Modernizace Volkswagenu Golf vyřešila kritizované neduhy v kabině | Autanet.cz

Modernizace Volkswagenu Golf vyřešila kritizované neduhy v kabině

Světový bestseller si k padesátinám nadělil facelift a hlavně vylepšený infotainment.

Přepracovaná přední a zadní partie a nový světelný design. Nový Golf a nový Golf Variant je rozpoznatelný podle nově tvarově řešené přední partie. Vizuálně výrazné jsou přitom nově koncipované LED světlomety spolu s logem VW, které je poprvé v modelu Golf osvětlené. „Světlomety IQ.LIGHT LED Matrix“ jsou jako vrcholná verze vnějšího osvětlení vozu osazeny novými vysoce výkonnými dálkovými světly s dosahem až 500 m. Pro obě karosářské verze byly nově navrženy rovněž „zadní sdružená světla IQ.LIGHT LED 3D“.


Nový svět informací a zábavy doplněný integrovaným chatbotem Chat GPT. V interiéru se modelová řada Golf vyznačuje nově vyvinutým informačním a zábavním systémem s intuitivním ovládáním a vizuálně samostatným dotykovým displejem (s úhlopříčkou až 32,8 cm), na jehož spodní část navazují ergonomicky optimalizované a osvětlené dotykové posuvníky pro nastavení teploty a hlasitosti.

Rovněž nový je zdokonalený multifunkční volant a hlasový asistent IDA2. Prostřednictvím systému IDA lze hovorovým jazykem ovládat nejen různé funkce, například klimatizace, telefonu nebo navigace, ale také on-line zjišťovat fakta ze všech myslitelných oblastí – od předpovědi počasí až po nejrůznější znalosti. V modelu Golf s nejnovější generací informačních a zábavních systémů bude kromě toho do hlasového asistenta IDA integrován chatbot „ChatGPT“ založený na umělé inteligenci. Tato funkce, představená na začátku ledna na veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas, využívá přístup k neustále rozšiřované databázi umělé inteligence. Cestující mohou hovorovým jazykem vstupovat do interakce s vozem a nechat si za jízdy předčítat výsledky rešerší.

Manévrování s modely Golf a Golf Variant usnadní nové asistenční systémy, jakým je například zdokonalený „Park Assist Plus“. Ten dokáže již za jízdy rozpoznat, zda je volná mezera pro zaparkování (podélně nebo napříč) dostatečně velká, a následně zahájí příslušný parkovací proces. Asistent přitom převezme jak řízení, tak i zrychlování a brzdění. Řidič musí na parkovací proces pouze dohlížet. Pro model Golf poprvé nabízený „Park Assist Pro“ navíc umožňuje zajet s vozem na parkovací místo nebo z něj vyjet pomocí chytrého telefonu3. Dálkové ovládání vozu lze využít například v situaci, kdy se vůz nachází ve velmi těsném prostoru. Nový je také systém „Area View“. V tomto případě je ze záběrů čtyř kamer vytvářen panoramatický obraz situace kolem vozu v rozsahu 360°, který je přenášen na dotykový displej informačního a zábavního systému. Řidič tak snadno rozpozná obrubníky a značení vymezující parkovací místo.

Nová nabídka pohonů. Vyšší výkon a dojezd cca 100 km čistě na elektřinu nabízejí nové plug-in hybridní pohony modelu Golf, které jsou navíc vybaveny funkcí rychlého nabíjení stejnosměrným proudem. Pro všechny řidiče bez domácí nástěnné nabíječky jsou mimořádně zajímavé velmi hospodárné 48V mild hybridní pohony. V počáteční fázi budou mít zákazníci pro tuto modelovou řadu k dispozici celkem devět různých variant pohonu – mild hybridní jednotky (eTSI), plug-in hybridní systémy (eHybrid a GTE) a turbodmychadlem přeplňované zážehové (TSI) a vznětové (TDI) motory. Ještě sportovnější charakter nabídne Golf GTI, jehož výkon byl v porovnání s předchůdcem zvýšen. Další varianty Golfu budou postupně následovat v průběhu roku 2024.

Volkswagen Golf 8. gen. facelift 2024

50 let modelu Golf – historie bestselleru
První Golf byl sériově vyroben na konci března 1974 ve výrobním závodě Volkswagen Wolfsburg. V květnu začalo oficiální uvádění na trh. Předtím utvářel značku Volkswagen po desetiletí Brouk s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Na začátku 70. let 20. století zahájil novou epochu s motorem vpředu a pohonem předních kol první Golf spolu s modely Passat, Scirocco a Polo. Moderní a bezpečný koncept pohonu spolu s velkou variabilitou interiéru se zadním výklopným víkem a sklopnými opěradly zadních sedadel a nadčasovým designem přesvědčil zákazníky takovým způsobem, že již v říjnu 1976 sjel z montážní linky miliontý Golf.

To však byl teprve začátek. I v následujících sedmi generacích byl totiž Golf vždy automobilem, který nabízel cenově dostupnou mobilitu pro všechny na nejvyšší technické úrovni. Svědčí o tom technologie, jakými byly řízený katalyzátor, hospodárné pohony, ale také bezpečnostní prvky od protiblokovacího brzdového systému přes airbagy až po první pohon všech kol v této modelové řadě. Mezi tajemství úspěchu Golfu patří také skutečnost, že designéři přenášeli DNA prvního modelu Golf na jeho nástupce, a tím utvářeli klasický design Golfu. 

S každou generací získával na významu komfort spolu s kvalitou a inovativními asistenčními systémy. A Golf stanovuje v těchto oblastech měřítka dodnes. Golf se v uplynulých 50 letech vyvinul v high-tech reprezentanta kompaktního segmentu, který od něj převzal již po několika letech označení jako „třída Golfu“. Tento model získal bezpočet ocenění a vítězství v porovnávacích testech v Německu i zahraničí. Následovaly různé karosářské varianty, například Variant, Cabriolet nebo Sportsvan. Rychle se etabloval zcela elektrický e-Golf, což platí i pro sportovní modely se zkratkami GTI, GTD, GTE a vrcholný model Golf R7. Jako jeden z prvních vozů ve svém segmentu umožnil Golf asistovanou jízdu prostřednictvím asistenčního systému „Travel Assist“. Další novinkou v modelu Golf byl debut technologie Car2X, která řidiče předvídavě upozorňuje na nebezpečí.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč