Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? | Autanet.cz

Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS?

23. 02. 2010
Sdílet článek

Ženevský autasolon bude na koncepty bohatý. Mercedes-Benz se pochlubí konceptem F800 Style, který je dalším z dlouhé řady prototypových studií, označovaných písmenem F. Může být jak ve verzi hybridní, tak ve verzi s palivovými články. A míra uplatnění dokonalých elektronických systémů bere dech...

Právě u Mercedesu je obvyklé, že jeho koncepty většinou mívají- alespoň po designové stránce- s budoucí sériovou produkcí společné maximálně tak logo výrobce. Existují sice světlé výjimky, jako třeba Vision GST Concept (budoucí třída R) nebo Vision CLS Concept (třída CLS), ale těch je v porovnání s celkovým počtem prototypů s třícípou hvězdou tak málo, že sotva stojí za řeč.


Design F800 Style však vypadá až překvapivě reálně a s konvenčním interiérem bychom si ho dovedli představit například coby nástupce současného CLS. Realistu by mohla zmást jen celková délka studie, která je s hodnotou 4,74 metru výrazně menší než současné CLS (4,92 m). Ale raději zanechme spekulací...

F800 Style může využívat buď klasickou hybridní techniku (podobně jako například S400 Hybrid), nebo techniku elektromotoru napájeného palivovými články( jako u malosériového B-Klasse F-Cell).

V první případě jde o „Plug-in“ hybrid, který kombinuje atmosféricky plněný přímovstřikový šestiválec (3498 ccm, 220 kW) s hybridním modulem (80 kW), uloženým mezi motorem a sedmistupňovou automatikou 7G Tronic. Kombinovaný výkon 300 kW uděluje vozu dynamiku supersportu: Akcelerace 0-100 km/h se odehraje během 4,8 s. a největší rychlost je omezena na 250 km/h. S plnou nádrží a plnou kapacitou baterií má F800 Style zaručen dojezd až 700 km. Na samotnou elektřinu to také jde (dokonce až 120 km/h), ale jen asi na vzdálenost 30 km. Kombinovaná spotřeba údajně dosahuje pohádkové hodnoty 2,9 litru na 100 km, čemuž odpovídá ekvivalent 68g CO2/km. Systém se dobíjí jak průběžně během jízdy rekuperací energii při brzdění, tak i z běžné elektrické sítě.

V druhém případě je hnacím ústrojím vzadu umístěný elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 290 N.m., napájený vodíkovými palivovými články. Čtyři válcové nádrže na vodík jsou uloženy pod a za cestujícími na nejbezpečnějším možném místě, palivové články vyrábějící elektřinu jsou naopak umístěny na dobře chlazeném místě vpředu. Má-li F800 Style tento pohon, pak je schopen uhánět až 180 km/h rychlostí a jeho dojezd může dosahovat až 600 km.

Mercedes v tomto konceptu představil další evoluci svého palubního systému Comand. Ten využívá displej s touchpadem a také kameru- přesně monitorující pohyb ruky po displeji. Rozpozná a poté analyzuje například utírání, tlačení, otáčení a zvětšování, a na základě toho řidiči nabídne intuitivnější ovládání jednotlivých prvků jako třeba klimatizace, telefonu, audia, navigace i přístupu k internetu. Jednotka tak zvyšuje aktivní bezpečnost, neboť řidiči přizpůsobí ovládání takříkajíc na míru a on se může více soustředit na řízení.
Zajímavostí navigace je použití 3D map i znázornění aktuálního dojezdu v závislosti na okamžitém množství paliva či energie v akumulátorech.

Adaptivní radarový tempomat Distronic Plus je kromě obvyklého zrychlování a zpomalování nově schopen dokonce řízení! Tedy skutečně i v zatáčkách... Tato funkce však z bezpečnostních důvodů funguje jen do 40 km/h a uplatní se hlavně v nekonečných dopravních zácpách, kde z řidiče udělá jen odpočívajícího a řízením „nestresovaného“ cestujícího.

Také preventivní bezpečnostní systém Pre-Safe 360° má další nové funkce, nově monitoruje i dění za vozem a očekává-li neodvratitelný náraz zezadu- pak je v závislosti na dostatku „únikového“ prostoru před vozem schopen buď razantně zrychlit a kolizi zkusit poodjet, nebo naopak preventivně zapojit brzdy a pokusit se ustát co půjde.

Technika je to vrcholně sofistikovaná a bezpečnosti posádky i okolního provozu jistě prospěšná, z míry jejího uplatnění však může nejednomu řidiči běhat mráz po zádech. Možná už není tak daleko doba, kdy automatika a elektronika raději nepustí řidiče vůbec k ničemu, aby se náhodou něčeho nepředvídatelného nedopustil...

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Mercedes Benz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč