Mitsubishi ASX už řadí automaticky
S crossoverem ASX, který byl uveden na trh v roce 2010, slaví Mitsubishi celosvětový úspěch. Ne jinak je tomu i v České republice, kde značka s logem tří diamantů od té doby prodala už více než dva tisíce vozů. Nyní tento model přichází na trh s novou motorizací 2,2 DI-D spojený s automatickou převodovkou za cenu od 630.000 Kč.
„Nyní představujeme náš bestseller s novou motorizací 2,2 DI-D a automatickou převodovkou. Věříme, že rozšířením nabídky oslovíme nové zákazníky, kteří ocení nejen jeho nízkou spotřebu, velký zavazadlový prostor, ale také komfort za volantem a dynamické jízdní vlastnosti,“ uvádí Martin Krob, generální ředitel M Motors CZ.
Konstruktéři společnosti Mitsubishi Motors Corporation vyladili pro model ASX kombinaci pohonné jednotky a převodovky, která byla poprvé vyvinuta pro Outlander třetí generace:- CLEAN DIESEL – vznětový motor „4N14“, čistý turbodiesel, 2.2 l, 110 kW (150 k) - jedná se o variantu s větším zdvihovým objemem ze série „4N1“, která vznikla ve spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.. „4N1“ je série vysoce úsporných celohliníkových čtyřválcových vznětových motorů s rozvodem ventilů DOHC 16V a přímým vstřikováním paliva (common rail) a s nízkým dopadem na životní prostředí (Euro 5), které se vyznačují jedním z nejnižších kompresních poměrů (14,9:1). Stejně jako u modelu Outlander dosahuje nižších emisí a nízké spotřeby. Tato pohonná jednotka je dostupná výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Systém automatického zastavení a nastartování motoru (AS&G) pro tuto motorizaci není k dispozici.
- „INVECS-II“ - je novou generací řady převodovek INVECS (Inteligentní a inovativní elektronický systém řízení vozidla – patent společnosti Mitsubishi Motors Corporation) – 6stupňová automatická převodovka, jejíž základní vlastnosti jsou obdobné jako u modelu Outlander, tedy:
- Rozšířená Funkce uzamčení hydrodynamického měniče
- Režimy řazení „Ds“ a „L“
- „Ds“: automatické řazení stupňů 1 až 5
- „L“: automatické řazení stupňů 1 až 2 – pro jízdu v kopcovitém terénu nebo tažení přívěsu
- Pohodlné řazení s okamžitou reakcí pomocí páček pod volantem - režim Sport
I přes svou nepatně vyšší hmotnost (25 kg oproti variantě 1,8 DI-D s manuální převodovkou) – vykazuje verze 2.2 DI-D 6A/T výbornou elasticitu, větší zdvihový objem přináší dodatečný točivý moment, přičemž se nemění příznivý dopad modelu ASX na životní prostředí.
Motorizace 2,2 DI-D 6A/T završuje řadu vylepšení, kterých model ASX doznal v letošním roce. Nový je design přední masky s jemnějšími rysy a tvar zadního nárazníku v souladu s přední maskou. Nový je spodní lem HID světlometrů (chromový namísto černého), nový je tvar vnějších zpětných zrcátek a v interiéru se objevily nové textilie a tlačítko ovládání volby pohonu všech kol AWC. Upravou také prošla zadní víceprvková náprava.