Volvo XC90 nekončí, modernizovaný model představen ve stylu elektrické EX90

Nové Volvo XC90 lze objednávat již od dnešního dne. Zahájení výroby je naplánováno na konec roku 2024, přičemž by měly být první vozy dodány zákazníkům ještě před koncem letošního roku.

Jedná se o prémiový sedmimístný vůz, který je zosobněním komfortu a také jedním z nejbezpečnějších vozů na silnici. Ve formě plug-in hybridu se může stát také vynikajícím elektrickým vozem se záložním plánem, který na jedno nabití nabízí dojezd čistě na elektřinu více než 70 kilometrů (dle metodiky WLTP).


To znamená, že dokáže pokrýt potřeby při každodenním pravidelném dojíždění s nulovými emisemi ve výfukových plynech spousty řidičů. Z našich dat vyplývá, že přibližně polovina vzdálenosti, kterou urazí naše nejnovější plug-in hybridní vozy Volvo, je ujeta s využitím čistě elektrického pohonu.

Volvo XC90 navíc v případě potřeby nabízí mnohem větší výkon: na delších cestách můžete využívat hybridní pohon, kdy na scénu nastupuje efektivní benzínový motor, aby prodloužil dojezd o více než 800 km. Mezi další možnosti, pro které se můžete rozhodnout, patří kombinace spalovacího a elektrického motoru zajišťující konstantní pohon všech kol a podporující jízdu v terénu.

Sebevědomý vzhled modelu XC90 je umocněn novým, modernějším designem exteriéru, v němž se odráží probíhající přechod k elektrifikaci a který nese prvky našich nejnovějších plně elektrických vozů.

Nicméně zřejmě největší novinka čeká uvnitř. Náš modernizovaný interiér přispívá k větší praktické využitelnosti a současně přináší nový uživatelský zážitek, který nabízejí i naše nové elektrické vozy EX90 a EX30. Větší centrální dotykový displej s vyšším rozlišením přispívá k lepšímu uživatelskému zážitku a otevírá uživatelům dveře do světa nových funkcí, aplikací a samozřejmě také pravidelných softwarových aktualizací vzdáleným přístupem.

Jízda ve voze XC90 je lepší než kdykoli dříve, což je dáno kromě jiného také legendárním komfortem sedadel a vylepšeným odpružením, které jsou součástí standardní výbavy. Každý z jednotlivých tlumičů je nyní schopen mechanicky se přizpůsobit aktuálním podmínkám na vozovce, čímž přispívá k optimálnímu komfortu a stabilitě pro sebejistější a příjemnější jízdní zážitek.

Jestliže si chcete vychutnat jízdní komfort naplno, na přání je k dispozici vzduchové odpružení spolupracující s aktivním podvozkem, který v zájmu zajištění komfortního jízdního zážitku 500krát za sekundu monitoruje vůz, silnici a řidiče.

V závislosti na vašich prioritách, jako jsou snadné nastupování a vystupování díky snížení světlé výšky, lepší aerodynamika při jízdě vysokou rychlostí nebo vyšší světlá výška pro nerovný terén, se může XC90 se vzduchovým odpružením snížit o 20 mm nebo až o 40 mm naopak zvýšit. Kromě toho jsme v některých částech vozu zesílili izolaci, díky čemuž do vozu proniká méně hluku způsobeného větrem a pohybem kol po vozovce.

Modernizovaný interiér nabízí nový design přední části kabiny v duchu toho nejlepšího ze soudobého skandinávského designu. Palubní deska je formována v horizontálnějším provedení a je obložena dekorativními panely vyrobenými z prémiových recyklovaných materiálů, které vytvářejí bohatší texturu, přičemž je rozdělena novými vertikálními výdechy ventilace. Za noční jízdy přispívá k ještě luxusnějšímu pocitu vylepšené osvětlení interiéru.

V reakci na zpětnou vazbu současných uživatelů vozu XC90 jsme kabinu překonfigurovali, aby byla ještě praktičtější. Naši designéři například vytvořili v rámci středové konzoly další úložný prostor zahrnující přidaný držák nápojů, přičemž z důvodu zajištění většího pohodlí umístili bezdrátovou nabíječku telefonu za středový tunel, kde je oddělená od hlavního úložného prostoru.

Volvo XC90 může být vybaveno jedním z našich nejlépe znějících audiosystémů Bowers & Wilkins – High Fidelity, který dokáže věrně napodobit akustiku hudebního pódia, koncertní síně nebo jazzového klubu.

Pro zákazníky, kteří preferují tuto možnost, nabízíme také výběr ze dvou mild hybridních motorizací. Obě varianty, B5 i B6, jsou podporovány 48V lithium-iontovou baterií a integrovaným generátorem zapalování, díky čemuž je možné v reálných podmínkách snížit emise a spotřebu paliva až o 15 %.

Abychom přispěli k dalšímu vylepšení uživatelského zážitku, vybavili jsme nový vůz XC90 větším, 11,2palcovým volně zasazeným centrálním displejem. Kromě toho jsme zvýšili hustotu pixelů o 21 %, výsledkem čehož je ostřejší obraz.

Největší změnou je však obsah zobrazovaný na displeji. Nejvyužívanější aplikace a ovládací prvky, jako jsou mapy, média a telefon, nyní zobrazujeme na domovské stránce, což vychází z nastavení našich nejnovějších elektrických vozů. V praxi to znamená, že jsou nejčastěji využívané funkce dostupné na méně dotyků. Například pokud sledujete pokyny navigace a chcete si pustit jinou hudbu, již nemusíte opouštět aplikaci Google Maps, abyste získali přístup k médiím. Tato funkce se již na stránce zobrazuje.

Mimoto je zde kontextová lišta, jejíž obsah se mění v závislosti na situaci a na které se zobrazují naposledy používané aplikace. Při jízdě nízkou rychlostí se objeví ikona vnějších kamer, které můžete využít při manévrování ve stísněném prostoru.

Pokud řídíte plug-in hybridní vůz, usnadnili jsme vám přístup k podstatným funkcím, abyste ze svého vozu vytěžili maximum. Prostřednictvím nabídky jízdních režimů na domovské stránce získáte snadný přístup k aktivaci režimu Pure pro jízdu čistě na elektřinu. Pokud se tedy dostanete do centra města a chcete využívat pouze elektrický pohon, stačí jen jeden dotyk.

Naše nová generace uživatelského zážitku je koncipována tak, aby bylo možné obsah přizpůsobit různým tvarům a velikostem displeje. Díky tomu vám můžeme zprostředkovat zážitek z nového infotainment systému společnosti Volvo Cars bez ohledu na to, zda řídíte nové Volvo XC90, EX90 nebo tři roky staré Volvo XC40. Vy se tak můžete soustředit na to, na čem skutečně záleží: na silnici před sebou.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami
Test: Mazda CX-30 je posledním SUV s obyčejným srdcem, které vydrží věky Nové MG3 Hybrid+ jezdí za 4,4 litru a stačí na něj půl milionu korun Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

679 000 Kč

Citroën Grand C4 Picasso

Rok výroby 2019

438 900 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2019

699 000 Kč

Audi A3

Rok výroby 2016

349 000 Kč