Mild-hybridní Ford Fiesta dostala sedmistupňový automat a bude jezdit za pět litrů | Autanet.cz

Mild-hybridní Ford Fiesta dostala sedmistupňový automat a bude jezdit za pět litrů

Modrý ovál rozšiřuje nabídku motorizací modelu Fiesta o elektrifikovaný agregát, kde díky 48V mild-hybridní technologii EcoBoost přináší snížení spotřeby paliva o pět procent. Jistotu řidiče a bezpečnost jízdy v městském i dálničním provozu zvyšuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go. Modem FordPass Connect umožňuje využívat funkce vzdáleného přístupu prostřednictvím aplikace FordPass, například odemykání a zamykání na dálku.

Kompaktní hatchback Ford Fiesta, který je nejprodávanějším modelem značky Ford v Evropě, lze nově objednávat také s elektrifikovaným hnacím ústrojím.


Každý model nově uváděný na evropské trhy chce Ford nabízet také v elektrifikované variantě. Ke konci roku 2021 bude mít v portfoliu 18 takovýchto modelů.

Vylepšením prošly rovněž nehybridní motory pro Fiestu. V zájmu dalšího snížení spotřeby paliva a emisí CO2 dostal tento model nejnovější generaci motoru 1.0 EcoBoost a novou sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku.

Standardní výbava Fiesty se již na podzim rozšířila o zabudovaný modem FordPass Connect, který v kombinaci s mobilní aplikací FordPass umožňuje využívat řadu atraktivních doplňkových funkcí.

Rozmanitou modelovou řadu Fiesta tvoří stylové varianty Fiesta Trend a Titanium, crossover Fiesta Active a sportovně stylizovaná Fiesta ST-Line. V roce 2019 si Fiesta připsala v Evropě 227 100 prodaných kusů.

Výkonný a úsporný EcoBoost mild-hybrid

Řidiči Fiesty mohou nyní těžit z vyspělé technologie EcoBoost Hybrid, kterou Ford poprvé představil koncem roku 2019 v SUV Ford Puma.

EcoBoost mild-hybrid kombinuje zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem. Ten při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a uchovávat ji ve formě elektřiny. Lithium-iontová baterie pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. Podle potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Inteligentní mild-hybridní hnací soustava je nabízena ve variantách nejvyššího výkonu 92 a 114 kW (125 a 155 k). Na českém trhu se nabízí pouze v provedení 92 kW. Nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii. Volí přitom ze dvou strategií:

Nahrazení točivého momentu motoru, kdy se využije schopnost startér-generátoru pracovat jako elektromotor a poskytovat točivý moment až 24 Nm. Tím klesají nároky na spalovací motor. Výsledkem jsou emise CO2 90 g/km a spotřeba paliva od 4,1 l/100 km dle cyklu NEDC (112 g/km, respektive 5,0 l dle WLTP). Oproti nehybridní motorizaci 1.0 EcoBoost 92 kW je Fiesta EcoBoost mild-hybrid 92 kW o pět procent úspornější v cyklu NEDC a až o 10 procent v městském provozu

Umocnění točivého momentu, kdy může startér-generátor navýšit celkový točivý moment hnací soustavy o 20 Nm nad úroveň samotného spalovacího motoru. Varianta o výkonu 114 kW dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm a v nižších otáčkách má oproti konvenčnímu motoru točivý moment vyšší až o 50 procent

Startér-generátor vykrývá prodlevu výfukového přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo snížit kompresní poměr a osadit motor větším turbodmychadlem. Zároveň umožňuje využívat funkci stop-start v širším rozsahu provozních scénářů. Například při dojíždění do zastavení, jakmile rychlost klesne pod 25 km/h, a to i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku.

Jak mild-hybridní, tak konvenční varianty Fiesty nyní využívají nejnovější generaci motoru 1.0 EcoBoost s vypínáním jednoho válce při částečném zatížení. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.

Motor 1.0 EcoBoost 92 kW lze ve Fiestě kombinovat s novou sedmistupňovou samočinnou převodovkou, která se vyznačuje plynulým řazením. Oproti dosavadní variantě 1.0 EcoBoost 74 kW se šestistupňovým „automatem“ je nová kombinace motoru a převodovky v cyklu NEDC o 15 procent úspornější, ačkoliv má o 25 procent vyšší výkon. Řidičům s vysokým ročním nájezdem Ford nabízí vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 63 kW (85 k) (na dotaz u autorizovaného prodejce Ford).

Moderní a online Fiesta

Technologie, které nově přicházejí do Fiesty, zvyšují bezpečnost jízdy a přispívají k pocitu jistoty a pohody za volantem v ještě vyšší míře než dosud.

Na přání dodávaný adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go pomáhá zachovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu a omezuje únavu na dlouhých cestách. Funkce Stop & Go dokáže vůz zcela zastavit, což se velmi osvědčuje zejména v hustém městském provozu. Současně se vůz samočinně opět rozjede, pokud doba zastavení není delší než tři sekundy. V případě, že je prodleva delší, může řidič systém opět aktivovat pouhým stiskem tlačítka na volantu nebo lehkým zatlačením na plynový pedál. Funkce Stop & Go je k dispozici pouze v kombinaci se sedmistupňovou samočinnou převodovkou.

Sériově montovaný palubní modem FordPass Connect umožňuje na dálku ovládat některé funkce vozu z jakéhokoliv místa pokrytého mobilním signálem. Jedná se o odemykání a zamykání dveří, spuštění motoru4 a zjištění aktuální polohy vozu, hladiny paliva, tlaku v pneumatikách nebo životnosti oleje. Funkce Aktuální doprava pak umožní naplánovat trasu s ohledem na provoz a vyhnout se zácpám nebo jiným komplikacím.

Komunikační, informační zábavní systém SYNC 35 byl vylepšen o větší softwarová tlačítka zobrazovaná na 8palcové dotykové obrazovce. Podpora Apple CarPlay a Android Auto™ je i nadále poskytována bezplatně.

Fiesta se dočkala také dalších dílčích vylepšení:

Doplnění funkce automatického brzdění, pokud při couvání kolmo do vozovky bezprostředně hrozí srážka s přijíždějícím vozidlem. Přemístění subwooferu volitelně dodávané audiosoustavy B&O do podběhu, čímž se uvolnil využitelný zavazadlový prostor a zároveň lze nyní kombinovat audiosystém B&O s náhradním kolem.

Fiesta Výkon
(kW/k)
Emise CO2 od (g/km NEDC) Spotřeba paliva od (l/100 km NEDC) Emise CO2 od (g/km WLTP) Spotřeba paliva od (l/100 km WLTP)
1.0 EcoBoost
6st. man.
70/95 94 4,0 114 5,0
1.0 EcoBoost
6st. man.
92/125 96 4,2 114 5,0
1.0 EcoBoost
7st. autom.
92/125 104 3,9 127 5,6
1.0 EcoBoost mHEV
6st. man.
92/125 90 3,6 112 5,0
1.0 EcoBoost mHEV
6st. man.
114/155 91 4,0 114 5,0
1.5 TDCi 6st. man. 63/85 93 3,4 114 4,3

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč