Loeb počítá každý bod | Autanet.cz

Loeb počítá každý bod

29. 09. 2011
Sdílet článek

Po dlouhém cestování z jižní polokoule vyvrcholí mistrovství světa WRC v Evropě. Rally France - Alsace, první ze tří zbývajících podniků, se o víkendu (29. 9. - 2. 10.) odehraje na domácí půdě Citroënu. Loni Sébastien Loeb a Daniel Elena získali svůj sedmý světový titul ve Štrasburku, a Citroën Total World Rally Team tam pošesté vybojoval světovou mistrovskou korunu v Poháru konstruktérů. Francouzský tým se na stejném pokusí rozšířit sérii úspěchů s oběma osvědčenými posádkami.

Loeb – do roka a do dne!
Rally Francie byla od vzniku mistrovství světa v roce 1973 spojována s Korsikou. Loni se však přesunula do Alsaska. Soutěž se uskutečnila v samém srdci Evropy a její obrovskou popularitu ozdobilo na 250 000 diváků. Většina z nich tehdy měla oči jen pro jednoho pilota, a Sébastien Loeb, místní rodák, tu vykročil na cestu k sedmému titulu mistra světa. I přes veliký tlak dokázal tenhle muž z Oberhoffenu snadno vyhrát a pomohl také k největšímu počtu vítězství týmu Citroën.
O rok později Sébastien Loeb a Daniel Elena vstupují do jedenáctého kola šampionátu s 15-ti bodovým náskokem na největší rivaly. „Musíme se podívat na výsledky posledních dvou rally," říká Loeb. „Defekt pneumatiky v Německu, kde jsme ztratili vítězství, a chvilková nepozornost a následné opuštění trati v Austrálii nám neumožňuje prožít zbytek sezony v poklidu. Loni jsme Rally Francie vyhráli, jsme opět favority a uděláme všechno proto, abychom tuto pozici obhájili. Ale vítězství nám samo do klína nespadne! Abychom mohli pomýšlet na stupně vítězů, musíme zvládnout všechny nástrahy zdejší záludné tratě. Loňské rychlosti, kterých jsme dosahovali, překvapily i mě. S možným nevyzpytatelným počasím v zádech s bezpočtem změn povrchů musíte umět číst trať, přizpůsobovat tomu brzdné dráhy a vaši trajektorii. Organizátoři oznámili, že chystají na vrcholky sloupky, aby zabránili rychlému znečištění cest. To možná usnadní druhé průjezdy."


Ogier – Jsme součástí týmu
Loni měla posádka Sébastien Ogier a Julien Ingrassia skvělý start do rally, ale potom ztratila čas ulomením závěsu. Nakonec viděla cílovou vlajku na šesté pozici. Od té doby dokázala tato dvojice vyhrát svou první rally na asfaltu v Německu před několika týdny. Ogier ale udělal chybu v Austrálii, kde přišel o druhé místo v celkovém pořadí mistrovství světa a musel ho přenechat Mikko Hirvonenovi. Francouzský pilot nyní na Loeba ztrácí 29 bodů a jeho vyhlídky na mistrovský titul jsou horší. „Jsem součástí týmu a snažím se mu pomáhat k zisku co nejvíce titulů. Abych se co nejlépe připravil na zdejší typ povrchu, se kterým jsem lehce obeznámen, zúčastnil jsem se Rally Vosges před dvěma týdny. To mi pomohlo nabrat zkušenosti s terénem, který bude podobný i na Rally Francie," uvedl Sébastien Ogier. „Uvidíme, jak vše ukáže samotný závod, ale chystáme se zůstat co nejblíže našim týmovým kolegům, kteří jsou na tento povrch zvyklí."

Podobně jako už v Austrálii může Citroën Total World Rally Team získat vítězství v Poháru konstruktérů ještě před koncem sezony. Aby to vyšlo, musí tým rozšířit své bodové konto, resp. náskok na 86 bodů oproti současným 62.

Loeb je pod tlakem
Zdá se, že jste na souboj se Sébastienem Ogierem koncentrovaný. Ale s blížícím se koncem sezony se ukazuje jako váš nejvážnější soupeř Mikko Hirvonen. Co tomu říkáte?
„Sébastien a já jsme absolvovali stejnou soutěž v Austrálii. Oba jsme udělali chyby a otevřeli jsme dveře našim soupeřům. První důsledek - Citroën Total World Rally Team má menší náskok v mistrovství světa. Druhý - Mikko Hirvonen snížil ztrátu v pořadí pilotů. Jsme nyní pod tlakem pilota z jiného auta, a to je úplně něco jiného. To byl také důvod, proč náš tým uplatnil týmovou režii ke konci rally, abych mohl přidat body k mému celkovému kontu. Za takové konstelace má každičký bod cenu zlata!"

Dvě asfaltové rally ze tří posledních, to přece mluví pro vás?
Ale jen teoreticky. Vždy jsme vydaní na milost a nemilost řidičské chybě nebo mechanickým problémům. I když jsem v Německu vyhrál osmkrát, už jsem nebyl schopen pokračovat v této sérii. Na druhou stranu Mikko je soupeř, který nic nevzdává a musí se s ním vždy počítat. Musíme být velice pozorní a pokusit se naši teoretickou výhodu zúročit v bodech!"

Máte nějaké zvláštní pocity před druhou Rally France - Alsace?
„Jsem tu od toho, abych závodil na rally a zkusil vyhrát, když to bude možné! Podobně jako loni se budu muset koncentrovat a nevšímat si všeho, co se děje kolem mě. Udělám všechno pro to, abych zůstal pro fanoušky dostupný, ale tady bývá tolik lidí, kterým nemohu vyhovět… I když je matematicky nemožné, abych vyhrál titul už tento víkend, bude na mě stejně tlak. Mohl bych říci, že jsem titul ještě nevyhrál, ale spíše říkám, že ho nesmím ztratit!"

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Citroën/ms

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Hyundai Tucson

Rok výroby 2019

433 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

444 999 Kč