Modernizovaná Kia EV6 zvládne za 15 minut dobít 343 km

První objednané vozy se dostanou k zákazníkům počátkem roku 2025.

  • Modernizovaný exteriér s dynamickým a futuristickým vzhledem
  • Přepracovaný interiér používá nový horizontální design
  • Prodloužený dojezd 582 km (+ 54 km) (podle WLTP) díky novému akumulátoru čtvrté generace o kapacitě 84 kWh
  • Dobití z 10 na 80 % za 18 minut a prodloužení dojezdu až o 343 km za pouhých 15 minut díky podpoře nejmodernější 800V technologie
  • Nová generace systému palubního infotainmentu Kia
  • Dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent verze 2, funkce rozpoznávání rukou na volantu a aplikace Digital Key 2
  • Základní cena modelu začíná na 1 169.980 Kč
  • Zákazníci mohou vybírat z nabídky tří výbavových stupňů, až 13 výbav na přání, pohonem zadních nebo všech kol, se standardním (63 kWh) nebo prodlouženým (84 kWh) dojezdem

Značka Kia zveřejnila ceny a specifikace výrazně přepracovaného modelu EV6.  Zdokonalená verze prvního elektromobilu Kia postaveného na revolučním modulárním podvozku E-GMP (Electric-Global Modular Platform) s 800 V architekturou, představuje moderní exteriér s dynamickými prvky, akumulátor s vylepšenými parametry pro delší dojezd a řadu praktických vlastností a funkcí. Vůz poháněný novým akumulátorem čtvrté generace o kapacitě 84 kWh se chlubí dojezdem až 582 km na jedno dobití (podle metodiky WLTP).


EV6 nabízí vylepšený systém palubního infotainmentu, aktualizace softwaru prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA) a to i pro řídící jednotky vozidla, dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent verze 2 (RSPA 2) nebo technologie rozpoznávání rukou na volantu (Hands on Detection). Kapacitní senzory napomáhají zajistit co nejvyšší jízdní pohodlí, kdy rozpoznávají kontakt rukou s volantem s cílem určit, zda řidič skutečně drží ruce na volantu.

EV6 si od uvedení v srpnu 2021 doposud pořídilo přes 210.000 zákazníků z celého světa z toho 353 z České republiky.

Design exteriéru

Součástí přídě jsou elegantní světla denního svícení (DRL), vytvářející světelný podpis v podobě hvězdné mapy.

Profil EV6 odráží designovou koncepci ‚Moderní kontrast‘, jejímž příkladem je nový vzhled kol s rafinovaným charakterem. Sdružená světla na zádi vozu podtrhují světelný podpis v podobě hvězdné mapy; světla vůz opticky rozšiřují a přispívají k jeho futuristickému vzhledu. Tvar křídla vetknutý do předního nárazníku se promítl i do spodní části zadního nárazníku k dosažení jednotného charakteru a dynamiky. U EV6 GT-Line je vnější design vylepšen dynamičtější formou předního a zadního nárazníku, další centrální světelnou lištou z LED diod a exkluzivním provedením 20" kol.

Vylepšené prostředí interiéru

Interiér EV6 nabízí elegantní designové prvky a panoramatický zakřivený displej. Nové dekorační osvětlení zdůrazňuje horizontální design.

Sportovní charakter EV6 stvrzuje nově navržený volant s novým elegantním vzorem. Ve středovém panelu je zabudována funkce rozpoznávání otisků prstů, umožňující uživateli spustit vozidlo i bez chytrého klíčku nebo digitálního klíče, načíst profil řidiče a prokázat totožnost ke zpřístupnění dalších služeb. Bezdrátové nabíjení chytrých telefonů nyní disponuje výkonem 15 W a má vylepšené tvarování.

Zákazníci mohou volit z různých barevných provedení interiéru – šedá, hnědá, černá nebo černo-bílá.

Prodloužený dojezd s akumulátorem čtvrté generace o kapacitě 84 kWh

Nové EV6 používá nový akumulátor čtvrté generace. Díky vyšší energetické hustotě se podařilo zvýšit kapacitu obou nabízených verzí: z 58 na 63 kWh v případě ‚Standardního dojezdu‘, resp. ze 77,4 na 84 kWh u verze ‚Prodlouženého dojezdu‘. To se promítlo i do delšího dojezdu, který nyní činí až 582 km (WLTP) na jedno dobití.

Nový akumulátor o kapacitě 84 kWh s nejmodernější 800V technologií a vylepšeným špičkovým dobíjecím výkonem 258 kW (+19 kW) zajistí dobití z 10 na 80 procent za 18 minut, přičemž za pouhých 15 minut prodlouží dojezd až o 343 km. K uživatelskému pohodlí přispívá fakt, že při stejné době strávené dobíjením většího akumulátoru se dojezd prodlouží o více kilometrů než v případě předchůdce. Zákazníci dále mohou volit mezi jedním elektromotorem pro samotná zadní kola (RWD) a provedením AWD se dvěma elektromotory; maximální výkon 239 kW a točivý moment 605 Nm je zárukou mimořádného požitku z jízdy a vysokého pohodlí.

K jízdnímu pohodlí na palubě nového EV6 přispívají i modernizované frekvenčně závislé tlumiče, zvyšující stabilitu na nerovných površích. Kia se rovněž zaměřila na snížení hlučnosti elektrického pohonu za pomoci vylepšené akustické izolace zadního elektromotoru ve prospěch celkové kultivovanosti a požitku z jízdy.

Propracované funkce k zajištění nejlepších zkušeností s mobilitou v této třídě

Kia ve snaze ještě posílit konkurenceschopnost EV6 vybavila tento model propracovanými funkcemi palubního infotainmentu. Cílem těchto funkcí na podporu uživatelského pohodlí je zajistit co nejlepší propojení vozidla s příslušným uživatelem.

Nové EV6 je vybaveno systémem palubního infotainmentu Kia příští generace a kokpitem ccNC (connected car Navigation Cockpit) ke zpříjemnění zkušeností s mobilitou. Kromě toho nabízí rozšířené možnosti aktualizací softwaru prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA), aby digitální systémy a řídící jednotky vozidla vždy používaly nejnovější verzi softwaru. Nové EV6 kromě toho podporuje bezdrátovou konektivitu přes Apple CarPlay a Android Auto, aplikaci Digital Key 2 a systém ověřování totožnosti pomocí otisků.

new kia EV6

Na pomoc s řízením vozidla a ve snaze o maximální bezpečnost uvedla Kia různé pokročilé systémy na podporu řízení (ADAS). Jedná se např. o technologii rozpoznávání rukou na volantu (HoD), systém následování v jízdním pruhu verze 2 (LFA 2), dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent verze 2 (RSPA 2), resp. přední, boční a zadní asistent pro zamezení kolizím během parkování (PCA-F/S/R). EV6 se dále chlubí zesílenou konstrukcí karoserie, která zahrnuje pevnější B-sloupky o větší tloušťce; v kabině najdeme ucelený systém 7 airbagů včetně středového bočního airbagu pro přední sedadla na podporu bezpečnosti řidiče a spolujezdce.

EV6 přináší celou řadu dalších funkcí ke zvýšení uživatelského pohodlí, jako například 12" head-up displej (HUD), přední relaxační a ventilovaná sedadla nebo Kia upgrades pro stahování aplikací do palubního systému.

Na živo uvidí česká veřejnost model EV6 poprvé na veletrhu e-SALON ve dnech 7.–10. listopadu v PVA Letňany.

Vůz si mohu zákazníci vybrat z osmi barevných provedení a ve třech výbavových stupních, konkrétně Air, Earth a GT-Line. Cena Air začíná ve standardním provedení a pohonem zadních kol na 1 169.980 Kč. Výbavu Earth lze pořídit s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol za 1 354.980 Kč. Cena nejvyššího výbavového provedení GT-Line činí 1 439.980 Kč vč akumulátoru s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol. Prodloužený dojezd a pohon všech kol je ve verzi GT-Line k dostání za 1 539.980 Kč.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Toyota RAV4

Rok výroby 2016

449 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

538 990 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

415 000 Kč

Ford Focus

Rok výroby 2018

349 900 Kč