Koncept 5 BY PEUGEOT předskokanem připravovaného modelu 508
Hybridní koncept 5 BY PEUGEOT představuje ambice značky v kategorii velkých sedanů. Připravovaný model 508, který později nahradí oba současné modely 407 a 607, mu bude velmi, ale velmi podobný...
Koncept 5 BY PEUGEOT charakterizují stylově čisté, elegantní linie, které spolu s technologickými detaily propůjčují celku nadčasový, exkluzivní a moderní design. Pod kapotou konceptu se skrývá technologie Peugeot HYbrid4,díky níž může vůz nabídnout jízdní potěšení splňující nové environmentálními závazky: 147 kW (200 k), pohon všech kol, emise CO2 99 g/km (0 v elektrickém režimu).
Svými rozměry, vyvážeností proporcí a stylem je koncept 5 by Peugeot odpovědí značky na zásadní vývojové změny v segmentu velkých reprezentativních sedanů, které se odrážejí ve vyšších nárocích na prestiž, výkon, ale také modernost, jež se projevuje v celkové efektivitě vozu z pohledu architektury, motorizací i stylu.Tento trend se projevuje celosvětově v požadavcích zákazníků obou segmentů – vyšší střední třídy (segment M2) a luxusních vozů (segment H), jejichž charakteristické znaky se postupně spojují.
Moderní, reprezentativní a nadčasový styl
Design konceptu 5 by Peugeot je ovlivněn neustálou snahou dosáhnout dokonalé vyváženosti a stylové čistoty. Křivky karoserie na sebe bez přerušení či zlomů plynule navazují od kapoty po víko zavazadlového prostoru. Všechny plochy jsou precizně zarovnané, slícování jednotlivých dílů a prvků je nanejvýš přesné a finální zpracování tak dosahuje mistrné kvality. Celek připomíná sochařský monolit vytesaný z jediného kusu hmoty.
Při čelním pohledu zaujme pozoruhodný „pohled“ předních světlometů, u kterých byla použita technologie „LED“. Jsou zvýrazněny světelným obvodem splývajícím s karoserií vozu.
Světlomety ohraničují pro Značku charakteristický otvor sání v přední masce, jehož estetické ztvárnění je ve zjednodušené podobě použito i u koncepčního vozu Peugeot SR1. Přední maska tak působí dojmem, jako by se od vozu oddělovala.Nové logo lva nachází své místo na konci dlouhé hliníkové kapoty uprostřed oblého prolisu, který ho decentně ohraničuje.
Boky vozu jsou záměrně řešeny velmi jednoduše a jejich vytříbenost je zdůrazněna zkoseným lemem oken a vnějšími klikami dveří z leštěného hliníku a skulpturálními hliníkovými koly 19“.
Objem zadní části naznačuje odolnost a výkonnost vozu. Velmi výrazná zadní světla, sestávající se ze tří vystouplých červených částí, propůjčují vozu jednoznačný světelný „podpis“ připomínající některé modely z historie řady Peugeot.
Příslib jedinečných zážitků
Elegance, preciznost a dynamika patrná ve vnějším stylu je v dokonalém souladu s technickou specifikací vozu. Koncept 5 by Peugeot je vybaven technologií HYbrid4,kterou od roku 2011 najdeme sériově u vozu 3008. S motorem 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k) vpředu a elektrickým motorem 27 kW (37 k) vzadu je tento koncept schopen vyvinout kumulovaný výkon 147 kW (200 k). Při nízkých rychlostech pracuje v elektrickém režimu, podle potřeby mohou být poháněna všechna kola a jeho spotřeba a emise jsou na rekordní hranici 3,8l / 100 a 99 g CO2/km (nebo 0 v elektrickém režimu ZEV).
Koncept 5 by Peugeot je dalším z konkrétních výsledků environmentální strategie značky Peugeot. Použitá transversální technologie, kterou lze podle poptávky trhu spojit s dalšími spalovacími motory, bude v budoucnu použita i u dalších verzí karoserie a platforem, aby svým uživatelům přinesla automobilové potěšení nových rozměrů.
Vnější rozměry v mm:
Délka: 4 860
Šířka: 1 880
Výška: 1 420
Rozvor: 2 815
Převis přední / zadní: 974 / 1 071
Rozchod přední / zadní: 1 643 / 1 614