Konkurent Octavie Combi Peugeot 308 SW již v dubnu
Nové kombi PEUGEOT 308 SW prošlo stejně jako hatchback 308 kompletní přeměnou a od svého předchůdce převzalo jen jméno. Novinka bude ve světové premiéře představena na autosalonu v Ženevě, na trh přijde na jaře letošního roku. Jako první bude Peugeot 308 SW uveden ve Francii, následně pak v ostatních evropských zemích.
Designéři a inženýři mu dali do vínku řadu předností: efektivní koncepci opírající se o radikální přístup z hlediska snížení hmotnosti, dynamický design, inovativně koncipované místo řidiče, jedinečný zážitek z jízdy, inovativní motory s nízkou spotřebou a kvalitu na nejvyšší úrovni.
Díky nové platformě EMP2 se jim podařilo zkombinovat velkorysé rozměry (délka 458 cm), jednu z nejlepších prostorností kabiny a zavazadlového prostoru na trhu (610 – 1660 dm3 VDA) a snížení hmotnosti o 140 kg oproti jeho předchůdci.
V propracovaném a technologickém interiéru nového vozu Peugeot 308 SW, který prosvětluje obrovská prosklená střecha o ploše 1,69 m2, upoutá Peugeot i-Cockpit. Tvoří jej kompaktní volant zvyšující požitek z jízdy a vyvýšený přístrojový panel pro ideální sledování informací, vysoko umístěná středová konzola a dotykový displej s úhlopříčkou 9.7 '' pro intuitivní řízení.
Oba benzínové přeplňované motory – 1.2 l a 130 k, 1.4 l a 155 k – a všechny čtyři dieselové motory 1.6 a 2.0 HDi s výkonem 92 – 150 k, z nichž některé již dnes splňují normu Euro 6, zajišťují v kombinaci s optimalizovanou aerodynamikou (Cd: 0,28, SCX: 0,64) a sníženou hmotností vozu Peugeot 308 SW velmi nízkou úroveň emisí. U nového tříválcového benzínového přeplňovaného motoru PureTech 1.2 e-THP činí emise 109 g CO2/ km, zatímco nová verze BlueHDi 1.6 l 120 k v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou vykazuje v kombinovaném cyklu spotřebu jen 3,2 l/100 km a emise 85 g CO2/km, což je v segmentu rekordní výsledek.
Čeká vás nový zážitek z jízdy. V novém voze Peugeot 308 SW se know-how značky odráží v novém lehčím podvozku a ESP poslední generace využívající velkoryse dimenzované brzdy. Společně s výhodami, které přináší nová platforma (nižší hmotnost, snížené těžiště, elektrický posilovač řízení), získala nová 308 SW příkladné dynamické chování, které se v kategorii kombi segmentu C stává referencí. Spojuje v sobě hbitost, komfort a vysokou úroveň jízdní stability.
Větší pocit bezpeč dodává i řada technologicky vyspělých podpůrných prvků řízení, jako je systém sledování mrtvého úhlu, aktivní tempomat, systém varování při riziku srážky a automatické nouzové brzdění. Sále širší možnosti připojení, systém Park Assist nebo Driver Sport Pack jsou příklady systémů, které životu na palubě dodávají nové emoce a pohodlí.