Populární Mitsubishi ASX přijíždí v nové generaci. Prodej zahájen
Nové Mitsubishi ASX vstupuje na český trh. Na výběr jsou tři motorizace – čistě benzínová, mild-hybridní a hybridní. Základní model startuje na částce 479 850 Kč.
Součástí přepracovaného designu nového ASX je přední partie s charakteristickým „dynamickým štítem“ Mitsubishi, jehož prostřednictvím vůz prezentuje typické vizuální prvky značky a akcentuje svůj SUV charakter. Nové ASX (zkr. „Active Sports X-over“, tj. aktivní sportovní crossover) uvádí pokrokové technologie infotainmentu na vrcholu třídy a mobilní aplikace včetně vestavěných služeb Google. Prostředí vyvinuté v rámci automobilové Aliance přispívá k co nejlepším uživatelským zkušenostem a upevňuje postavení vozu v samotném srdci klíčového evropského segmentu B-SUV.
Model ASX pojme v zavazadlovém prostoru náklad o objemu 484 litrů, což je na 4,2 metru dlouhé SUV slušná hodnota. Jedinou vyjímkou je hybridní verze vybavená kombinací spalovací šestnáctistovky a elektromotoru s multimódovým automatem. Ta se zároveň chlubí nejnižší spotřebou paliva – 4,7 l/100 km.
Základní pohonnou jednotkou je pokrokový přeplňovaný zážehový tříválec 1,0 litru. Jednotka 1,0 litru MPI-T spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a zajišťuje solidní jízdní schopnosti díky výkonu 67 kW a točivému momentu 160 Nm. Jízdní schopnosti za každé situace jsou podepřeny hospodárným provozem se spotřebou 5,7 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 130 g/km.
Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru DI-T s přímým vstřikováním paliva a integrovaným mild-hybridním systémem používá startér/generátor energie s řemenovým pohonem ve spojení s 12V lithium-iontovou baterií, a umožňuje tak rekuperovat energii při zpomalování a brzdění, resp. využívat ji ve formě elektrické posily motoru. Pohon může být spojen buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT). Motor v kombinaci s manuální převodovkou disponuje maximem 103 kW /260 Nm, resp. 116 kW /270 Nm v případě ústrojí 7DCT. Spotřeba paliva a emise CO2 činí 5,7 l/100 km a 130 g/km, resp. 5,8 l/100 km a 132 g/km v případě automatické převodovky.
Zájemci o nové ASX požadující ještě hospodárnější provoz a nižší emise bezpochyby uvítají nový plně hybridní pohon (HEV). Uvedená technologie je kombinací benzínové jednotky o obsahu 1,6 litru se dvěma elektromotory a multi-módové automatické převodovky. 105 kW jednotka přináší perfektní poměr mezi výkonem a hospodárností.
Na nové ASX se podobně jako na všechna vozidla Mitsubishi Motors prodávaná v Evropě vztahuje tzv. „Záruka kvality Mitsubishi“, která zahrnuje:
- pětiletou tovární záruku (s omezením na 100.000 km)
- dvanáctiletou záruku proti prorezavění karoserie
- osmiletou záruku na baterii systému pohonu (s omezením na 160.000 km)
- osmiletou záruku na kapacitu baterie (s omezením na 160.000 km)
- až patnáctiletou asistenční službu („MAP“)