý moment. Poté naskočí spalovací motor.

Režim eSave: upřednostňuje spalovací motor a šetří úroveň nabití baterie pro pozdější využití. Řidič si také může prostřednictvím menu Hybrid Electric na displeji Uconnect 5 zvolit mezi režimy Battery Save a Battery Charge.

Jakmile se baterie přiblíží ke svému minimálnímu stavu nabití, pracuje Jeep Grand Cherokee 4xe bez ohledu na zvolený režim jako hybrid.

Informační displej řidiče a hlavní dotykový displej obsahují stránky Eco Coaching, které umožňují majitelům sledovat tok energie a vliv rekuperačního brzdění a také zobrazit historii jízdy s podrobným přehledem spotřeby elektřiny a benzinu.

Rekuperační brzdění je součástí systému 4xe. Když řidič sešlápne brzdový pedál, řídicí systém pohonného ústrojí zapojuje maximálně dostupné rekuperační brzdění elektromotorem, a to až do hodnoty 0,25 g. Tím vůz zpomaluje a pomáhá tak klasickým brzdám.

Při zapnutém pohonu 4x4 přispívají všechna kola k rekuperaci kinetické energie. Elektrická energie získaná rekuperací se ukládá do baterie, čímž se udržuje nebo zvyšuje stav jejího nabití.

Řidičem volitelná funkce Max Regen aktivuje silnější rekuperaci, když řidič nepřidává plyn a automobil jede tzv. setrvačností. Max Regen dokáže zpomalit Grand Cherokee 4xe rychleji než standardní rekuperace a zároveň generuje více elektřiny.

Legendární terénní schopnosti Jeep 4x4

Jeep Grand Cherokee 4xe nabízí bezkonkurenční schopnosti v terénu spolu s vyváženou jízdní dynamikou na silnici. Legendární terénní schopnosti mají na „svědomí“ dva systémy pohonu všech kol – Quadra-Trac II a Quadra-Drive II se zadním diferenciálem s elektronicky řízenou svorností (eLSD). Oba systémy jsou vybaveny aktivní rozvodovkou, která zlepšuje trakci tím, že posílá točivý moment na kolo s největší přilnavostí.

Exkluzivní vzduchový podvozek Jeep Quadra-Lift™, nyní s elektronickým poloaktivním tlumením, zaručuje světlou výšku až 27,8 cm a brodivost 61 cm. Systém automaticky upravuje nastavení tlumičů podle měnících se podmínek na silnici, což zlepšuje komfort, stabilitu a ovladatelnost, nebo může být ovládán manuálně pomocí ovládacích prvků na středové konzole a pro optimální jízdní vlastnosti nabízí pět nastavení světlé výšky.

Prvotřídní systém řízení trakce Selec-Terrain™ umožňuje řidičům zvolit nastavení pro jízdu na silnici nebo v terénu pro optimální fungování pohonu 4x4. Tato funkce elektronicky reguluje rozdělení točivého momentu pohonu 4x4, brzdění a ovladatelnost, systémy řízení a podvozku, ovládání škrticí klapky, řazení převodovky, rozvodovky, kontrolu trakce, kontrolu stability, protiblokovací systém brzd (ABS) a odezvu řízení.

Systém Selec-Terrain™ nabízí pět dostupných terénních režimů (Auto, Sport, Rock, Snow, Mud/Sand), které umožňují optimalizované nastavení pro všechny jízdní podmínky.

Novinkou pro Jeep Grand Cherokee 4xe je odpojování přední nápravy. Pokud vozidlo zjistí, že podmínky na silnici nevyžadují pohon všech kol, odpojení přední nápravy automaticky přepne Grand Cherokee na pohon pouze zadní nápravy, čímž se sníží odpor hnacího ústrojí a spotřeba. Pohon všech kol se automaticky znovu připojí ve chvíli, kdy vozidlo zjistí, že je ho potřeba.

Zcela nová flexibilní architektura

Jeep Grand Cherokee 4xe je postaven na zcela nové architektuře, která byla specificky vytvořena pro pátou generaci Grand Cherokee. Nový model 4xe je 215 cm široký se zpětnými zrcátky (196 cm bez zrcátek), 491 cm dlouhý a jeho rozvor náprav je 296,4 cm (o více než 5 cm větší než u předchozí generace).

Nová samonosná konstrukce a podvozek modelu Jeep Grand Cherokee 4xe usnadňují elektrifikaci, zatímco dva dostupné a ve své třídě nejlepší systémy Jeep pohonu 4x4 (Quadra-Trac II a Quadra-Drive II), vzduchový podvozek Quadra-Lift a systém řízení trakce Selec-Terrain propůjčují celé nové modelové řadě Jeep Grand Cherokee 4xe legendární terénní schopnosti Jeep.

Design exteriéru

Jeep Grand Cherokee 4xe se vyznačuje jemným, ale výrazně tvarovaným exteriérem, který propůjčuje nejluxusnějšímu modelu Grand Cherokee modernější a prémiovější vzhled.

Nízká a zužující se střecha zlepšuje aerodynamické vlastnosti a hospodárnost vozu, aniž by se snížila prostornost a využitelnost zavazadlového prostoru, zatímco nižší boky a velké prosklení propouštějí do kabiny více světla a zlepšují výhled ven.

Širší a větší ikonická maska chladiče se sedmi štěrbinami a nová přední část vozu ukrývají radar a další vyspělé technologické prvky. Prodloužená kapota a odvážně předsunutá přední část dodávají vozu vizuální sílu. Aerodynamický styl karoserie umožnil flexibilitu designu a lepší slícování a provedení.

Nová aktivní maska chladiče, aerodynamické kryty předních kol, vzduchové clony, aerodynamické prvky na kapotě, o 10 mm snížená linie střechy a spoilery na zadních sloupcích zlepšují celkovou aerodynamiku a snižují spotřebu paliva.

Leskle černá střecha je standardní součástí výbavy Summit Reserve a je možné ji kombinovat se sedmi novými barvami: černou Diamond, bílou Bright, červenou Velvet, modrou Midnight, šedou Baltic, stříbrnou Zynith a zelenou Rocky Mountain.

Zcela nový interiér

Luxusní interiér Jeepu Grand Cherokee 4xe je navržen s důrazem na ručně zpracované materiály a moderní výbavu.

Palubní deska se vyznačuje novými úzkými výdechy ventilace a klimatizace, nově uspořádanou a přehlednější středovou konzolí, 10,1palcovým (25,7 cm) dotykovým displejem infotainmentu, 10,25“ palcovým (26 cm) digitálním přístrojovým štítem a také v tomto segmentu vůbec prvním 10,25“ (26 cm) interaktivním displejem pro spolujezdce vpředu.

Standardní výbavou nového modelu Jeep Grand Cherokee 4xe je zcela nové prémiové, plně přizpůsobitelné LED osvětlení s nastavením denní/noční doby a vnitřní ambientní osvětlení s výběrem z pěti barev, které je k dispozici u výbavy Summit Reserve.

Technologicky vyspělé bezpečnostní prvky

Jeep Grand Cherokee 4xe nabízí více než 110 pokročilých bezpečnostních prvků, včetně inovativních technologií, které zdokonalují spojení mezi řidičem, vozidlem a silnicí. Mezi standardní bezpečnostní prvky napříč všemi verzemi patří:

- Varování před kolizí s aktivním brzděním a detekcí chodců/cyklistů
- Varování před vozy přijíždějícími zezadu z boku
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go
- Aktivní systém vedení v jízdním pruhu
- Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu LaneSense s udržováním v jízdním pruhu
- Pokročilý brzdový asistent
- Sledování mrtvého úhlu
- Zadní parkovací kamera ParkView
- Zadní parkovací asistent ParkSense s brzdnou funkcí
- Elektrická parkovací brzda aktivovaná tlačítkem
- Kontrola tlaku v pneumatikách

Mezi další dostupné bezpečnostní prvky patří: 

- Nové noční vidění s detekcí chodců a zvířat
- Nový asistent pro zamezení kolize na křižovatce
- Nový asistent pozornosti řidiče
- Parkovací asistent pro paralelní a kolmé parkování
- Nová 360stupňová kamera s ostřikovači vpředu a vzadu
- K dispozici je také nový systém autonomního řízení 2. úrovně Active Driving Assist

Jeep Grand Cherokee 4xe páté generace má nejvíce dostupných technologických prvků ve své historii. Jejich nabídka zahrnuje:

- Uconnect™ 5 – nejpokročilejší systém Uconnect všech dob nabízí 10,1palcový (25,7 cm) digitální displej infotainmentu pro intiutivní ovládání v tomto segmentu exkluzivní 10,25palcový (25cm) displej pro spolujezdce vpředu nabízí asistenci spolujezdce při navigaci, sledování kamer a vizuální zábavu
- Bezdrátové propojení s Apple CarPlay a Android Auto
- Nové digitální zpětné zrcátko
- Nový barevný 10palcový (25,4 cm) head-up displej (HUD)
- Nová bezdrátová nabíjecí plocha v přední středové konzole
- Navigace Tom-Tom s prediktivním vyhledáváním a živými dopravními aktualizacemi
- Bezdrátová aktualizace map systému Uconnect™
- Wi-Fi hotspot 4G LTE s možností připojit až osm zařízení

K dispozici je nový audiosystém McIntosh s 19 reproduktory (včetně 10palcového/25,4cm subwooferu), výkonem 950 W a 17kanálovým zesilovačem.

Model Jeep Grand Cherokee je dostupný v limitovaném množství u autorizovaných dealerů značky Jeep. Nabídka je omezena pouze na skladové vozy. Objednání nového vozu do výroby, dle vlastní specifikace zákazníka, není bohužel možné.

Jeep Grand Cherokee 2.0 Turbo 4xe 280kW/381k ve verzi Limited je nabízen s akční cenou od 2 199.900 Kč. Jeep Grand Cherokee 2.0 Turbo 4xe 280kW/381k ve verzi Summit Reserve je nabízen s akční cenou od 2 499.900 Kč.  

Na všechny vozy poskytuje Jeep svým zákazníkům zákonnou dvouletou záruku a dodatečné 3 roky smluvní záruky (do 100.000 km) Maximum Care (na celý vůz), dvouletou záruku na lak a sedmiletou na prorezivění karoserie. Na vysokonapěťovou baterii je poskytována záruka 8 let nebo 160.000 km. Během základní dvouleté záruky není nijak omezen počet najetých kilometru a navíc je 24 hodin denně v celé Evropě k dispozici speciální asistenční služba – I AM JEEP. 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč