Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb | Autanet.cz

Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb

20. 08. 2010
Sdílet článek

S blížícím se příchodem emisní normy Euro5 začíná zvonit hrana letitému motoru 1,9 TDI-PD (77 kW). Stejně jako dříve u Fabie a Octavie, i u Superbu bude zanedlouho nahrazen stejně výkonným čtyřválcem 1,6 TDI Common Rail

Připomeňme základní konstrukční znaky motoru 1,6 TDI-CR:


Zdvihový objem 1598 ccm; vrtání x zdvih: 79,5x 80,5mm; kompresní poměr 16,5:1; nejvyšší výkon 77 kW při 4400/min; nejvyšší točivý moment 250 N.m. při 1500-2500/min. Vstřikování Common Rail, piezoelektricky ovládané vstřikovače, tlak 1700 barů. Rozvodový řemen s intervalem výměny až 180 tisíc km. Filtr pevných částic DPF.

Tišší a úspornější, ale také méně pružný
Dle zkušeností z modernizované Octávie i Fabie je motor 1,6 TDI-CR proti dosluhujícímu 1,9 TDI-PD ve všech provozních otáčkách znatelně tišší a za stejných podmínek dosahuje i maličko nižší spotřeby paliva. Nástup točivého momentu je však plynulejší a rozložený do širšího pásma než dříve, takže dřívější TDI-PD zůstává nadále pocitově dynamičtější a pružnější - což je nejvíce citelné při akceleraci na vyšší rychlostní stupně. Výsledek může být ale ještě ovlivněn konečným zpřevodováním, avšak při prioritě co nejnižší spotřeby bude pravděpodobně těžší (delší) než u nahrazovaného modelu. Také nejvyšší výkon 77 kW byl u dřívější TDI-PD dosažitelný o nezanedbatelných 400 otáček dříve - ve 4000/min.

Nezbaví se pětikvaltu
Zatímco základní benzínový čtyřválec 1,4 TSI má standardně šestistupňovou manuální převodovku, malý diesel si i nadále bude muset vystačit s pětirychlostní skříní. Tu, ale s ještě těžším zpřevodováním, bude mít i superúsporná verze GreenLine, u které generační výměna 1,9 TDI-PD za 1,6 TDI-CR samozřejmě proběhne také. Zda bude k dispozici i automatika DSG je zatím otázkou.

Superb 1,6 TDI-CR bude k dispozici jak pro sedan tak kombi, a to ve všech stupních výbavy mimo Exclusive. Sedan Škoda Superb bude s tímto motorem zrychlovat z 0 na 100 km/h za 12,5 s a dosáhne maximální rychlosti 188 km/h. Kombi bude ve sprintu stejně rychlé, maximální rychlost bude mít 187 km/h. Dle emisí CO2- 130g/km by kombinovaná spotřeba Superbu měla těsně podlézt pětilitrovou hranici, kombi se 133 g/km by mělo být zhruba na ní.

Ceny doplníme ihned, jakmile budou výrobcem Škoda oficiálně zveřejněny.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto archiv

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A6

Rok výroby 2017

444 999 Kč

Audi A6

Rok výroby 2019

779 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2016

369 900 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč