León CUPRA R – závodník s temperamentním srdcem
SEAT zahajuje druhou polovinu roku se stejnou razancí s jakou končila ta první - pokračuje uvádění novinek v rychlém sledu, což dělá z modelové palety španělské značky tu nejmladší a nejsvěžejší na trhu.
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, který se koná od 17. do 27. září 2009, představí SEAT nový León CUPRA R. Nejsportovnější a nejvýkonnější sériově vyráběný model v historii firmy je vybavený motorem 2.0 TSI s 265 k pod kapotou a dlouhým seznamem exkluzivních prvků interiéru a exteriéru, které novému vrcholu řady Léon dodávají unikátní vzhled a dokonale dotvářejí jeho charakter.
Špičková technika a špičkový výkon pro vysoké rychlostiNová CUPRA R píše zvláštní kapitolu v historii značky SEAT. S motorem o výkonu 265 koní jde o nejvýkonnější sériově vyráběný model v její historii, který současně dosahuje výkonu úspěšného závodního speciálu SEAT León TDI, jenž reprezentuje SEAT v šampionátu WTCC. Tyto vlastnosti říkají mnohé o mimořádných výkonech nového vozu.
Středem zájmu u nového Leónu CUPRA R je motor 2.0 TSI s přímým vstřikováním paliva. Jeho hlavními charakteristikami je fantastický maximální výkon, vysoký kroutící moment a excelentní pružnost. Nový motor dostal mj. nové vysokotlaké čerpadlo paliva, které přispívá ke splnění vysokých nároků na dodávku paliva a přitom motor jako celek plní přísné emisní standardy EUV.
Nový motor Leonu CUPRA R umožňuje vozu jízdní výkony hodné speciálu WTCC - nejvyšší rychlost činí 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 6,1 s a kilometr s pevným startem je otázkou 25,4 s. To vše je dosaženo s hnací jednotkou, která v kombinovaném cyklu spotřebuje pouze 8,1 l/100 km.
Vysoká míra exkluzivity nového SEATu je snadno identifikovatelná v interiéru i na exteriéru díky charakteristickému písmenu R, které je umístěno na masce chladiče, pravé spodní části zadních dveří, v pravé výseči přístrojové desky a na dálkovém ovladači centrálního zamykání. Exkluzivní logo CUPRA zdobí přední nárazník vlevo dole, střed víka kufru, volant a opěradla sedadel.
Dalším významným prvkem Léonu CUPRA R podtrhujícím sportovního ducha modelu jsou atraktivní 19palcová kola z lehkých slitin s pěti dvojitými paprsky a pneumatikami 235/35 R19. Rozměr kol umožnil použití velkoryse dimenzované brzdové soustavy: vpředu jsou 17palcové kotouče 345 x 30 mm a vzadu 16palcové brzdové kotouče 286 x 12 mm.
Interiér láká skořepinovými sedadly čalouněnými šedou alcantarou, připomínajícími tvarem závodní sedadla. Sportovní styling podtrhuje bílé podsvícení přístrojové desky diodami, multifunkční volant obšitý kůží a sportovními hliníkovými pedály. Interiér, kde převládají tmavé odstíny černé barvy, poskytuje tolik pohodlí posádce, kolik se jej očekává od vozu této kategorie. Pohled z místa řidiče je přitom skoro tak působivý jako v kokpitu závodního vozu.
Verze CUPRA R obsahuje bohatou sériovou výbavu. Nechybí ABS + TCS, ESP + EBA, elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu XDS, čelní, boční a hlavové airbagy, možnost vypnout čelní airbag spolujezdce, úchyty dětských sedaček ISOFIX na zadních vnějších sedadlech, varování při ztrátě tlaku v pneumatikách, automatické rozsvěcení světlometů, deštový senzor, zadní parkovací senzory, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, klimatizace Climatronic nebo rádio s CD /MP3 přehrávačem a 8 reproduktory.