Kdo vyhrává? Ferrari, nebo Schumacher? | Autanet.cz

Kdo vyhrává? Ferrari, nebo Schumacher?

08. 04. 2004
Sdílet článek

Pane Nepřemožitelný, gratulujeme ti k sedmému titulu! S blahopřáním přispěchal německý bulvární deník Bild již po vítězství Michaela Schumachera ve Velké ceně Malajsie formule 1. Po dalším triumfu v Bahrajnu se množí superlativy.

"Ferrari a za ním jen poušť," píše italský Il Messaggero. Ač do konce šampionátu zbývá 15 závodů, po třech triumfech německého pilota to vypadá na jeho hladkou jízdu. "Jakou má tohle mistrovství budoucnost?" ptá se Tuttosport. Možná by však bylo vhodnější emotivně napsat: "Ó, slovutné Ferrari, čníš jako obr mezi trpaslíky."


Kdo vlastně vyhrává?
Schumacher, nebo skvěle připravený vůz Ferrari, v němž sedí? "Ferrari," neváhá přední český závodník Robert Pergl. "Michael je dobrý, ale není superman. Úžasný vůz mu usnadňuje situaci," tvrdí kolumbijský jezdec Juan Pablo Montoya. "Ferrari lze porazit těžko, ale Michaela ano."

Schválně: kdyby se Němec prohodil dejme tomu s Baumgartnerem, pilotem nejslabšího týmu Minardi, dojížděl by on na chvostu a Baumgartner vítězil? "Tak by to nebylo, on je jiná liga než Baumgartner," míní Pergl. "Ale jet ve Ferrari Alonso, Button a asi i Räikkönen a Montoya, vyhrávali by. Oni jsou s Michaelem srovnatelní." Čili zatímco mezi piloty jsou stejně dobří i jiní závodníci, Ferrari je dnes jasný vládce. Schumacher je určitě výjimečný jezdec, vždyť své dva první tituly získal s vozem Benetton, což zdaleka nebyl takový suverén. Přesto, když soupeři komentují začátek sezony, mluví spíš o dominanci Ferrari, a ne Schumachera.

"Ferrari je z jiného světa," řekl například novinářům Schumacherův bratr Ralf, jezdec Williamsu. Přitom před sezonou experti čekali, že italská stáj bude mít těžké problémy s konkurencí, Williams či McLaren se dokonce stavěly nad něj. Jenže teď může prezident ferrari Luca Montezemolo zálibně popisovat, jak se z Williamsu a McLarenu valí zlověstný kouř, kdežto jeho vozy nezadržitelně pádí.

Vyvstaly názory, co za vynikajícím Ferrari vězí. Hovoří se o několika verzích "žraločích žáber" na boku pro nejvýhodnější chlazení. Také o čidlech pod přídí při tréninku k měření přetáčivosti. Nebo o novém křidélku pro lepší proudění vzduchu. Jsou to detaily, které však mohou závody rozhodovat. "Tohle je nejlepší Ferrari, s nímž jsem kdy jezdil," říká druhý pilot stáje Rubens Barrichello, v týmu od roku 2000. Právě Barrichella, muže ve voze stejné stáje, považuje výmluvně Schumacher za největšího rivala v boji o titul.

Rozhodně však míří Ferrari se Schumacherem za trofejí pro nejlepší stáj. A Schumacher s Ferrari za pohárem šampiona. Kdo je víc, zda auto, či pilot, v týmu neřeší. "Ferrari a Schumacher, to je vzácná symbióza," shrnuje Pergl.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč