Kia Niro v druhé generaci je větší a vypadá hodně odvážně | Autanet.cz

Kia Niro v druhé generaci je větší a vypadá hodně odvážně

Nové Niro je postaveno na podvozkové platformě třetí generace a těží z výhod větší karoserie, díky níž se vůz chlubí vnitřní prostorností a kapacitou zavazadelníku na vrcholu třídy. Luxusní a ekologické materiály svým minimalistickým pojetím evokují avantgardní atmosféru; vzniká tak mobilní prostor pro relaxaci všech cestujících s příjemným prožitím všech fází cesty. Moderně koncipované a optimálně uspořádané digitální displeje i ovladače maximálně usnadňují ovládání vozu.

Za vynikajícími ekologickými atributy zcela nového Nira stojí především trojice nejmodernějších elektrifikovaných ústrojí, tj. hybridní elektrický pohon (HEV), plug-in hybridní ústrojí (PHEV) a čistě akumulátorový elektrický pohon (BEV). Provedení PHEV a BEV budou odhalena o něco později před uvedením vozidla na trh.


Verze HEV používá mimořádně úsporný spalovací motor Smartstream 1,6 litru GDI s vylepšenými technologiemi chlazení, tření a spalování. Jednotka zaručuje vysoce konkurenceschopnou spotřebu paliva, neboť nové Niro HEV se spokojí s přídělem pouhých 4,81 l/100 km.

„Zbrusu nová Kia Niro předznamenává další krok na naší cestě k udržitelnější budoucnosti,“ uvedl Artur Martins, viceprezident a vedoucí globální divize značky a zákaznických zkušeností společnosti Kia Corporation. „Naší ambicí bylo od počátku vytvořit takový vůz, který by lidem usnadňoval vést udržitelný životní styl. Zcela nové Niro s ohledem na ekologické materiály, vyspělé technologie a řadu mimořádně úsporných elektrických pohonů tento cíl beze zbytku naplňuje.“

Prodej zcela nového modelu Niro HEV na korejském trhu bude zahájen ještě tento měsíc a od poloviny roku se bude prodávat v České republice.

Zbrusu nová Kia Niro zaujme smělým a dynamickým designem, který se inspiroval oceňovanou designovou filozofií ‚Spojené protiklady‘ značky Kia, konkrétně pak pilířem ‚Radost z rozumu‘ (Joy for Reason). Provedení se inspiruje světem přírody, zatímco volba barev, materiálů a povrchových úprav si klade za cíl dokonale vyvážit ekologicky zodpovědný přístup k mobilitě a futuristicky zaměřené ztvárnění osobního vozidla.

Exteriér zcela nového Nira zhmotňuje rafinovanou účelnost se smyslem pro dobrodružství a zřejmým vlivem koncepční studie 2019 HabaNiro. Stylový a smělý vzhled crossoveru jde ruku v ruce s propracovaným dvoubarevným lakováním karoserie. Široký aerodynamický C-sloupek na zádi, volně přecházející v markantní zadní světla ve tvaru bumerangu, usnadňuje proudění vzduchu ve prospěch lepší aerodynamiky.

Kia Niro

Přední partie zcela nového Nira používá nejnovější variantu ikonické ‚tygří masky‘ Kia, která nyní sahá od kapoty až po robustní spodní nárazník. K jedinečnému a současně modernímu vzhledu přispívají nepřehlédnutelná ‚pulsující‘ LED světla denního svícení; výrazný ochranný kryt nárazníku a obklady karoserie na druhé straně stvrzují robustní charakter vozidla.

Boční profil kombinuje čisté charakteristické křivky s výrazným Aero C-sloupkem, čímž vznikl markantní tvar s důležitou aerodynamickou funkcí, napomáhající k optimálnímu proudění vzduchu pod vozidlem a snížení celkové spotřeby. Díky uvedeným opatřením se zbrusu nové Niro pyšní pozoruhodným součinitelem aerodynamického odporu (Cd) pouhých 0,29. Ke sportovnímu vzhledu přispívá způsob napojení zadních C-sloupků ve tvaru bumerangu na koncová LED světla.

Vertikální LED zadní světla jsou usazena mezi jednoduchými tvary ve snaze vyjádřit lapidární a aerodynamické stylistické ztvárnění; pojetí přední partie nového Nira vhodně doplňuje zadní odrazové sklo ve tvaru srdce, robustní ochranný kryt a spodní část nárazníku. 

Nabídka barev karoserie pro Niro druhé generace zahrnuje devět výrazných odstínů. Vedle nové zelené Cityscape mohou zákazníci zvolit bílou perleťovou Snow, černou perleťovou Aurora, modrou Mineral, šedou Interstellar, oranžovou Delight, červenou Runway nebo ocelově šedou. Vůbec poprvé nabízí Niro další možnosti personalizace prostřednictvím šesti kontrastních odstínů pro zadní C-sloupky a až tří různých povrchových úprav pro obklady karoserie, aby si každý zájemce mohl vůz doladit dle vlastního vkusu.

Zbrusu nové Niro přichází s interiérem, jenž má svým pojetím oslovit všechny lidské smysly, ať již prostřednictvím materiálů prémiové kvality nebo přívětivých strukturovaných povrchů, které v kabině společně evokují veskrze avantgardní atmosféru.

Kolem předních pasažérů se stáčí asymetrická přístrojová deska s vodorovnými a diagonálními křivkami, které vzájemným protikladem vyvolávají uklidňující a současně výrazný efekt. Náladové osvětlení, zahrnující plných 74 barevných odstínů, pomáhá k nabuzení smyslů a vytvoření vřelého a vyrovnaného prostředí. Zákazníci si dále mohou upravit interiér výběrem jednoho ze tří nových odstínů: šedé Charcoal, středně šedé a petrolejové.

V oblasti mezi diagonálními křivkami se vyjímá high-tech panoramatický displej o velikosti 10,25" s jemnou grafikou, spojující funkce přístrojového štítu a palubního infotainmentu do jediného logického modulu. Návrh systému usnadňuje použití díky ostré grafice a velmi intuitivnímu uspořádání, kdy si uživatel může dle vlastního vkusu přizpůsobit, aktivovat a ovládat jednotlivé funkce konektivity i obecného ovládání vozidla.

Pod centrální obrazovkou je umístěn integrovaný modul palubního infotainmentu a klimatizace s elegantním a čistým vzhledem pro rychlou dostupnost důležitých ovládacích prvků z předních sedadel bez nutnosti procházet strukturované nabídky na displeji.

V pohodlném dosahu řidiče je stylová středová konzola s moderním vzhledem a leskle černou povrchovou úpravou. Právě zde, řidič ovládá kruhový elektronický volič převodovky, jehož provedení šetří místem a umožňuje snadnou a intuitivní obsluhu. Po ruce je i objemná variabilní přihrádka s držákem na nápoje a podložkou pro bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.

Nové Niro svými rozměry přerůstá svého předchůdce: na délku naměříme 4420 mm (+65 mm), šířka činí 1825 mm (+20 mm), výška 1545 mm (+10 mm) a rozvor náprav 2720 mm (+20 mm). Zbrusu nové Niro tak posádce zprostředkuje prostornou kabinu pro uvolněné, pohodlné a příjemné cestování.

Na vzdušném a komfortním prostředí mají podíl i štíhlá a moderní sedadla, pyšnící se odlehčenou high-tech konstrukcí a možností volit ze sedmi stylových variant povrchu. Speciální relaxační sedadlo předního spolujezdce lze stiskem tlačítka jednoduše sklopit do pohodlné odpočinkové polohy. Na zadní straně předních sedadel najdeme praktické háčky k zavěšení kabátu, moderní USB porty typu C a odkládací kapsy; štíhlé rozměry hlavových opěrek stvrzují pocit prostornosti a volnosti v horní části kabiny.

Přesunutím 12V akumulátoru z oblasti podběhů a jeho zabudováním vedle vysokonapěťového akumulátoru pod zadními sedadly se objem zavazadelníku v případě provedení HEV zvětšil na velkorysých 451 litrů (podle VDA), čímž o 15 litrů překonal předchůdce.

Po celé kabině zcela nového Nira najdeme nové recyklované materiály, jednoznačně dokládající trvalé zasazení značky Kia o trvalou udržitelnost. Čalounění stropu kabiny je vyrobeno z recyklovaných tapet a k výrobě sedadel se používá bio polyuretan a tkanina Tencel z celulózových vláken eukalyptu. Na výplních dveří je použit lak bez obsahu BTX* s cílem minimalizovat dopady na životní prostředí a omezit tvorbu odpadu.

Pro nové Niro je připravena trojice nejmodernějších hospodárných elektrifikovaných ústrojí pohánějících kola přední nápravy: hybridní elektrický pohon (HEV), plug-in hybridní ústrojí (PHEV) a čistě akumulátorové ústrojí (BEV).

Provedení HEV používá mimořádně hospodárný zážehový motor Kia Smartstream 1,6 litru GDI. Čtyřválcová jednotka disponuje maximálním výkonem 105 k, resp. točivým momentem 144 Nm; vylepšené technologie se zaměřením na chlazení, tření a spalování zajišťují co nejnižší spotřebu paliva. Provedení HEV za podpory 32kW synchronního elektromotoru s permanentními magnety vykazuje maximální systémový výkon 141 k.

Spalovací motor 1,6 litru GDI je sladěn s druhou generací šestistupňové dvouspojkové automatické převodovky (6DCT), která byla pečlivě navržena a optimalizována ke snížení spotřeby a hmotnosti.

Niro přichází s novým pokrokovým režimem Green Zone Drive Mode (režim jízdy pro bezemisní/zelené zóny), kdy se automaticky aktivuje čistě elektrický pohon pro pohyb bez emisí ve vybraných oblastech nebo situacích. Během jízdy v bezemisních (zelených) zónách, např. v rezidenčních čtvrtích nebo blízko škol a nemocnic, je Niro HEV automaticky poháněno samotnou elektřinou na základě údajů navigace a historie jízd. Řidič též může vyhrazené zelené zóny do navigace sám zadat, a snížit tak znečištění např. v okolí domova nebo pracoviště.

Chytrý systém rekuperačního brzdění Kia umožňuje řidiči volit z různých úrovní rekuperace energie ve prospěch hladkého zpomalování vozidla a zpětného získávání kinetické energie pro maximální jízdní dosah. Systém je schopen vypočítávat vhodnou míru rekuperace podle údajů z radaru a informací o sklonu vozovky. Díky tomuto řešení je vozidlo schopno zpětně získávat maximální množství energie při zpomalování, zakončeném jemným zastavením vozidla.

Nový optimalizovaný systém zavěšení kol a řízení garantuje požitek z pohodlné a harmonické jízdy. Zcela nové Niro používá na přední nápravě vzpěry typu McPherson, zatímco vzadu najdeme čtyřprvkové uspořádání. Odladění geometrie obou náprav se odrazilo v lepší odezvě, stabilitě a jízdním pohodlí; optimalizace převodového poměru řízení společně s novými naklápěcími ložisky vzpěr přispívá k menšímu tření ve prospěch vyšší citlivosti řízení. Konstrukce celého vozidla byla doplněna o další izolační materiály a výplně potlačující pronikání hluku od motoru a ruchů od vozovky do kabiny vozu.

Při vývoji zcela nového Nira byl kladen maximální důraz na bezpečnost. Lehká vysokopevnostní karoserie vozu se tak chlubí konstrukcí s účinným rozptylováním nárazové energie při čelním nárazu ve prospěch mimořádné úrovně bezpečnosti v případě čelní kolize.

Niro druhé generace zahrnuje kompletní sadu pokročilých inteligentních technologií na podporu řízení Kia (ADAS), které napomáhají vyhnout se možným nebezpečím a zvyšují jistotu i pohodlí při řízení vozu.

Kia Niro

Systém autonomního nouzového brzdění (FCA) varuje řidiče za situací, kdy rozpozná možné riziko střetu s jinými vozidly, chodci nebo cyklisty. Bezpečnost jízdy velkou měrou zvyšují funkce pro odbočování na křižovatkách a projíždění křižovatek. Použije-li řidič znamení směru jízdy a hrozí riziko střetu Nira s vozidlem přijíždějícím v protisměru, systém řidiče varuje. Podobně je řidič varován i v případě nebezpečí kolize s vozidly blížícími se zleva či zprava za jízdy rovně napříč křižovatkou. V případě zvýšeného rizika za těchto situací systém nejprve varuje řidiče, načež automaticky aktivuje brzdění s cílem vyhnout se nehodě. Inteligentní ukazatel rychlostních limitů (ISLA) na základě informací z přední kamery a navigace nového Nira generuje varování a upravuje rychlost za situací, kdy řidič překračuje povolené rychlostní omezení. V cíli cesty přichází ke slovu asistent pro bezpečné vystupování (SEA), jenž po zaparkování varuje před vozidlem blížícím se zezadu po levé či pravé straně – v takovém případě aktivuje elektronickou dětskou pojistku, zabraňující cestujícím na zadních sedadlech otevřít zadní dveře.

Dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent (RSPA) umožňuje automaticky zaparkovat vozidlo, aniž by řidič musel sedět v kabině vozu. Může tak s vozidlem vyjet z kolmého parkovacího stání jen pomocí klíčku od vozidla.

Z dalších funkcí sady ADAS jmenujme aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA), systém sledování únavy řidiče (DAW), automatické přepínání dálkových světlometů (HBA), pokročilý adaptivní tempomat propojený s navigací (NSCC), systém následování v jízdním pruhu (LFA), asistent pro jízdu na dálnici (HDA), systém zobrazování situace za vozidlem (RVM), aktivní upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCA), asistent pro zamezení kolizím při couvání (PCA-R) a přední/zadní parkovací senzory (PDW-F/R).Zcela nové Niro přináší širokou řadu špičkových funkcí se zaměřením na konektivitu a praktičnost, navržených k usnadnění pobytu za volantem i dálkovou komunikaci s vozem.

Head-up displej (HUD) o úhlopříčce 10" zobrazuje klíčové jízdní informace, jako např. rychlost, údaje systému ADAS a pokyny navigace přímo na čelním skle. Skvěle čitelná grafika se zobrazuje přímo před řidičem, který v zájmu vyšší bezpečnosti a pohodlí není nucen při řízení odklánět zrak od vozovky.

Přes mobilní aplikaci Kia Connect se může uživatel na dálku spojit se svým vozidlem. Řidič má možnost synchronizovat kalendáře, plánovat trasy pomocí online navigace a přistupovat k nejdůležitějším palubním funkcím, jako např. dopravním informacím v reálném čase, informacím o čerpacích stanicích v okolí nebo vždy aktuálním předpovědím počasí. Funkce ‚Navádění do cíle‘ pomáhá zákazníkům po zaparkování vozidla dojít pěšky do samotného cíle cesty s vyžitím Map Google a technologie rozšířené reality (AR). Režim ‚parkování s obsluhou‘ (Valet Mode) přispívá k pocitu bezpečí, kdy umožňuje na dálku sledovat vozidlo, jehož řízení se chopil jiný uživatel.

S ohledem na plánované uvedení na globální trhy později v tomto roce budou další informace o zbrusu novém modelu Niro oznámeny v příslušném termínu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč